Ceny paliv možná klesnou, ODS chce snížit spotřební daň

Snížit spotřební daň z benzinu na minimální možnou úroveň požadovanou Evropskou unií, přesně takový návrh plánují předložit poslanci vládní ODS v rámci parlamentní debaty o zvýšení spotřební daně na cigarety, které navrhuje ČSSD. Sněmovna se touto novelou bude zabývat již dnes, přijetí či zamítnutí lze očekávat během několika následujících týdnů.

Záměr poslanců ODS již potvrdil ministr financí Vlastimil Tlustý, který se chce zasadit o to, aby Česká republika zejména v oblasti spotřebních daní zbytečně nepřekračovala minimální meze stanovené EU. Tlustý zatím neupřesnil, o jak velké snížení by mělo jít, ale očekávat lze posun v mezích loňského návrhu ODS, který hovořil o snížení 1,30 Kč na litr benzinu a 0,40 Kč na litr nafty (spotřební daně nejsou určeny procentem, ale fixní částkou za množství určitého zboží či suroviny).

Tlustý sice v návaznosti na snížení daně neočekává dramatický pokles cen paliv, v současném velmi konkurenčním prostředí ale lze očekávat pokles cen odpovídající snížení spotřební daně. Z té je navíc odváděna daň z přidané hodnoty ("daň z daně" je pro tu spotřební typická), a tak reálný prostor pro snižování cen paliv je ještě větší.

Daně dnes tvoří více než polovinu z částky, kterou na čerpací stanici zaplatíte, a tak lze každé snížení považovat za velmi žádoucí. Snad budou mít pro snahu ODS pochopení i další parlamentní strany, relativně vysoká cena benzinu (např. absolutně téměř stejná jako v Rakousku při diametrálně odlišné kupní síle zdejších obyvatel) není pro rozvoj české ekonomiky žádoucí.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků