Ceny Opelu Grandland už nejsou tajemstvím. Startují na 479 900 Kč

Tuzemské zastoupení německé automobilky patřící nyní již francouzskému koncernu PSA odtajnilo ceny nového crossoveru.

Benzinový přeplňovaný tříválec s objemem 1,2 litru a turbodiesel 1,6 CDTi jsou zatím jediné dvě motorizace, se kterými si zájemci budou moci objednat další letošní novinku Opelu.

Model Opel Grandland X je faktickým dokladem již dříve zahájené spolupráce mezi značkou s bleskem ve znaku a francouzskými automobilkami Peugeot a Citroën.

Další Francouz v kabátě od Opelu je na světě. Jak se vám líbí Grandland X?

Další Francouz v kabátě od Opelu je na světě. Jak se vám líbí Grandland X?

Nejlevnější Grandland X bude se zážehovým motorem s výkonem 96 kW a šestistupňovou manuální převodovkou. Cena činí 479 900 Kč a Opel tak bude o poznání levnější než sourozenec Peugeot 3008. Ten nemůžete koupit levněji než za 560 000 Kč. Cena stejné motorizace s automatickou převodovkou začíná na úrovni 519 900 (příplatek 40 000 Kč), za diesel se připlácí (v porovnání s benzinovou verzí) 60 000 Kč.

Přitom seznam prvků v základní výbavě vůbec není útlý. Zahrnuje například LED denní svícení, šest airbagů, elektrické ovládání pro přední i zadní okna a zrcátka, manuální klimatizaci, tempomat, rádio, palubní počítač a několik asistenčních systémů. Konkrétně třeba varování před neúmyslnou změnou jízdního pruhu, či čtení dopravních značek.

Test Opel Astra ST 1.6 CDTI BiTurbo: Dobrá, ale příliš kompaktní

Test Opel Astra ST 1.6 CDTI BiTurbo: Dobrá, ale příliš kompaktní

Abychom ale byli spravedliví, musíme přiznat, že Peugeot 3008 má "v základu" třeba i dvouzónovou automatickou klimatizaci, parkovací senzory a mlhovky.

Příplatek za druhý stupeň výbavy Enjoy je 35 000 Kč. Za to je pak v autě navíc lepší rádio, systém OnStar a sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin. Základní verze jezdí na šestnáctipalcových ocelových.

Prozkoumali jsme Opel Crossland X. Jak dopadla spolupráce s Francouzi?

Prozkoumali jsme Opel Crossland X. Jak dopadla spolupráce s Francouzi?

Další stupeň výbavy se označuje Innovation a se zmíněným motorem stojí nejméně 571 900 Kč. Pak již má auto také přední i zadní parkovací senzory, bezklíčkové odemykání a startování, otevírání víka kufru pouhým pohybem nohy, ambientní osvětlení či hlídání mrtvého úhlu.

Takzvanou plnou palbu obsahuje stupeň Ultimate. Zákazník zde získá diodová přední světla, prémiový hudební systém Denon, parkovací kameru, poloautomatické parkování, vyhřívání čelního skla, volantu i všech sedaček a dokonce i dvoubarevnou karosérii a devatenáctipalcová kola. Cena už je ale pak na úrovni 711 900 Kč. Diesel s automatem stojí ještě o sto tisíc korun více.

Na snímky pořízené při našem prvním osobním setkání s vozem se podívejte níže:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 31 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků