Ceny Opelu Grandland už nejsou tajemstvím. Startují na 479 900 Kč

Tuzemské zastoupení německé automobilky patřící nyní již francouzskému koncernu PSA odtajnilo ceny nového crossoveru.

Benzinový přeplňovaný tříválec s objemem 1,2 litru a turbodiesel 1,6 CDTi jsou zatím jediné dvě motorizace, se kterými si zájemci budou moci objednat další letošní novinku Opelu.

Model Opel Grandland X je faktickým dokladem již dříve zahájené spolupráce mezi značkou s bleskem ve znaku a francouzskými automobilkami Peugeot a Citroën.

Další Francouz v kabátě od Opelu je na světě. Jak se vám líbí Grandland X?

Další Francouz v kabátě od Opelu je na světě. Jak se vám líbí Grandland X?

Nejlevnější Grandland X bude se zážehovým motorem s výkonem 96 kW a šestistupňovou manuální převodovkou. Cena činí 479 900 Kč a Opel tak bude o poznání levnější než sourozenec Peugeot 3008. Ten nemůžete koupit levněji než za 560 000 Kč. Cena stejné motorizace s automatickou převodovkou začíná na úrovni 519 900 (příplatek 40 000 Kč), za diesel se připlácí (v porovnání s benzinovou verzí) 60 000 Kč.

Přitom seznam prvků v základní výbavě vůbec není útlý. Zahrnuje například LED denní svícení, šest airbagů, elektrické ovládání pro přední i zadní okna a zrcátka, manuální klimatizaci, tempomat, rádio, palubní počítač a několik asistenčních systémů. Konkrétně třeba varování před neúmyslnou změnou jízdního pruhu, či čtení dopravních značek.

Test Opel Astra ST 1.6 CDTI BiTurbo: Dobrá, ale příliš kompaktní

Test Opel Astra ST 1.6 CDTI BiTurbo: Dobrá, ale příliš kompaktní

Abychom ale byli spravedliví, musíme přiznat, že Peugeot 3008 má "v základu" třeba i dvouzónovou automatickou klimatizaci, parkovací senzory a mlhovky.

Příplatek za druhý stupeň výbavy Enjoy je 35 000 Kč. Za to je pak v autě navíc lepší rádio, systém OnStar a sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin. Základní verze jezdí na šestnáctipalcových ocelových.

Prozkoumali jsme Opel Crossland X. Jak dopadla spolupráce s Francouzi?

Prozkoumali jsme Opel Crossland X. Jak dopadla spolupráce s Francouzi?

Další stupeň výbavy se označuje Innovation a se zmíněným motorem stojí nejméně 571 900 Kč. Pak již má auto také přední i zadní parkovací senzory, bezklíčkové odemykání a startování, otevírání víka kufru pouhým pohybem nohy, ambientní osvětlení či hlídání mrtvého úhlu.

Takzvanou plnou palbu obsahuje stupeň Ultimate. Zákazník zde získá diodová přední světla, prémiový hudební systém Denon, parkovací kameru, poloautomatické parkování, vyhřívání čelního skla, volantu i všech sedaček a dokonce i dvoubarevnou karosérii a devatenáctipalcová kola. Cena už je ale pak na úrovni 711 900 Kč. Diesel s automatem stojí ještě o sto tisíc korun více.

Na snímky pořízené při našem prvním osobním setkání s vozem se podívejte níže:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků