Ceny ojetin v Česku rapidně stouply. Roste i počet dovážených rizikových dieselů

Největší síť autobazaru v Česku provedla statistiku, která se kouká na vývoj a stav našeho trhu ojetin.

Průzkum českého trhu ojetin nepřináší nikdo jiný než AAA Auto, největší skupina autobazarů v ČR. Ze statistiky například vychází, že za poslední čtyři roky stouply ceny nabízených ojetin na českém trhu o 21 %, a to na nejčastější hodnotu 139.000 Kč. Celkově pak auta z druhé ruky za poslední rok podražila o 8 %.

Přestože Svaz dovozců automobilů (SDA) nedávno uvedl, že staří dovážených ojetin do ČR je stále vyšší, podle AAA Auto se nicméně průměrné staří všech u nás nabízených ojetin snížilo z 9,9 let na 9,7 let. Letos přitom mohli zájemci o ojeté auto vybírat z více jak 895.000 vozů v rámci inzerátů a nabídek autobazarů.

Česko je vrakoviště Evropy. Nad stavem dovážených ojetin zůstává rozum stát

Česko je vrakoviště Evropy. Nad stavem dovážených ojetin zůstává rozum stát

Průměrný nájezd kilometrů nabízených ojetin v ČR se rovněž snížil, ze 154.000 na 150.000 kilometrů. Dovážené ojetiny ze zahraniční zastávají skoro 40 % celkové nabídky. V ČR se po loňském maximu snížil podíl dovezených aut o 0,4 %, na Slovensku o 2,6 % a v Polsku klesl o 3,1 %.

„V posledních čtyřech letech jsme zaznamenali zvyšující se počet dovozových ojetin, které byly nabízeny na českém trhu. V letošním roce se konečně poměr těchto aut zastavil, ale roste poměr rizikových dieselových automobilů, které jsou u západních sousedů neprodejné. V příštím roce také čekáme, že ceny ojetin rychleji porostou,“ uvedla generální ředitelka AAA Karolína Topolová, informace přinesla ČTK.

Každá 20. ojetina dovezená do ČR měla totálku. V Německu kvalitu nehledejte

Každá 20. ojetina dovezená do ČR měla totálku. V Německu kvalitu nehledejte

Největší nabídka inzerovaných ojetin byla letos tradičně v Praze (231.886 vozů), nejmenší počet vozů zmiňuje AAA Auto v Karlovarském kraji (23.527 vozů). A počet dieselů (62 %) stále překračuje benzinové ojetiny. Počet elektromobilů na trhu se jen za poslední rok zvýšil z 1044 na 1448, hybridů pak z 1954 na 2945 vozů.

Mezi nejčastěji nabízenými ojetinami v Česku se klasicky drží stálice Škoda Octavia a Škoda Fabia. Na třetím a čtvrtém místě se více méně střídal Volkswagen Passat a Golf. O stejnou skupinu modelů je mimochodem od roku 2016 stále největší zájem také na Slovensku. Pro zajímavost, v Polsku a Maďarsku se zase nejčastěji nabízely k prodeji ojetiny Opelu Astra.

Volkswagen Golf

Volkswagen Golf je dlouholetým bestsellerem nižší střední třídy v Evropě. Oblibu si získal širokou nabídkou verzí, přívětivou ergonomií a solidními jízdními vlastnostmi. V současnosti je na trhu osmá generace Golfu.

Ceny, výbava, data • Test VW Golf 1.5 eTSI • Minitest VW Golf 2.0 TDI • VW Golf GTI První jízda • VW Golf Variant a Alltrack • VW Golf GTI vs. GTE

Nová Škoda Fabia je luxusnější. Už jsme ji řídili, bude to největší malé auto na trhu

Škoda Fabia IV 1.0 TSI DSG

Čtvrtá generace Škody Fabia je za rohem, představí se už v květnu, od léta si ji budete moci objednat v rámci předprodeje a s podzimem dorazí na showroomy a k prvním zákazníkům.

dnes | Jiří Baborský | 44 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTE 1.4 PHEV: Dobrý přítel bohatého pendlera

Volkswagen Golf GTE

Plug-in hybridní GTE je nejvýkonnější eko verzí Volkswagenu Golf. Slibuje úsporný provoz i vysoký výkon, jak ale funguje v podmínkách české zimy?

včera | Richard Herbich | 25 příspěvků
TEST Kia e-Soul 64 kWh: Sladký život s volty a ampéry i v třeskutých mrazech?

Kia e-Soul 64 kWh

První generace Kie Soul se světu představila už v roce 2008 a pro značku představovala důležitý milník. V té době Kia nabízela vcelku fádně vypadající picanta, ria nebo cee’dy a funky krabička na čtyřech kolech byla konečně vozem, po které bylo možné toužit.

21.  2.  2021 | Richard Herbich | 42 příspěvků