Ceny ojetin již neklesají, meziročně ale dramaticky propadly

Svědčí o tom alespoň právě zveřejněné výsledky statistiky společnoti LeasePlan. V uplynulém roce docházelo na trhu ojetých vozů k citelnému poklesu cen, způsobenému hlavně sílící korunou, rostoucími dovozy automobilů a také výrazným snížením cen nových aut. Ve 2. a 3. čtvrtletí 2008 došlo podle těchto statistik k razantnímu propadu cen ojetých vozidel, v průměru o 7 až 8 procent. Zároveň bylo možné vypozorovat značnou přesycenost českého trhu domácí značkou Škoda. Ceny modelů Octavia II a Fabia I se proto propadly ještě hlouběji, až o 15 procent.

Tento trend se ale v září zastavil, například u ojetých Fabií se v září ceny dokonce zvýšily zhruba o 5 tisíc korun. Stagnace či mírný nárůst by měl pokračovat i v následujících měsících, kdy by již nemělo docházet k výrazným změnám na straně nabídky ojetých automobilů zejména kvůli stálejšímu kursu koruny vůči euru a nasycenějšímu trhu.

A jak se Češi při koupi ojetého vozu rozhodují? Nejdůležitějším kritériem kromě ceny je značka a v dané značce velikost modelu. Obecně platí: čím menší model, tím lepší prodejnost. Důležité také je, že nejrůznější doplňková výbava nemá na konečnou cenu ojetého automobilu zásadní vliv, klíčové jsou rok výroby a najeté kilometry. Ve výhodě jsou proto vozy s vyšší úrovní základní výbavy, u Škody tedy Ambiente a Elegance. K obecně nejoblíbenějším ojetým vozidlům patří nyní benzínové Fabie jiné než bílé barvy, preferovaná je metalíza.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků