Ceny ojetin již neklesají, meziročně ale dramaticky propadly

Svědčí o tom alespoň právě zveřejněné výsledky statistiky společnoti LeasePlan. V uplynulém roce docházelo na trhu ojetých vozů k citelnému poklesu cen, způsobenému hlavně sílící korunou, rostoucími dovozy automobilů a také výrazným snížením cen nových aut. Ve 2. a 3. čtvrtletí 2008 došlo podle těchto statistik k razantnímu propadu cen ojetých vozidel, v průměru o 7 až 8 procent. Zároveň bylo možné vypozorovat značnou přesycenost českého trhu domácí značkou Škoda. Ceny modelů Octavia II a Fabia I se proto propadly ještě hlouběji, až o 15 procent.

Tento trend se ale v září zastavil, například u ojetých Fabií se v září ceny dokonce zvýšily zhruba o 5 tisíc korun. Stagnace či mírný nárůst by měl pokračovat i v následujících měsících, kdy by již nemělo docházet k výrazným změnám na straně nabídky ojetých automobilů zejména kvůli stálejšímu kursu koruny vůči euru a nasycenějšímu trhu.

A jak se Češi při koupi ojetého vozu rozhodují? Nejdůležitějším kritériem kromě ceny je značka a v dané značce velikost modelu. Obecně platí: čím menší model, tím lepší prodejnost. Důležité také je, že nejrůznější doplňková výbava nemá na konečnou cenu ojetého automobilu zásadní vliv, klíčové jsou rok výroby a najeté kilometry. Ve výhodě jsou proto vozy s vyšší úrovní základní výbavy, u Škody tedy Ambiente a Elegance. K obecně nejoblíbenějším ojetým vozidlům patří nyní benzínové Fabie jiné než bílé barvy, preferovaná je metalíza.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků