Ceny nových vozů u nás výrazně klesly

Ceny nových osobních vozů u nás za poslední rok klesly v průměru o 20 000 Kč. Vyplývá to z informací, které zveřejnili zástupci jednotlivých značek, které působní na našem trhu.

I když se tato suma nemusí zdát nijak závratná, díky tomuto poklesu jsou u nás dostupné nové vozy již od 165 000 Kč. Za tuto sumu lze u nás koupit např. Chevrolet Spark, Hyundai Atos, Fiat Panda, nebo Picanto automobilky Kia.

Pod magických 200 000 Kč lze u nás v současnosti koupit desítky vozů a nejedná se přitom o žádné městské prcky. Lídrem prostornosti a poměru cena/užitná hodnota je jistě Dacia Logan.

Nejprodávanější značka, Škoda, pak nabízí vozy od 227 900 Kč v případě první generace Fabie. Druhá pak startuje na částce 249 900 Kč.

Poklesu cen se však nedočkaly pouze nejmenší a nejlevnější vozy. Levnější než dříve jsou i kompakty, vozy střední třídy i luxusní a sportovní auta. Navíc hovoříme o absolutních cenách, relativní pokles cen je ještě mnohem vyšší, kupní síla českých zákazníků stále roste.

Za stále klesající ceny může především někdy až sebezničující cenová válka panující téměř ve všech segmentech, které se vyhýbá jen málo automobilek. Těm ovšem mnoho jiného nezbývá, i přes stále širší nabídky stále lepších vozů jejich prodeje stagnují, a tak do boje stále více zasahují atraktivnějšími cenami.

I přesto, že nové vozy všech tříd jsou u nás dnes zřejmě nejdostupnější v historii, prodeje dlouhodobě nevykazuji výrazný růst a někdy i klesají či stagnují.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský | 20 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků