Ceny nových vozů u nás výrazně klesly

Ceny nových osobních vozů u nás za poslední rok klesly v průměru o 20 000 Kč. Vyplývá to z informací, které zveřejnili zástupci jednotlivých značek, které působní na našem trhu.

I když se tato suma nemusí zdát nijak závratná, díky tomuto poklesu jsou u nás dostupné nové vozy již od 165 000 Kč. Za tuto sumu lze u nás koupit např. Chevrolet Spark, Hyundai Atos, Fiat Panda, nebo Picanto automobilky Kia.

Pod magických 200 000 Kč lze u nás v současnosti koupit desítky vozů a nejedná se přitom o žádné městské prcky. Lídrem prostornosti a poměru cena/užitná hodnota je jistě Dacia Logan.

Nejprodávanější značka, Škoda, pak nabízí vozy od 227 900 Kč v případě první generace Fabie. Druhá pak startuje na částce 249 900 Kč.

Poklesu cen se však nedočkaly pouze nejmenší a nejlevnější vozy. Levnější než dříve jsou i kompakty, vozy střední třídy i luxusní a sportovní auta. Navíc hovoříme o absolutních cenách, relativní pokles cen je ještě mnohem vyšší, kupní síla českých zákazníků stále roste.

Za stále klesající ceny může především někdy až sebezničující cenová válka panující téměř ve všech segmentech, které se vyhýbá jen málo automobilek. Těm ovšem mnoho jiného nezbývá, i přes stále širší nabídky stále lepších vozů jejich prodeje stagnují, a tak do boje stále více zasahují atraktivnějšími cenami.

I přesto, že nové vozy všech tříd jsou u nás dnes zřejmě nejdostupnější v historii, prodeje dlouhodobě nevykazuji výrazný růst a někdy i klesají či stagnují.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků