Ceny nového Peugeotu 5008 jsou na světě. Už není MPV, navíc hlídá řidiče

I když už Peugeot 5008 není MPV, nýbrž SUV, schopnost převážet sedm cestujících mu zůstala.

Půl milionu a čtyřicet pět tisíc korun navrch. To je česká základní cena letošní novinky automobilky se lvem ve znaku. Peugeot své nové SUV 5008 v nejlevnějším provedení vybavil motorem 1,2 PureTech 130 s manuální šestistupňovou převodovkou.

Kromě tohoto agregátu můžou zákazníci zvolit ještě benzinovou šestnáctistovku (165 koní), případně turbodiesely se zdvihovým objemem 1,6 a 2 litry. Slabší v sobě ukrývá 120, silnější pak 150 koňských sil.

Auto se bude nabízet ve třech výbavových stupních. Nejnižší Acces v sobě zahrnuje mimo jiné šestici airbagů,  elektrickou parkovací brzdu, palubní počítač, systém "čtení" dopravních značek, tempomat s omezovačem rychlosti, akustické čelní sklo, digitální přístrojový ukazatel, manuální klimatizaci, elektricky ovládaná všechna boční okna a vnější zpětná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, rádio a sedmnáctipalcová ocelová kola.

Za prostřední výbavu Active se připlácí padesát tisíc korun a její součástí pak už jsou třeba také zadní parkovací senzory, automatická klimatizace, za, mlhovky a sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin.

Testy | Škoda | Sportovní auta | Kombi | Srovnávací testy | Peugeot | Škoda Octavia

Peugeot 308 SW GT vs. Škoda Octavia Combi RS: Vítěz zcela jednoznačný?

Vrcholný stupeň Allure za dalších 45 000 Kč výbavu doplňuje například o přední parkovací asistent, rádio Peugeot Connect, osmnáctipalcová kola z lehkých slitin, odkládací stolky na opěradlech předních sedaček, zatmavená zadní okna a řadu dalších komfortních a designových prvků.

Peugeot ovšem připravil i variantu GT s cenovkou 930 000 Kč. Tu pohání nejvýkonnější - stoosmdesátikoňová verze dvoulitrového turbodieselu. Pojí se s automomatickou převodovkou. Ve výbavě jsou pak ještě třeba devatenáctipalcová kola, sedadla čalouněná alcantarou, navigace a LED přední světlomety. 

Pohon všech kol se nenabízí.

V interiéru je (obdobně jako v menším modelu 3008) nejnovější verze systému Peugeot -i-Cockpit, jehož součástí je nejmenší volant na trhu, dotykový osmipalcový displej na horním okraji uprostřed palubní desky a také vyvýšený digitální přístrojový panel.

SUV | Peugeot | První svezení

První svezení s novým Peugeotem 3008: Nejlepší je zevnitř

Řidič bude moci využívat dva jízdní profily - boost, který je určený pro dynamickou jízdu a relax, o kterém je asi zbytečné se dále rozepisovat.

Prostor více než dostatečný

Peugeot slibuje velký prostor pro posádku. Vůz má totiž o šestnáct a půl centimetru delší rozvor než Peugeot 3008 a oproti minulé generaci "pěttisícosmičky" o jedenáct.

Délka auta je 464 centimetrů, což je opět nárůst délky oproti minulé generaci o 11 centimetrů a v porovnání s menším sourozencem 3008 o 19. 

Ve druhé řadě jsou již v sériové výbavě tři samostatná sedadla, která je možno sklopit. Navíc lze nastavovat pět stupňů sklonů opěradel a lze je posouvat v podélném směru.  Ve třetí jsou pak dvě vyjímatelné sedačky. Manipulaci s nimi by měly zvládnout i ženy, protože hmotnost každého z nich činí jen jedenáct kilogramů.

Při pětimístné konfiguraci interiéru je k dispozici velký zavazadlový prostor o objemu 780 litrů, což je o rovnou stovku více než u minulé verze Peugeotu 5008.

Pro usnadnění pobytu na palubě je v interiéru množství odkládacích prostor s kapacitou 38 litrů.

Ojetiny | Sedany | Peugeot

Test ojetého Peugeotu 607: Funguje limuzína za dvacetinu původní ceny?

Mezi elektronickými asistenty je novinkou hlavně systém sledování pozornosti řidiče. Jakmile systém zjistí, že řidič řídí rychlostí nad 65 kilometrů v hodině déle než dvě hodiny, vůz akusticky i vizuálně řidiče vyzve k zastavení a přestávce. Bdělost řidiče současně hlídá kamera v horní části čelního skla, která analyzuje dráhu vozu. Elektronika pak vyhodnocuje stav pozornosti řidiče pomocí srovnávání dráhy vozu a podélného značení na silnici. Pokud zjistí nesrovnalost, může opět spustit signály, které řidiče upozorní.

I když auto je určeno především v provozu po zpevněných komunikacích, po jejich opuštění může řidič zlepšit trakci pomocí pěti režimů protiprokluzového systému. Ty jsou označeny Standard, Sníh, Bláto, Písek, ESP Off). Současně se na auto montují osmnáctipalcové pneumatiky M+S. Při jízdě z prudších svahů lze spustit asistent HADC, který udržuje stálou rychlost.

Obsáhlou galerii snímků vozu si můžete prohlédnout níže:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků