Ceny nového Peugeotu 5008 jsou na světě. Už není MPV, navíc hlídá řidiče

I když už Peugeot 5008 není MPV, nýbrž SUV, schopnost převážet sedm cestujících mu zůstala.

Půl milionu a čtyřicet pět tisíc korun navrch. To je česká základní cena letošní novinky automobilky se lvem ve znaku. Peugeot své nové SUV 5008 v nejlevnějším provedení vybavil motorem 1,2 PureTech 130 s manuální šestistupňovou převodovkou.

Kromě tohoto agregátu můžou zákazníci zvolit ještě benzinovou šestnáctistovku (165 koní), případně turbodiesely se zdvihovým objemem 1,6 a 2 litry. Slabší v sobě ukrývá 120, silnější pak 150 koňských sil.

Auto se bude nabízet ve třech výbavových stupních. Nejnižší Acces v sobě zahrnuje mimo jiné šestici airbagů,  elektrickou parkovací brzdu, palubní počítač, systém "čtení" dopravních značek, tempomat s omezovačem rychlosti, akustické čelní sklo, digitální přístrojový ukazatel, manuální klimatizaci, elektricky ovládaná všechna boční okna a vnější zpětná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, rádio a sedmnáctipalcová ocelová kola.

Za prostřední výbavu Active se připlácí padesát tisíc korun a její součástí pak už jsou třeba také zadní parkovací senzory, automatická klimatizace, za, mlhovky a sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin.

Peugeot 308 SW GT vs. Škoda Octavia Combi RS: Vítěz zcela jednoznačný?

Peugeot 308 SW GT vs. Škoda Octavia Combi RS: Vítěz zcela jednoznačný?

Vrcholný stupeň Allure za dalších 45 000 Kč výbavu doplňuje například o přední parkovací asistent, rádio Peugeot Connect, osmnáctipalcová kola z lehkých slitin, odkládací stolky na opěradlech předních sedaček, zatmavená zadní okna a řadu dalších komfortních a designových prvků.

Peugeot ovšem připravil i variantu GT s cenovkou 930 000 Kč. Tu pohání nejvýkonnější - stoosmdesátikoňová verze dvoulitrového turbodieselu. Pojí se s automomatickou převodovkou. Ve výbavě jsou pak ještě třeba devatenáctipalcová kola, sedadla čalouněná alcantarou, navigace a LED přední světlomety. 

Pohon všech kol se nenabízí.

V interiéru je (obdobně jako v menším modelu 3008) nejnovější verze systému Peugeot -i-Cockpit, jehož součástí je nejmenší volant na trhu, dotykový osmipalcový displej na horním okraji uprostřed palubní desky a také vyvýšený digitální přístrojový panel.

První svezení s novým Peugeotem 3008: Nejlepší je zevnitř

První svezení s novým Peugeotem 3008: Nejlepší je zevnitř

Řidič bude moci využívat dva jízdní profily - boost, který je určený pro dynamickou jízdu a relax, o kterém je asi zbytečné se dále rozepisovat.

Prostor více než dostatečný

Peugeot slibuje velký prostor pro posádku. Vůz má totiž o šestnáct a půl centimetru delší rozvor než Peugeot 3008 a oproti minulé generaci "pěttisícosmičky" o jedenáct.

Délka auta je 464 centimetrů, což je opět nárůst délky oproti minulé generaci o 11 centimetrů a v porovnání s menším sourozencem 3008 o 19. 

Ve druhé řadě jsou již v sériové výbavě tři samostatná sedadla, která je možno sklopit. Navíc lze nastavovat pět stupňů sklonů opěradel a lze je posouvat v podélném směru.  Ve třetí jsou pak dvě vyjímatelné sedačky. Manipulaci s nimi by měly zvládnout i ženy, protože hmotnost každého z nich činí jen jedenáct kilogramů.

Při pětimístné konfiguraci interiéru je k dispozici velký zavazadlový prostor o objemu 780 litrů, což je o rovnou stovku více než u minulé verze Peugeotu 5008.

Pro usnadnění pobytu na palubě je v interiéru množství odkládacích prostor s kapacitou 38 litrů.

Test ojetého Peugeotu 607: Funguje limuzína za dvacetinu původní ceny?

Test ojetého Peugeotu 607: Funguje limuzína za dvacetinu původní ceny?

Mezi elektronickými asistenty je novinkou hlavně systém sledování pozornosti řidiče. Jakmile systém zjistí, že řidič řídí rychlostí nad 65 kilometrů v hodině déle než dvě hodiny, vůz akusticky i vizuálně řidiče vyzve k zastavení a přestávce. Bdělost řidiče současně hlídá kamera v horní části čelního skla, která analyzuje dráhu vozu. Elektronika pak vyhodnocuje stav pozornosti řidiče pomocí srovnávání dráhy vozu a podélného značení na silnici. Pokud zjistí nesrovnalost, může opět spustit signály, které řidiče upozorní.

I když auto je určeno především v provozu po zpevněných komunikacích, po jejich opuštění může řidič zlepšit trakci pomocí pěti režimů protiprokluzového systému. Ty jsou označeny Standard, Sníh, Bláto, Písek, ESP Off). Současně se na auto montují osmnáctipalcové pneumatiky M+S. Při jízdě z prudších svahů lze spustit asistent HADC, který udržuje stálou rychlost.

Obsáhlou galerii snímků vozu si můžete prohlédnout níže:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků