To jste tam napsat mohli...
s dph, ale nevim proc se na to v CR ptate...
Proc? No protoze kdyz jste podnikatel s IQ vetsim nez 70, tak si auto koupite na operativni (ne financni) leasing. Jednak nemate starosti se servisem, atd (to vse je v cene splatky) a jednak platite jen 5% DPH (tedy o 17% mene), protoze operativni leasing je sluzba a na ty je DPH 5%.
A na takove auto (nebo pokud jich dokonce do firmy kupujete vic - mate preci zenu, syna, dceru, tchyni, psa, ...), tak uz si s vami budou ochotni dohodnout zajimave podminky. Oni (leasingovka) totiz to auto koupi nejen bez DPH, ale hlavne za VO cenu (tedy bez provize autosalonu, ktery u luxusnich aut je o dost vetsi i nez to zlodejske DPH).
Leoš> Ještě něco. Těch 85% byl ideální případ. Mnohdy přeplatíš i přes 100%. Potom, jsi limitován jistým nájezdem km. Prostě nahovno.
Leoš> Tak jsi mně donutil nad tím zapřemýšlet. Nemyslím, že by byl operativní leasing výhodnější. Je to sice spekulace, ale vezmeme-li v úvahu spotřebu ND za první 3 roky (z čehož minimálně 2 jsou v záruce + další kulance a podobně) a náklady na prohlídky (vesměs longlife), tak za předpokladu, že na auto dostaneš solidní slevu (máš hubu, ne? ), se leasing s nadpoloviční akontací rentuje víc, neboť po 3 letech auto má cca 40-50% ceny (u operativního leasingu splatíš cca 85% ceny auta a máš hovno). Potom ještě fakt, že u operativního leasingu si určuje vše leasingovka, kdežto pokud máš leasing finanční (běžný), jsi do značné míry svým pánem. Ale jak jsem řekl, není nad to vyskládat love na dřevo a odjet svým .
BTW, v mém případě se možná ten operativní leasing vyplatí. 4 sady pneu za sezonu, 2 sady kotoučů........... Vtip.
Ten operativni leasing ma take tu vyhodu, ze nemusis davat ZADNOU akontaci. To pro lidi, kteri vedi, jak penize zhodnocovat, ma slusny prinos. Vem si, ze pro podnikatele dat/nedat na akontaci 500000, nebo treba 1000000 (dle typu auta) muze taky znamenat, vzit/nevzit o to vetsi/mensi podnikatelsky uver za nejakych 18%. Proste penize maji svoji (casovou) cenu. Samozrejme kdyz to budu kupovat jako soukroma osoba a bude se mi zbytecnej meloun valet neuzitecne na ucte, pak samozrejme nejvyhodnejsi je koupit to za hotove - takovy urok(navyseni), jaky chce leasingovka, ti totiz samozrejme zadna banka na terminaku neda.
Ale pokud podnikas, nebo treba obchodujes, maj pro tebe ty penize daleko vetsi cenu. Ty penize za akontaci totiz za dobu leasingu mnohokrat otocis a pri kazde obratce ti vydelaj vic, nez kolk je navyseni leasingu.A dale : Ano, HUBOU se da cena ukecat, ale stejnou HUBOU si muzes i vyjednat lepsi podminky operativniho leasingu.
Máš sice pravdu, ale pokud daná osoba ví, jak peníze zhodnocovat, tak už by taky měla nějaké mít. Otázka je, kolik to pro daného člověka znamená, to je jasné. Mobil na splátky taky nekupuješ, ne?
Jen tak mimo diskusi, většina lidí, kteří tak tak koupí auto na leasnig (a že jich není málo), má v hubě přesně stejný argument, jako Ty. Tím opravdu nemířím zrovna na Tvou finanční situaci, jak to možná vypadá. Jen prostě lidí často mluví, jen aby nějak vypadali a tomu se směju.
BTW, hubou rozhodně dosáhneš větších úspěchů u dealera, než v leasingovce. To už bys mohl vědět. V leasingovce to chce mít konexe, ty u prodejce vozů nepotřebuješ. Tam právě stačí ta huba .
No on ten leasing má pro podnikatele i jiný význam - účetně je to mnohem jednoduššía nemusíš se strarat o odpisy, což pro mnohé může mít kouzlo a pak i vyšší poplatky oproti platbě "na dřevo" jsou výhoda. Prostě pohledů je mnoho a každému vyhovuje něco jiného.
presne tak, na leasing se da auto odepsat za 3 roky, velmi podstatna vyhoda, jelikoz to, co clovek vyda pri platbe v hotovosti musi jeste zdanit No a taky 3 roky hav. pojistky zdarma taky neni k zahozeni. Muze to byt klidne i 100-120 tis. Kč. Coz byva to navyseni. Leasing je proste vyhodnejsi. No a operativni leasing u nas moc dobre nebezi, je to opravdu pro velmi velmi movite lidi, ani nikoho takoveho neznam. Chudy nejsem. .
Presne tak.Ale na druhou stranu: pokud je ve firme dejme tomu 20 aut a kazde 4 roky se koupi 5 novych (takze za 4 roky se park kompletne obnovi) je to z pohledu odepisovani vlastne jedno.
No právě, že opravdu opravdu movití asi leasing neřeší .
Bohati leasing prave resi, akorat zbohatlici ne.Kdyz budu mafian a prachy mi potecou z prostituce a z vyhernich automatu, a nebudu potrebovat do meho podnikani v podstate moc investovat, tak to samozrejme koupim za cash.Pokud ale budu obchodnik, ktery ten milion za auto muze behem te trilete leasingove periody 100x otocit a v kazde otacce vydelat 5%, ten si samozrejme ten leasing vezme. Ja znam spis ty druhe.
Leoš> Byla řeč o opravdu opravdu (velmi velmi) movitých. Teorie. Neřeším, odkud peníze vzali. Jen vím, že je leasing nezajímá. Obchodník (překupník) už z principu víc než minimum peněz nepustí. To je jasné.
Osobně je z mého pohledu nejlepší leasing tak 55% akontace na 3 roky. U známé v leasingovce obdržím solidní podmínky a rozhodně nepřeplatím .
To je naprd. Nejlepší je hotovost. Auto je Tvoje, ne leasingovky. Můžeš se ráno probudit, nechat ho svojí na nákupy a nikdo Ti nemůže nic říct.
Přesně tak. Leda by to byl zámožný taxikář Každopádně
Hartge nabízí:Engine conversion for 530d188 kW (255 hp) / 4000 rpm 550 Nm (lb-ft 369) / 2000 rpm
to uz docela jde jenom vim o jinejch autech za 2 mil.
Carlos> Jistě. Souhlas. Navíc ten design jsem pořád ještě nepochopil Pokud bych měl zůstat u BMW, pak jedině E46 Coupé 330d nebo 330i v M paketu.Jinak bych šel do STi v brutální upravě minimálně na 400PS
Nová 530d má 160kW a 500NM, tedy rozhodně ne 142kW jako předchozí E39. Můžete to omrknout třeba na www.bmw.de
Je to jediný motor na naftu, do kterho bych s chutí šel. Už nikdy TDI PD (kromě V10)
Proč už nikdy TDI PD? Nejsi snad spokojen s Fabkou?
Maxc> Nespokojen přímo ne, ale chce to změnu. Fabka jde pryč. Kupec je a je natěšen.Nejsem odpůrcem dieselů ani skalním příznivcem benzínů, ale povozil jsem se v Impreze WRX... Není co řešit. Například oproti Leonu Cupře (nyní Topsport) V6 4x4 (o 1.9TDI PD 110kW ani nemluvě) je nesrovnatelně hbytější, líp se řídí, zrychlení má taky dost lepší a celkově působí přívětivě.
Je pravda že WRX je s Fábií neporovnatelné ve všech směrech. Já myslel, že jsi měl nějaký problém s motorem, že už nikdy TDI PD, zajímalo mě to protože jsem nedávno koupil Fabku RS. Ještě nedávno jsi přece uvažoval o Ibize Cupra, ne? Překvapila mě spotřeba pneumatik u Fábie, kterou uvádíš na svých stránkách. Kolik km ti průměrně tedy vydržela jedna sada? Zjistil jsem totiž, že jedna guma na RSo stojí přes 9tis.
Maxc> Motor v pohodě. 105tisíc km s čipem a jede jako nový.Ibiza Cupra je ořezávátko. WRX je pořádná kára na lítačku po našich cestách.
A s těma pneu neplaš. Nemáš pravdu. Mrkni na www.e-pneu.cz. Beru od nich už dlouho (teď již de fakto od jejich dodavatelů) a můžu jen doporučit. Např. na RSko standardně montované Michelin Pilot Exalto mají za 4390Kč s DPH.
A ty moje pneu... To je tak. Některé z nich jsem nedojel. Třeba Toya 195/45R16 jsem prodal nové i s koly. Falkeny ZIEX 512 205/40R17 (šmejdy jedny) jsem polojeté prodal kámošovi. Stály za hovno. Zimní mám obuté nové. Atd... Na pneu cca 15.000km minimálně najedu. výjimkou byly Uniroyal Rainsport 1. Ty šly na mosty už po 9 tis. km. Taky stály pěkně za starou belu.
Ale žjova, huf mění svůj "hufmobil ropný" za vozidlo z produkce japonského výrobce levných filmů do foťáku ??:))
Ale s těma pneu mě to zajímá, zrovna přemejšlim co nazout na svýho žigula (205-195/45/16) - takže žádnej výkonovej nářez, ale zas aby ty gumy teda nebyly ňáká srágora :)
máte někdo zkušenosti se "semperitama" (známej mi je cpe) ?
PS:nějakej idiot mi ze samarky sloupal znáčky.. to sem fakt netušil že se kradou i značky "LADA" :((((
E-pneu znám moc dobře, ale gumy co mám na RSu nenabízí. Nejsou tam totiž Exalto, ale Pilot Premacy 205/45/R16 83W které jiná firma, co dělá prodej pneu po netu nabízí před slevou za neskutečných 9720Kč (nejdražší pneu v tomhle rozměru). Vím, že na RSo je zbytečný index rychlosti W stačí o jeden nižší V a slušné gumy se už dají sehnat za 4000Kč. Aniž bych čet tvé zkušennosti, tak bych nešel do pneu zn. Toyo, Falken, Marshal, Uniroyal a dalších.
Primacy jsem nechal z auta sundat po 2tis. km protože v zatáčkách si dělaly co se jim zachtělo a při středním a silnějším brzdění mě předbíhal zadek i se zapnutým ESP. Prodejce potvrdil, že je to levná guma pro nenáročné stejdy a vzal je zpět jen s minimálním odpočtem. Místo nich mi doporučil Pirelli P7 a po 10tis. km potvrzuji, je to o něčem jiném, kam to pošlu, tam to jede a při brzdění drží stopu. Pro doplnění: jde o Subaru Legacy 2,5.
Tak mně v zatáčkách zatím sedí perfektně, ale to předbíhání zadku při silnějším brzdění už jsem s nima taky zažil. Netrvdil bych, že je to levná guma, v tomhle rozměru je to nejdraží guma s rychlostním indexem W. Cena se pohybuje od 7000 do 9700Kč. Až tyhle ojedu tak si znovu Micheliny kupovat nebudu, už kvůli té ceně. Slušné gumy se dají sehnat od 4000 do 5000Kč.
Koukám a je to tak, 160 kW; nicméně na webu BMW mají chybu, 142 kW je totiž chybně uvedeno v jejich ceníku.
Furt se na tomto serveru diskutuje nad temetem nafta VS benzin.
Tak tady mame srovnatelne trilitrove sestivalce v obou provedenich.
Pokud pujde 530d (142kW) chipnout na cca 170kW (coz by melo), bude vykon shodny s benzinovym 530i.
Takze idealni by byl test trech aut:
530i 170kW
530d 142kW
530d 170kW (po chipu)
A dale se podivejte, proc se tak spatne prodava superb - ani nema odpovidajici vykon a jizdni vlastnosti, ale cena tak rozdilna neni. (vidite, mohu mluvit i proti VW)
Před měsícem jsem u dealera zkoušel 530i vs. 530d. S totožným názorem prodejce jsem konstatoval, že 530d s 500 Nm jí ujede kdy chce...
Vidíš. A to je právě ten nesmysl a předsudky lidí neznalých. Mk nemá až takový vliv. Přes to, co se všude píše, auto pohání vykonaná práce motoru a ta se značí P a má jednotku kW. Mezi P a vrcholem Mk je uzká provázanost, jejiž hlavní proměnnou jsou otáčky.
Jistě závisí i na průběhu výkonu, ale prostě pokud budou (teoreticky) 2 auta stejně zpřevodované a se stejným průběhem P, z nihž jedno bude mít Mk 150NM a jedno 300NM, zrychlí například na 100km/h úplně stejně.
Je to stejně jednoduchý vztah, jako například ten, že na hmotnosti vozu při brždění nezáleží (pakliže má auto na tuto vyšší hmotnost nadimenzované brzdy)... atd atd....
Prosim te, a jeky je vztah mezi vykonem, kroutakem a otackama?Ja tomu fakt nerozumim. Koukam na ten graf z brzdy, a vidim, ze kazda ta krivka vypada uplne jinak a kazda ma i uplne jinde vrchol.Cele je to samozrejme merene na jeden prevodovy stupen.
Já se s tebou nehodlám dohadovat - až se s tím svezeš tak mi něco vykládej. 530d reagoval líp než atmosférický 530i ( speciálně v kopcích ). Že ti vyhovujou předimenzovaný turbo-benzíny s jejich životností a slušnou žíznivostí je tvoje věc. Ale ta je vlastně nejlepší, protože jsem zapomněl, že ty jsi mistr světa.
v tomto má HUF pravdu. To že sa v 330d cítiš ako v MIG 29 ešte neznamená, že má väčšie zrýchlenie z 0 na 100 ako 330i. Jediný podstatný údaj sú kW a zneho vyplývajúce namerané (nie precítené) zrýchlenie. Fyzikálne zákony platia rovnako.
Na www.bmw.sk nájdeš tieto údaje o zrýchlení 0 - 100:
530i.....6,9 s
530d...7,1s
Můžeš mi prozradit, kde jsem mluvil o zrychlení z 0-100? Než mně začneš z něčeho osočovat, tak si to pořádně přečti. Tvrzení ,"jediný podstatný údaj sú kW" si nech pro někoho jinýho. 530d je daleko pružnější, příjemnější na svezení a uvědom si, že rozdíl 200 Nm je podstatně znát. A 10 kW rozdíl to nesmaže. Opakuju ti, že na ujetí v kopcovitým terénu to je znát. Jedna věc je teorie, druhá praxe.
Podle me je sice pravda, ze 530i ma o 10kW vic, nez 530d, ale za VELMI mirny poplatek za chip tomu 530d naroste vykon az o 30% a kroutak mozna i o vic. Kdezto takova uprava (narust o 30%) by u atmosferickeho 530i vysla na penize minimalne o rad vyssi.
Tvrdit, ze jedinou podstatnou velicinou je vykon, je trochu divne. Proc se vetsina tuningu zameruje spise na rust kroutaku a zlepseni jeho prubehu? Protoze lidi se sice chlubi vykonem, ale jezdi na kroutak. I kdyz ti po tuningu stoupne vykon treba jen o 10kW (coz je u silnejsich aut nepodstatne) kroutak se ti zvedne treba i o 100Nm a to je proste VELMI citit. Temi 10kW navic asi nebude zpusobene to, ze jde na sestku radit tehdy, kdy se drive radilo na petku.
Velke mnozstvi TD motoru (az 50%) se chipuje. Proto by mozna bylo fer do kazdeho srovnani atmosferickeho benzinu a TD vzdy brat dve verze TD (s chipem a bez chipu).
mne to vysvetlovať nemusíš, vieš na čom jazdím a poznáš aj moje názory na tomto webe. Moja reakcia sa týkala názoru (ináč dosť obecného), že automobil s vyšším NM (TDI)predbehne automobil s nižším NM, ale vyšším výkonom (atm. benzín). Čo samozrejme nie je pravda. Tento popletený názor zvyčajne pochádza z porovnania "idem kopec na 5-ku a TDI krásne ťahá, kdežto benzín je v koncoch"
Úplne s tebou súhlasím, že v 99% premávky sa jazdí na NM a tu má TDI obrovskú výhodu (nízke otáčky, vysoký NM, nízka spotreba, nízke opotrebenie motora...).
"S totožným názorem prodejce jsem konstatoval, že 530d s 500 Nm jí ujede kdy chce... "
Znovu ti opakujem, že pri využití plného výkonu nemá 530d ako ujsť 530i. Keď tomu nerozumieš, tak si asi pako. Tvoj subjektívny pocit z jazdy je NEPODSTATNÝ. To, že ti to subjektívne ťahalo lepšie v kopci len ukazuje, že si s benzínovým prevedením dostatočne nepodradil a nevyužil plný potenciál motoru.
Prečo sa asi výkon motora označuje jednotne????? Už ti tu HUF vysvetlil, že krútiaci moment môžeš mať aj 3 x taký ako u benzínu, ale podstatný je výkon motora. Aj v kopcoch.
U vás na Slovensku má slovo ujede význam zrychlí?
Tvrď si dál, že podstatný je jenom výkon motoru, nebudu se s tebou dohadovat, to je jako házet hrách na stěnu. Samozřejmě že jsem podřazoval, ale když jsem podřadil u d, benzín tolik nejel. A to si piš, že v kopci je rozdíl mezi 300Nm a 500Nm znát. Ale podle tebe ne, protože všechno záleží na výkonu : "krútiaci moment môžeš mať aj 3 x taký ako u benzínu, ale podstatný je výkon motora. Aj v kopcoch.". Už na střední strojírenské škole nás naučili, jak a kde je co důležitý, sežeň si nějakou publikaci. Proč jsou teda off roady lepší v terénu hlavně s přeplňovanýma dieselama a vysokým točícím momentem a ne se zážehovýma? Vždyť podle tebe je důležitější přece výkon, na co do kopců točák... A nepoužívej laskavě"Tvoj subjektívny pocit", to s tím nemá nic společnýho, jsou prostě věci který jsou daný.
Počkej si na srovnávací test, nebo si zajdi k dealerovi.
pletieš niekoľko vecí do kopy.
Ale s tým zrýchlením som ťa asi zle pochopil, prepáč. Ja som slovo tvoje "ujede" pochopil tak, že predbehne a unikne. Preto som dal ako príklad zrýchlenie z 0-100, čo asi nebol najvhodnejší príklad, lepší by bol asi dynamické zrýchlenie (80 - 120 a pod.)
Ale aj tak. Jedinou mernou veličinou, z ktorej priamo vyplýva zrýchlenie (hocijaké) je výkon motora. Výkon motora je súčinom dvoch veličín: krútiaceho momentu a otáčok motora. Z toho môžeš vydedukovať, že k výkonu môžeš prísť dvomi cestami:
1. vysoký NM a nízke - stredné otáčky (preplňované dízle a vysokoobjemové benzíny)
2. nízky NM a vysoké otáčky (preplňované a nepreplňované benzíny nižších objemov)
Keby sme postavili vedľa seba 530d a 530i a išli do kopca, tak je jasné, že pokiaľ pôjdu obidva na 4-ku, tak 530d vďaka vysokému NM jednoznačne deklasuje 530i. Ale pokiaľ na benzíne dostatočne podradíš (možno až na 2-ku) a dopracuješ sa k 170 kW, tak potom nie je čo riešiť. Pravda je, že výkonový rozdiel je len 10kW, ale aj tak. Fyzikálne zákony platia rovnako pre TD, benzín, raketový motor ale aj kolobežku. Je to tak ťažké pochopiť?
A ešte k tým offroadom: je predsa úplne pochopiteľné, že v náročnom teréne potrebuješ vysoký NM v NÍZKYCH otáčkach, tu na výkone naozaj až tak nezáleží.
Je naozaj zaujímavé, že bohatý a úspešný ľudia (asi aj ty, keď máš na 530) si nechajú do svojich hláv naliať od dílerov totálne kraviny.
No tak skvele. Pokud pises, ze aby pri 120km/h byl 530i schopen zrychlovat tak (resp o trosicku lepe) jak 530d, musi ten 530i podradit na dvojku, zatimco 530d zrychluje stejne (resp. o trosicku hure - o tech 10kW) - ale na petku, tak to je myslim jednoznacny argument pro diesel. Sorry, ale mit benzinaka u ktereho budu muset ve 120ti podrazovat na dvojku, abych potlouk naftaka plynule akcelerujiciho na petku, tak takovej benzinak si muzou strcit nekam!
Nehlede k tomu, (uz se opakuji) ze az 50% TD motoru je bezne cipovano (narust vykonu o cca 30%). Takze by bylo spravne vzdy benzinak (530i) srovnavat jak s cipnutym, tak necipnutym dieselem (530d). Protoze po tom chipu by ta 530i nemela na 530d i kdyby ten 530d jel na sestku a 530i podradila treba az na jednicku, neutral ci zpatecku.
nevim, ale psalo se tu o tom, jestli 530d "ujede" 530i nebo ne, nikoli o jizdnim komfortu a pocitech, takze Vase poznamka je jaksi mimo misu. A co se tyce tech 50% chipnutych TD: mozna mezi Vasimi prateli je to tak. Ja zase neznam nikoho s chipnutym dieselem. Zminovana vozidla jsou prodavana s nejakymi parametry, definovanymi vyrobcem. Pokud je chcete upravovat, je to Vase vec, ale pak srovnavejte tuningovane vozy mezi sebou.
Muzeme klidne srovnavat tuningovane vozy mezi sebou. Atmosfericky benzin i TD lze cipnout zhruba za stejnou cenu. Jenze narust u TD bude 30% a u benzinu 5%.
Jiste.Mate pravdu, ze stejnou cenu tuningu dostanete z TD asi vic nez z atm.benzinu (kdyz je ta cena "normalni"). Ovsem vetsina lidi si kupuje auto jako vyrobek, nikoli jako polotovar na dalsi upravy. Znam nekolik lidi s TDI motory a nikdo z nich nema chiptuning, protoze je zajimaji veci jako hospodarnost,spolehlivost,zaruka a hodnota pri dalsim prodeji.
mluvi se snad o normalni jizde,ne o extremu. pri 120 preradit tak drasticky je normalni jizda??! ale asi ano,sou tady i takovy paka. mimo misu tady bude nekdo jinej... nez to tam 3.0i nahazite 3.0d je jasne pred vami! tohle jsme zkoseli u 100k fabii 1.4 a 1.9 tdi, tak si to nejdriv projedte,pak neco rikejte
bludy, bludy a zase bludy...
Motor môžeš vytáčať až k maximálnym otáčkam daným výrobcom. Tým dosiahneš maximálny výkon. Či je to drasticky? Pokiaľ to nerobíš stále, ale len keď potrebuješ tak to motor v pohode znáša. Zvlášť od BMW. Čo to robí so spotrebou je samozrejme iná otázka.
K Fábiám: dve rovnako výkonné verzie sú len a len dve rovnako výkonné verzie, nehľadiac na výšku a umiestnenie NM (vzhľadom k otáčkam). Čas, ktorý stratíš nutným podradením u benzínu zase získaš nutným skoršým preradením u TDI vzhľadom na nižší rozsah otáčok.
Čo povedať záverom? Celá táto jalová debata vznikla na základe vety "530d v pohodě ujede 530i", ktorú som pochopil tak, že 530d má (napr. v kopcoch) navrch oproti 530i. Snažil som sa tu vysvetliť na základe fyzikálnych princípov, že rozhodujúcou veličinou je výkon a výkonnejšie auto má navrch na hocijakej ceste - kopec, rovina atď (nemám teraz na mysli ťažký terén, tak ma láskavo nenapádajte s offroadami).
Nesnažil som sa na tomto mieste obhajovať čo je lepšie - či vyšší výkon u benzímu za cenu vysokých otáčok alebo naopak preplňovaný diesel. Sám jazdím momentálne na koncernovom TDI, predtým som striedal benzíny. Už som tu asi 4x napísal, že podľa mňa je v 99% prípadov bežnej premávky jednoznačne výhodnejší TDI, to jedno percento ostáva na závodenie, kde dízlu dochádza dych.
Táto debata sa ale bohužiaľ zvrtla na hádku ľudí, ktorí vôbez nerozumejú fyzikálnym princípom (a jednoduchej rovnici výkon=NM x otáčky), ale zato sú v úžase z toho, že vďaka vysokému NM ich u dízla brutálne tlačilo do sedadiel, kdežto u benzínu nič také nepocítili - a z toho vydedukovali, že benzín je slabší. Odporúčam všetkým tímto nechápavcom, aby si prečítali výborný a polopatický článok, ktorý sem hodil HUF (ale čítajte až do konca !).
Toť vsjo.
C´est La Vie... Nenechte se rozladit lidmi jednoduššího ražení. Je jich většina a je nutné se s tímto faktem vyrovnat. Pokud Vám mohu radit, neztrácejte čas házením hrachu na zeď .P.S.: Když už mám pocit, že si tady konečně můžu s někým promluvit, tak by mně zajímalo... Kdybyste si mohli vybrat, brali byste Imprezu WRX (225PS, 300NM) nebo novou A3 3,2 (250PS, 320NM)? Samozřejmě funglovky. Vím, že jsou pojetím dost jiné, ale jsou obě 2 mými favority a každý fundovaný názor mně posune dál.
dík za podporu, už som si myslel, že ten malý intrigán u vás vo vláde má vplyv aj na myslenie ľudí.
Impreza vs A3 - Ja by som uvažoval asi takto: pokiaľ by som chcel predražený luxus so silným motorom, tak A3 (skôr asi RS6). Toto auto by som si kúpil ani nie kvôli športovým zážitkom, ale kvôli názoru susedov.
Pokiaľ by som však chcel výborný športový voz, tak Impreza.
Díky chlapci za podporu. Taky jsem pro WRX. Navíc, ta A3 je dražší a myslím, že mě víc nepobaví (kromě dálnice).
Huf: rovnou upozornuju, ze jsem nejel ani s jednim, ale kdyby byla volba jenom mezi temito dvema, tak ja osobne bych bral to WRX, kdyz uz by to muselo byt . Ono subaru sice nema tak masivni PR, jako VW - ted jsem nekde videl srovnani Impreza x octavia RS a vysledek byl, ze je to velmi tezke rozhodovani , ale to WRX na normalnich silnicich v rukach cloveka, co to s nim umi nebude mit (skoro) zadnou konkurenci (pokud ti jde o tohle). Samozrejme na dalnici se na nej bude vytahovat kazdy druhy TDIckar, ale to by me osobne nechavalo v klidu. A3 neni spatna, ale je to porad jenom vyslechtena konfekce, ktera se ma tvarit jako super stroj.
BTW, jizdu na hranici moznosti se spoustou adrenalinu si muzes uzit za par korun i s trabantem, pokud to auto mas v ruce, tak je jedno v cem jedes - a s tim trabantem se po dvou kolech svezes mnohem snaz, nez s WRX .
copak,proc WRX?proc si nevezmes M3,nebo neco od AMG?kdyz neumis jezdit s nicim,co ma nad 200 koni a pohon jenom zadku,tak to si vybiras mezi tema spravnejma
1. víš hovno o tom, co umím nebo neumím2. na nic jsem se Tě neptal3. umět jezdit na hranici s permanentní 4x4 (WRX) je rozhodně obtížnější, než z RWD.
zapomnel jsi na bod 4.ze na M3 ani na AMG nemas(mohl jsi ho napsat rovnou a nechat si další kecy na koledu).
Jo jo. Na M3 ani na AMG nemám (teda aspoň ne tak, aby mě to auto nemuselo omezovat). Spokojen?Já si na nic hrát nepotřebuju. Myslím, že Tobě by WRX nebo A3 3.2 taky stačila .Rozhodně obě auta solidně převyšují olítanou oktávku TDI (teda pokud jsi ten xXx z www.tuning.cz).
no jako druhy by mi stacila,z tuningu.cz nejsem.jinak kdyz rikas,ze si nepotrebujes nic hrat tak jak muzes narvat 3/4m do fabie??uz me to nebavi,na uzij si tu wrx ve zdravi
To, že si nepotřebuju na nic hrát, nijak nesouvisí s tím, že si potřebuju nějak hrát. Tolik k Fabce za 700tKč.Taky mě to už nebaví. Díky za přání. Myslím, že si ji fakt užiju.
znova ti opakuju,ze se snad bavime o normalni jizde ne o prasecinach.kdyz narves ve 120 dvojiku abys byl v maximu a dotáhl diesela tak to udela jenom magor.
k fabiim - tady to neni o prerazeni jako o ztrate zlomku sekundy,ale o ztrate otacek.a zazehovej motor ty otacky ztrati rychleji nez diesel,navic ho musis nechat zvysovat na maximum vykonu,coz trva nejakou dobu,ale to ty evidentne nechapes.
neohanej se fyzikalnimi zakony,kdyz ti nic nerikaj,kopec je kopec,to si laskave uvedom!
k tomu textu: "Je totiž vždy lepší produkovat točivý moment ve vyšších otáčkách, než v nižších, protože v tomto případě můžete využít zpřevodování."-> no samozrejme,jenomze v tomto pripade ma 530d stale vyssi toc.moment v maximu toc.momentu v pripade 530i.a v tom je ten problem.
asi jste to prehlidli,takze: : "Je totiž vždy lepší produkovat točivý moment ve vyšších otáčkách, než v nižších, protože v tomto případě můžete využít zpřevodování."-> no samozrejme,jenomze v tomto pripade ma 530d stale vyssi toc.moment v maximu toc.momentu v pripade 530i.a v tom je ten problem. takze to jednodussi smysleni si nech pro sebe.
Nekdo tu mluvil o Fabiich.Uz nekdo z vas zkusil hned po sobe se svezt ve dvou stejne vykonnych Fabiich: benzinove 1.4 16v 74kW a naftove 1.9 TDI PD 74kW? Vsem vam bych doporucil to zkusit a teprve pak neco psat o prednostech benzinu. A to opet opomijim fakt, ze za 15000Kc vam z te TDI udelaji 96kW, ale z te 74kW vam tak mozna dostanou 80kW.Uvedomte si, v jakych otackach ten max vykon ma ten benzin a v jakych ten diesel. A i kdyz jde benzin do otacek rycheji, nejde do nich rychleji 3x, takze se ten naftak z casoveho pohledu dostane na otacky s max vykonem daleko driv.
Fabie 1.4 100PS není pomajelší, než TDI 100PS. Pokud jo, byla nemocná .
Vidíš, a přesně tohle jim nevysvětlíš, je to zbytečný.
Diesel má 500 Nm při 2000 ot.min-1, benzín 300Nm při 3500 ot.min-1. Znova ti opakuju, že 2/3 točícího momentu navíc jsou specielně v tomto případě hodně znát a 10kW to nesmaže. Podřazení u 530i při těchto hodnotách na překonání 530d nepomůže. Ale dokud si to nevyzkoušíš, tak to asi nejsi schopen pochopit. U offroadů to není jenom terén, na silnici za nima tahají různý podvalníky a tam je to znát.
Nevím jak ostatní, ale osobně si nejenom do aut od nikoho kecat nenechám, dám zásadně na vlastní zkušnosti. Ten prodejce moje slova pouze ( nezávisle) potvrdil, nikoliv já jeho. Pokud se někdo rozhodne pro BMW a má averzi k dieselům ať si vezme 530i. U 530d není co řešit. Jinak dávám přednost přeci jen konzervativnější konkurenci - Mercedesu "E" W211.
Ach jo. To je porad jako kluci na pisku. Pokud chapete rozdil mezi cisly 500 a 300, proc nechapete take rozdil mezi cisly 2000 a 3500??. Ten kroutak pri 2000 ot je krasny, ale je v motoru, nikoliv na kolech. A abyste ho na ta kola dostal, a aby se ta kola otacela stejnou rychlosti, jako u benzinu, musite pouzit 1,75x tezsi prevod. Takze pri otackach 2000 u naftaku a 3500 u benzinu bude mit pri stejne rychlosti (pro zjednoduseni uvazuju u benzinu celkovy prevodovy pomer 1:1, ale pro srovnani neni dulezity) naftak na kolech 286 Nm, zatimco benzin 300 Nm - respektive kroutici moment bude odpovidat pomeru 286 : 300. Takze ten benzin bude mit na kolech vetsi kroutak, nez ten diesel - logicky, protoze ma vetsi vykon.
Jeste opacne, pokud za benzinovy motor zaradite redukcni prevod 1,75 pak pri otackach motoru 3500 a kroutaku 300 na vstupu bude na vystupni hrideli te redukcni prevodovky bude pri 2000 ot kroutak 525 Nm.
Jinak pro vztah mezi vykonem a krouticim momentem plati priblizne tento vzorecek:
vykon (kW) = kroutici moment (Nm) x otacky (ot/min) /9550
Nekdo pro priklad uvadel, ze mlynske kolo ma kroutak pres 1000 Nm, ale jeho praci by mohl klidne vykonavat patricne zprevodovany motorek z pionyra.
deli sa to cislom 9549
priklad diesel 500nm pri 2000ot
500x2000/9549 cca 105kW
benzin 500nm pri 3500ot,podla grafu pri 2000ot ma napriklad ma 360nm
360x2000/9549 cca 75kW
?????? Jak jste na tenhle nesmysl proboha prisel? Vyse vykonu a tocaku se udava samozrejme na kolech! Dejme tomu, ze ma d/benz. pri 2000/3500 ot. stejnou rychlost, takze tam porad zustava o 200 Nm vic u diesela nez u benzinu!
Tomas: Samozrejme, ze hodnoty vykonu a kroutaku se udavaji na klikove hrideli motoru (byvalo to vcetne motoroveho prislusenstvi), jsou to totiz parametry motoru, kdyby se to udavalo na kolech, tak by to bylo jine pro kazdou prevodovku a kazdy rychlostni stupen. Te pitomosti co jste napsal prece neverite? Nerad se opakuji, ale pokud jste dokoncil alespon zakladni skolu, pak je uroven naseho skolstvi opravdu zalostna a ucitele si zadne zvyseni platu nezaslouzi . Vic neni co dodat.
Bravo!!!!!!!! Vite co to znamena, kdyz se meri na motorovy brzde? Tam se meri udaje na kolech v Nm a kW, ale vy jste byl vzorny skolacek co se vzdycky vsechno nasrotil z knizky a tedka se tady ohanite urovni naseho skolstvi.
Pochopit tak zakladni vec, jako ze s podrazovanim u benzinaku mu ten naftak davno ujede by nemelo delat problem lidem alespon se ZS.
Tomas> Být Tebou, tak se napřed informuju. Na brzdě se sice měří výkon a Mk na kolech, ale přepočtem přes převody (stálý x převodový na ideální stupeň pro měření) spolu s odečtením ztrát (po změření se nechá auto "spadnout" zpět na 0 km/h) se lehce dobereme k tomu na klikovce.
Huf: to vazne nema vyznam, snad ty informace rozsiri obzory alespon mlcici vetsine.
Tomas: Takovi jako vy ve stredoveku verili, ze Zeme je placata a za logikou podepreny odlisny nazor upalovali na hranici. Mozna tehdy vzniklo ono prislovi o hazeni perel svinim.
Spirit> Je smutné, jak Ti primitivové tupě hájí svůj názor. Pomohl by jim selský rozum a možná taky pár bodíků IQ k tomu.
Stejně, není lepší to nechat tak? Ti nevzdělanci ví své a my taky. Důležité je, na čí straně stojí fyzika .
Tak ty jsi mne dostal! Ty se tady ohanis selskym rozumem! Od tebe to teda sedi!!!
Ešte raz OPAKUJEM (naposledy, lebo ma to už nebaví): pre zrýchlenie je podstatné, v ktorých otáčkach je dosiahnutý maximálny výkon (a nie kr. moment !!), a podľa toho správne zaradiť. V praxi to môže vyzerať tak, že na dízli máš 4-5 a na benzíne točíš dvojku!!
To že u dízla pri rovnakej rýchlosti máš väčší kr. moment je pekné a zvádza to k názoru, že v dynamickom zrýchlení máš nad benzínom navrch, pretože bežného vodiča nenapadne podradiť až do živého a vyžmýkať z benzínu maximum. Bežný vodič len pridá plyn a čuduje sa, že dízel ho v pohode obehne. Ale pokiaľ má auto v benzínovom prevedení deklarovaný max. výkon 170 kW a v dízlovom 160 kW, pri maximálnom využívaní výkonu má benzín mierne navrch (10 kW nie je až taký rozdiel - lepšie sa porovnávalo napr. TDI 81 kW a 1,8T 110kW)
Iná debata samozrejme vzniká pri efektivite využívania max. výkonu u TDI a benzínu a s tým spojenej spotreby, opotrebenia atď, kde je jasným víťazom TDI, pretože pri 99% jazdy sa využíva kr.moment a nie výkon.
Mě už to nebaví vůbec. Opakuju ti, specielně do kopce to je z velký části o Nm a 10 kW rozdíl těch 200 Nm navíc nesmaže. To není jako 81 kW u 1,9TDI a 110 kW 1,8T! 530d vs. 530i je něco jinýho.
ty si asi natvrdnutý. Specielně do kopce, z kopce, ale taky doprdele a zpátky je to hlavně o výkonu. Nm je jenom část rovnice o hybnosti tělesa. Když tak můžeš vrátit maturitní vysvědčení.
OK. V 530i v kopci zařadim ve 120 trojiku a budu točit do červenýho, pak fakt pojedu. Jenomže to už budu s 530d dávno v prdeli, v tom je ten rozdíl. Vy všichni tady pořád plnou hubu teorie, to je jako se socanama.
to len ukazuje, že si s 530i vôbec nejazdil. Tak tu nepodávaj zasvätené komentáre.
Ešte k tej teórii. Sú ľudia, ktorí sú lepší v praxi, ako v teórii. Napríklad taký murár. Alebo výpalník. Nie si náhodou jeden z nich?
Nemám sílu tě přesvědčovat. Koneckonců, jinou poznámku od tebe ani čekat nemohl. Je mi tě vlastně líto. Jenom to dokazuje, jak člověk, kterej osobně nic nevyzkoušel hned všechno zná, všechno ví. Rozdíl mezi těmahle dvěma verzemi motorů asi nikdy nepocítíš a když ano, tak to už bude stejně pozdě.
no, asi som to naozaj prehnal. Sorry.
Ale tú fyziku si každopádne zopakuj.
Už to nemůžu dál číst. Ani se nedivím, že nám tady vládne Špidla, když ani tak základní fyzikální jevy, jako P x Mk, mnozí nechápou.Hážu tady do placu celý článek z h-fans.cz (snad mně neukamenují). O lepším vysvětlení nevím. Autor si s tím dal evidentně práci.http://www.sweb.cz/nabukodonozor/humus/mk/mk.htmProsím všechny diskutéry, aby si tento článek pomalu a pozorně přečetli (i několikrát). Námitky, že praxe je jiná, neberu.
mohol si to sem hodiť aj skôr a ja by som nestratil toľko času vysvetlovaním základov kinematiky dementom, ktorí keď majú peniaze, tak si myslia, že majú aj rozum.
len jeden citát zo spomínaného článku pre inteligentne menej smelých:
"Vozidlo s vyšším točivým momentem v nízkých otáčkách se bude řidiči zdát při běžné jízdě velmi pohodlné a svižné. Když ale "přijde na věc", vozidlo s menším točivým momentem, ale stejným výkonem bude zrychlovat stejně. "
Týmto sa definitívne odpájam z tejto diskusie, pretože robiť osvetu ma už predstavilo baviť.
Takže podle Tebe je nejlepší žíznivost? Zajímavá úvaha...
Speciálně u 530i a 530d je výkonový rozdíl minimální, takže to pocitově může tak vypadat. Vem ale do rukou stopky, využij otáček s max. výkonem a zjistíš, že Mk klame. Zatlačí do sedáků, ale práci nevykoná. K té jsou potřeba otáčky a vhodné převody. Asi je to trochu složité na pochopení. Sám jsem to dlouho nechápal. Mám na toto téma super vědecký článek včetně výpočtů. Je na H-fans.cz, ale pod heslem. Klidně pošlu, ať se taky něco dozvíš .
BTW, na pružné zrychlení 530d zajisté snadno vyhraje. 530i musí víc řadit a točit, ale pomalejší nebude. Taky bych do takové limuzíny volil spíš 530d.
ja pak oturbuju a chipnu tu 530i minimalne na 600 PS a 500 Nm a pak uvidime jestli lip pojede chipnuta turbno nafta nebo chipnutej turbobenzin o stejnym obsahu
1) Takova uprava benzinoveho motoru (pridat turbo, atd...) stoji od renomovane firmy alespon 200000Kc. Takze to je 10x vice, nez chip do TD. Kolik lidi si to necha delat?
2) Takhle porovnavat ma cenu toho, co se v praxi vyskytuje. Nebal bych se tvrdit, ze chipnutych TD bude temer 50%. Ale kolik bezninistu si nechava dodelavat turbo? Jeden z milionu? Jo, na webu je i navod na montaz turba do favoritu. Ale co to ma za vyznam?
Me je jedno ze to bude stat 200000, ale pujde to
Kdyz nepujdu do extremu, tak staci nejaka renomovana ladicska firma a dostane i bez turba z toho motoru takovej vykon, ze by se z toho nachipovanej 530d posral.
btw. vzbud se, turbo se nemontuje jenom do favoritu, ok? Staci na webu chvili hledat a najdes, tak, hledej smudlo
No prave ze jsem nasel. Turbo do VW 2.8 V6 30v (treba Skoda Superb) za 200000Kc. Muze to bejt prima, ale je to dost penez.
Na prachy nehraju , 200000 neni zase tak moc, ne?
proste turbonafta je vzdycky slabsi nez turbobenzin, to je logicky ne?
To nikdo nezpochybnuje, ze turbobenzin je (obvykle) vykonnejsi, nez turbonafta. To tady snad taky nikdy nepadlo, ne? Vzdy byla rec JEN a JEN o tom, jestli je lepsi atmosfericky benzin a nebo turbonafta.
Pokud na penize nehrajes, tedy zrejme jich mas neomezene mnozstvi, tak te samozrejme nafta zajimat nemusi a ani si nebudes kupovat sockove BMW 330i, protoze lidi jako ty si kupujou alespon 745i, nebo spis X5 v maximalni nalozi za bura.
nerozumim ty zavorce obvykle
Rec byla jen a jen o tom, ze ty chces naftaka upravovat (coz je logicky), tak proc by si nekdo jinej nemohl upravit svojeho benzina jakymkoliv zpusobem (coz je taky logicky), treba je nekdo hracicika a chce mit nejvykonnejsi 330i na svete, tak proc mu v tom branit, kdyz z nafty by takovy vykony nikdy nedostal, nebo se mnou nesouhlasis?
Kdybych mel neomezene penez, tak me BMW nezajima a poohledl bych se po necem mmohem blizsim me penezence.
BTW Turbonafta jezdi super, ale zatim nedosahuje tech vykonu co veskery turbobenziny a nebo nektere atmosferice motory, ale kdo by srovnaval hrusky s jabkama ne?
No samozrejme, ze lze benzinak upravit, dovybavit turbem, nitrem a ja nevim cim jeste (treba lze pridavat nitroglycerin do benzinu).To je jasne a nikomu v tom nebranim. Jen rikam, ze takto upravovat atmosfericke benziny je drahe a malokdo to dela. Na druhou stranu TDI cipuje kazdej druhej, takze je to v podstate bezny jev, se kterym je treba pocitat. I nekteri oficialni prodejci aut nabizeji cipy do TDI.Takze nezpochybnuju moznost tuningu at.benzinu, ale beru ho jako ne zcela beznou vec v podstate jen pro nadsence. Naopak u dieselu je penetrace chipovanejch aut snad 50%, takze vlastne by se v testech mely bud testovat vzdy obe verze (s a bez chipu) - protoze temer kazdeho kupce dieselu proste zajima, jak to bude vypadat po cipu - a s tim by recenze mely pocitat a i pripadne porovnavani s atm.benzinem by se melo delat i pro chipovanou verzi dieselu. A nebo by se take mel uvadet prumerny vykon - pokud seriove ma TDI treba 96kW a lze chipnout na 124kW, (za predpokladu, ze 50% kupcu si to chipne) by se o tom melo psat jako o 110kW (96/2 + 124/2) motoru )))))))))
Ale alespon ja jiz si auto vybiram podle toho, na jaky vykon (a za kolik penez) pujde chipnout. Pokud Toledo TDI Signo 1.9 TDI 110kW v zakladu (bez laku a priplatkove vybavy) stoji 730000Kc a cip na 140kW stoji treba 20000, tak to auto proste pri vyberu beru jako 140kW auto za 750000 a porovnavam to s jinymi auty s timto dosazitelnym vykonem. Je to samozrejme zjednodusene, protoze beru v uvahu i velikost, jizdni vlastnosti a vybavu v cene.
Ja jsem mel za to, ze tenhle rozhovor vznikl z toho jestli je lepsi upravena 330i nebo upravena 330d, shodli jsme se na tom, ze je vzdy lepsi upravena 330i nebo ne? Bez ohledu na penize.
Kdyz teda vezmeme neco z nizsi cenovy hladiny a budeme hledet na financni stranku, tak jako ty jsi vzal za priklad tveho leona TDi, tak ja vezmu zase Volvo S40 T4 a zase ted diesel prohraje, ac je to ve stejne cenove kategorii, protoze ta T4 ma v serii 147 kW a po mirne uprave (chiptuning ma pouhych 168 kW a mame a ze skoro stejne penize podstatne vyssi vykon, s tim se neda nic delat. A ted jsem srovnaval auta priblizne stejne draha, se stejnem obsahem (taky priblizne) a hlavne se stejnou (chces-li stejne drahou) upravou a tou je chiptuning. Dnes je proste porad benzin na vysi, ackoliv T4 uz je minimalne 6 let stary motor.
Ano ano, to je presne ono, zastanci nafty furt nechapou ze se snazi srovnavat turbodehet s atmosférickým benzínem, v jejich prospech pak mluvi jen spotreba, Ale komu zalezi na spotrebe u auta za dva melouny a jestli nekomu jo tak je to s prominutim jouda
Asi na tom lidem zalezi i u aut za 2 MKc - tech dieselu mezi audinama, BMW a mercedesama je pomerne dost. Asi to lidi fakt chtej, kdyz to primeje nasadit TD i takovou automobilku, jako je Jaguar ci Maseratti.
jezis uz je tu zase hadka nafta vs benzin :)
to je jako amd vs intel
no, abych se pridal, ja bych naftu nechtel, jel jsem 1.9tdi 96 kw, 2.0tdci 96kw
a pokud je clovek zvykly na benzin, tak to neni ono (i kdyz treba z 80 na 120 ma ten diesel vetsi zrychleni)
Nechci te premlouvat, ze diesel je lepsi nez benzin, to je individualni vec.Jen bych chtel upozornit, ze pokud jsi v TDI sedel jen kratce (zkousel to), nemohl sis na to poradne zvyknout.
Ja mam zkusenost nasledujici:Kdyz z benzinu presednu do TDI, je to hrozny nezvyk. V podstate mi dela problem i se s TDI rozjet.Kdyz (i po delsi dobe) zase vlezu do benzinu, je vsechno v pohode a zadne problemy nemam. Ale staci, kdyz v tom benzinu jezdim tyden a i kdyz pak vlezu zpet do sveho TDI, je to divny pocit a musim si zvykat. Proste TDI ma nejake zvlastni vlastnosti (nejsem schopen popsat jake), ktere vyzaduji, aby s tim clovek jezdil dyl, aby s tim mohl bys szity a spokojeny.A to nemyslim jen pripady, kdy prelezam do dobreho benzinu. I kdyz mi v servisu pujci jako nahradni vuz benzinovou fabii 1.4 40kW, tak jsem s ni schopen jezdi uplne hned a na nic si zvykat nemusim (i kdyz jinak je Fabia auto dost hrozne). A kdyz vlezu zpet do sveho pohodlnejsiho, vetsiho, vybavenejsiho a 3.5x vykonnejsiho TDI, zase to je nezvyk a i po tydnu v benzinu se s tim musim znovu ucit rozjizdet a jezdit.Takze mam pocit, ze benzin je fakt jakoby prirozenejsi pohon, ktery clovek najek intuitivne lepe prijima.Ale kdyz jezdim jen se svym TDI, tak jsem s nim samozrejme szity a za nic bych ho nemenil - tedy skoro za nic )
Jo jo... Je to debilní. Furt dokola. Benzín x diesel. Předsudky, omezenost, hloupost, nedostatek osobních zkušeností... Vot eto Vox Populi.
Moderní diesel (TDI, TDCi, HDI...) je určitě pro normální vepřové řidiče (95%) pohodlnější na svezení. Jen prostě v serii neumí (vyjma šíleného maxtdi) z 0-100 za 5.5s a proto příště volím jedině turbobenzín. Proti dieselům ale nemůži říct ani slovo. Při té spotřebě a životnosti (nižší otáčky a spalovací teploty zdaleka vyváží vyšší tlaky) ani nadávat nemůžu.
Tak jsem se dival na ty ceny a nezdaly se mi zas az tak vysoke. Ovcem pouze dokud jsem nezjistil, ze uvedena cena se tyka naprosto ocesane verze. A tim myslim skutecne naprosto. Verili byste, ze si musite priplatit i za takove veci jako je bederni operka nebo zeleny pruh na celnim skle??? To ma snad v serii i Suzuki Swift za 185 tisic...
Je to fakt hruza ty priplatky.
Ja se vazne zajimal o BMW 3 - jak jsou ted na to ty reklamy - neco uz za 595000, za 895 2.0TD s paketem exclusive, atd...
Jenze se schvalne podivejte, kolik je treba priplatek za pitomy destovy senzor a elektrochromaticke zrcatko! Balik!
Ne ze bych zrovna po tehle dvou vecech touzil, ale kdyz jsem se rozhodl pro Seat (ne ze by byl srovnatelny s BMW )) , tak jsem si obe ty veci koupil, protoze obe dohromady stojej pitomejch 4200Kc ! No nekupte to!
Me se to MBW 3 z reklam zdalo podezrele levny. Rikal jsem si, ze preci neni mozne, aby BMW bylo levnejsi, nez Seat. Ale asi holt je. Ale za cenu toho, ze to je 1.8 benzin bez vybavy. Bude to stale skvele auto, ale kdyby si to clovek mel dovybavit dle svych predstav, a dat si tam motor dle svych predstav (je blbost kupovat BMW se ctyrvalcem) je nad milionem.
jenže ty ceny BMW jsou panáčku bez DPH... na těch billboardech je fontem číslo 1 napsáno "bez DPH" jsem to zjistil až když jsem stál v koloně vedle billboardu... to že se nedá žádným způsobem odečíst DPH u těchto aut, výrobce zjevně vůbec netíží.... je to prachobyčejný podvod. Kdyby to bylo bez DPH u X5, kde se dá DPH odečíst na budiž, ale u osobáku, kde se zaplatit vždy musí je to neprozřetelné klamáná zákazníků. Jestli si myslí, že za ty prachy dostanou zákazníky do autosalonů a pak jim jen tak mezi řečí řeknou že ještě musí doplatit 150 tis... a počítají s tím, že ty drobný jim tam zákazník nechá když už tam je.... já bych se akorát nasral a šel si najust koupit auto od někoho jiného...
Jsi na omylu panáčku! Ceny jsou z DPH!!! Osobně jsem auto kupoval, tak to vím ze zkušenosti a ne z bilboardů.
Nauč se číst. Čus
No číst umím už od základní školy, takže o tom něco vím. To bez DPH je napsáno ze zdola nahoru fontem číslo 2 hned za cenou na Billboardu :)))) vzhledem k tomu, že jsem pod tím stál 5 minut tak si doufám tvrdit, že mám pravdu. No a když tak ceny jsou "S" dph a ne "Z" dph. Pokud jsi to kupoval Ty tak jsem se alespoň utvrdil kdo že tyhle auta kupuje... nedokončené základní hlavně že to má BMW....
Přepsat se může i pán bůh, ty záklaďáku. Jinak cena bez DPH se uvádí samozřejmě jen u kombi! Což lidi se základním vzděláním nejsou schopný pochopit. Už to chápeš, ty z/s. A koukej víc žebrat, pak se třeba v BMW svezeš!
No žebrat nemusím, po čtvrt roce čekání si mám jít 14. vyzvednou E-320CDI. Takže tímto se tvá narážka mírně minula účinkem. No a, že se ptám, tuším od března u kombíků odečítat dph nejde.
DPH jde odečíst zpětně do konce července. Tak hodně zdaru se čtyřválcem!
TAO: čéče a jakýho roku, že se tak ptám. Kdyby to bylo tohohle roku tak je ta reklamní kampaň ehm tak trochu out, nicméně možná je to v rámci myšlení celého BMW, on je poslední dobou totiž celej nějak mírně out.... Nicméně to je jen můj osobní a čistě subjektivní názor, kupodivu je ale kompatibilní se statistikama prodejů. No jsem zvědavej jako nádheru v podobě nové 7xx uvidím za 14 dní ve Frankfurtu... ta minulá mi přijde že se někdo byl u mě doma podívat jak vypadá moje kuchyňský linka a nějak jí okopíroval do interiéru... nicméně opět je to můj a zcela osobní názor, který není ničím než subjektivitou opodstatněný snad až zase na ty prodeje :)
Když ho koupíš ještě v září 2003 jde to zpětně do července 2003. CHÁPEŠ ?!!!!!!!! CHÁPEŠ ?!!!!!!!! CHÁPEŠ ?!!!!!!!! CHÁPEŠ ?!!!!!!!! CHÁPEŠ ?!!!!!!!! CHÁPEŠ ?!!!!!!!! CHÁPEŠ ?!!!!!!!! CHÁPEŠ ?!!!!!!!! CHÁPEŠ ?!!!!!!!!
TAO> Take it easy. Z acíka si nic nedělej. On je přinejmenším... hm... jak to jen říct... ZVLÁŠTNÍ. Všimni si těch jeho přiblblých narážek na BMW a tak podobně. Preferuje americké křižníky, sám v jedné takové staré kocábce jezdí...
BTW, E46 320D je cool kára. Kdybych neměl už další auto vybráno (vyrábí jej FUJI ) a chtěl být šetrný, rozhodně jdu do něj. Asi mám taky jen základku ...
jo jo jo ve středu nebo v pátek mám půjčené od Bychla novou 530d.... uvidíme jak jezdí, ale interiér je přímo příšernej.... jak tohle někdo mohl vymyslet.... No hlavně že je to BMW :)))
No připadáš mi jako by si měl dva mozky. Jeden horší než druhej! Kritizuješ BMW a pak si ho jdeš koupit. No fakt MAGOR. No lituju BMW že tě bude muset vozit!!!
No litovat mě nemusíš, protože E-320CDI vyrábí Mercedes. CHAPES ?!!!!!!!! CHAPES ?!!!!!!!! CHAPES ?!!!!!!!! CHAPES ?!!!!!!!! CHAPES ?!!!!!!!! CHAPES ?!!!!!!!! CHAPES ?!!!!!!!! CHAPES ?!!!!!!!! CHAPES ?!!!!!!!! BTW uznávám, že jsem netušil že Klaus vrátil zpět zákon, který se týkal odpočtu DPH, nicméně pokec s účetní do vysvětlil. Tímto se oficiálně omlouvám reklamní kampani BMW, kterou jsem považoval za klamavou. No nic alespoň si vesele můžete objednávat nadále zelený pruh proti slunci jakožto příplatkovou výbavu .... .................. menší pauza na naprosto nezřízený záchvat smíchu... No nic, myslím, že nejlepší léta BMW skončila posledním faceliftem 5xx v roce 2000. Pak to šlo jen do kopru.
Tak to tě lituju ještě víc, když sis koupil těžkou neohrabanou svini. Tak to koukej rychle zhubnout. To ti ani zelenej pruh nepomůže! (0-100 za 10,2s) Ha ha ha
Jo jo a ty jsi z jaký planety? Já jenom, že na planetě, kterou nazýváme Země. Má 320CDI zrychlení za 7.7 (0-100) s maximálkou 243 km/h. Takže se obávám, že do 10.2 (kdes to proboha vzal) klidně můžu o pár desítek kilo klidně ztloustnout.
Promiň ty rychlíku, překouk jsem se o políčko. Tak si v pátek necvrkni až pojedeš v pořádným autě. Od 15. tě už čeká jenom "koza".
"naprosto ocesane verze"jak pro koho pro 99% populace je to nedostižný luxus.A ty příplatky nejsou zas tak drahý,ale nesmíš chtít všechno.
vitej u BMW
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.