Ceny hybridů mají do deseti let klesnout na třetinu

Ceny hybridů mají do deseti let klesnout na třetinu

Současné osobní automobily vybavené hybridními pohonnými soustavami hrají spíše roli prostředků společenské výstřednosti než receptu na globální redukci spotřeby paliva a emisí. To by se však mělo změnit. Agentura Bloomberg totiž tvrdí, že během následujících let klesne jejich cena na třetinu té současné. Je tak řečeno ale poněkud fištrónsky, neboť Bloomberg zvažuje vlastně pouze průměrnou finanční hodnotu prodejní ceny vozu, která znamená přidané náklady na hybrdidní soustavu při srovnání s konvenčním spalovacím motorem v daném voze. „Hybrid“ je totiž na americkém trhu v současnosti dražší ve srovnání s běžnou zážehovou jednotkou dražší o 6 000 dolarů, přičemž za deset let by se tento rozdíl měl snížit na 2 000 dolarů, tedy na v titulku avizovanou třetinu.

Agentura Bloomberg někdejšího newyorského starosty při svých výpočtech počítala se všemi potřebnými faktory. V potaz brala především cenu hybridních soustav, ktará bude výrazně klesat s využíváním nových technologií a dlouhodobých uživatelských zkušeností, ale také s vyššími počty varáběných vozidel osazených tímto systémem. Do karet by hybridům měly hrát také rostoucí ceny benzínu a přísnější omezení emisí. V roce 2018 by se dle zmíněné studie měl odbyt vozů s hybridním pohonem zvýšit ve srovnání s letošním rokem šestnáctinásobně. Tomu přibližně odpovídají také výsledky průzkumu finanční skupiny JPMorgan Chase & Co., jenž za deset let počítá s tím, že vozů s hybrdiním pohonem připadne tržní podíl více než 10% světové produkce. JPMorgan Chase & Co. zároveň očekává, že spotřeba hybridních aut výrazně stoupne v Evropě a Číně po roce 2013. 

Takřka každý velký producent automobilů současnosti chápe význam hybridního pohonu pro překlenutí střednědobého časového horizontu při klesajících zásobách ropy a nabízí, nebo alespoň vyvíjí, své vlastní modely pro blízké využití. Do prodeje se chystá již třetí generace Toyoty Prius, o níž jsme vás informovali zde, ale na hybridech a vozech na vodíkové články pracují také Honda, BMW, Mercedes-Benz nebo Nissan.

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 870 km
Cena: 275 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 436 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 500 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 560 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 500 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků