Ceny paliv v Česku vytrvale rostou. Jak jsou na tom ostatní státy Evropské unie?

51 komentářů

Robin Huhu
19. června • 14:52

Ceny jsou opravdu šílené, nicméně já již dávno přešel na přestavbu LPG: https://www.levnelpg.cz/systemy-lpg/... a toto řešit neusím. Zemní plyn se drží stále na stejné ceně.

Asdfghjklqwe
6. června • 22:01

no to jsou neskutecne rusty cen... holt nedame za litr 31,50 ale 32kc, takze na 50 litrech zaplatime o neskutecnych 25kc vic... neboli 10 rohliku / 2 plechovkovy píva , nevim co se vlastne resi, jen kravoviny. Jesi je to pro tebe moc drahy, nejezdi, chod pesky, jdi na bus, na kolo, nebo do prdele. :-)

jarda
4. června • 21:01

elektrika je budoucnost v zásuvce jí je dost a nic to nestojí

Kuk Vykuk
4. června • 14:23

"Ceny paliv v Česku vytrvale rostou."Výborně, pohřeb spalováků dostává další vydatnou pomoc od samotných olejářů. :-DB-]

Rokyta ex Acz
6. června • 9:17

Třeba záměrně drahne řepka od pána z StB :-/

Lojza
4. června • 18:24

no jasny, uz vsichni letime si koupit ev Konu za mego, ta je totiz skoro zadarmo.

Kuk Vykuk
4. června • 22:38

Prober se z diskotéky naivko, v ČR si skoro nikdo nový auta nekupuje. B-]

petr r. (petrumr)
5. června • 15:03

piš za sebe, tvoje diskuze je naivní tak pro děcka z nějakýho gheta.:-))

úvaha
5. června • 10:42

Že by si těch cca 60.000 nových aut za 1Q 2019 (např.: https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/za-tri-mesice-s... ... ) koupil jen 1 jediný člověk, což by byl vlastně skoro nikdo? ;-)

Kuk Vykuk
5. června • 12:51

Si aspoň přečti ten článek celej než začneš něco plkat ty úvaho B-]"Celkem 72 procent osobních aut nakoupily firmy a zbytek soukromé osoby."Takže těch 28 % co si koupilo funglovku ze svý uškudlený vejplaty je ohromucích 16800 lidí což je usmolenejch 6,8 % z celkových cca 250 000 nových registrací aut za rok 2018. Teda dost tragickej výsledek nemyslíš ňoumo? Takže pokud si kdy někdo poběží koupit nový auto tak to bude maximálně 7 % obyvatelstva. To je fakt směšný množství :-PB-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
úvaha
5. června • 13:35

Vy jste ale nic nepsal ani o firmách ani o osobách, jen: "....v ČR si skoro nikdo nový auta nekupuje".
Tak proč to "skoro nikdo" najednou dělíte na firmy a soukromé osoby? Ve firmách nejsou žádné osoby, které by to mohli vybrat, koupit, aby to mohli provozovat sami nebo třeba i pronajímat k provozu dalším (i soukromým) osobám?
Kdo vlastně ty statisíce u nás prodaných nových aut každý rok provozuje, když ne lidé, tedy osoby? Těch 250.000 registrovaných aut loni "skoro nikdo" koupil jen proto, aby pak s nimi opravdu žádný člověk nejezdil?

Kuk Vykuk
5. června • 14:53

A von je Lojza, na kterýho jsem reagoval, kterej si chtěl honem běžet koupit elektrickou Konu za milión nějaká firma? B-]

Lojza
6. června • 14:55

Kroutis se jako had,ale nejde ti to. Krome toho takovou Ev jebku bych si nekoupil ani za pul milionu natoz za milion.

petr r. (petrumr)
5. června • 15:04

nech toho, ztoho se nevykroutíš. Prostě blbě ti to myslí, život je jiný.:-P

Kuk Vykuk
5. června • 12:54

A příště se aspoň nauč uvažovat než něco kvákneš. B-]

kuk
5. června • 13:03

sem píčus a všechny vás vytrolím 3-[

Lojza
5. června • 21:48

mazej na hybrid, tam mas miste ve sve sekte

Kuk Vykuk
5. června • 14:49

To jseš, ale schizofrenickej, tak bacha ať při tom nezabloudíš. B-]

pop
4. června • 12:02

Polsko včera u hranic 5km Lubawka 95 = 5,25zl x 6 = 31,50 Orlen=Benzina čr

pop
4. června • 12:03

a to mají myslím větší DPH 22-23%

E15
4. června • 12:42

mají nižší spotřební daň. Spotřební daně by se měly v rámci EU sjednotit.

jarda
4. června • 11:39

cena benzínu a nafty mě netrápí mám teslu a jezdím zadarmo elektrika se rodí přece vzásuvce

klud
8. srpna • 0:24

Napiš tak ua dva, tři roky jestli v té době budeš stále ještě tak nadšený z elektriky.....

vana
4. června • 9:55

Jestli jsme na tom v rámci EU dobře bych neposuzoval jen podle ceny PHM, ale i podle výplat.

Shimi
4. června • 10:36

Před chvílí vyšel článek, medián průměrné mzdy je 27.582 Kč, což je nějakých 21.000 Kč čistého, což je naprostá katastrofa. To už není ani 1/3 germánské mzdy. Ale mě to nijak nepřekvapuje, protože přesně takhle měly skončit všechny postkomunistické země. Levná pracovní síla pro nadnárodní korporace. Smutné.

Aladin
4. června • 10:52

Před časem byl zajímavý článek, jak Němci jsou připravení sem stěhovat krom montoven i kancelářské pracovní pozice s vyšší přidanou hodnotou. Jenže, nejsou lidi. Jazyková vybavenost, odbornost, atd. Docela zajímavé čtení. Japonci si za poslední léta opakovaně stěžovali u vlády na konkrétní nedostatky a problémy, které brzdí jejich investice. A takhle bychom mohli pokračovat. Jsme tam, kde jsme, kvůli sobě. Němcům je jedno, jestli se nám bude dařit. Když podražíme, natáhnout rychlou žaleznici třeba do Turecka a je to. Banky prodáme, vodárny prodáme, dotace dáme soukromníkům, aby se navzájem sežrali, ne do infrastruktury. Čím jdeš výše, tím víc se musíš snažit.

Joe Doe
4. června • 12:51

Najvacsi problem na samotnom trhu prace u jednotlivcov je jazykova vybavenost, ktora brani domacim zastavat vyssie pozicie, ta teda ovplyvnovat hiring, platy atd. Kopec ludi si pise 'aktivna znalost anglictiny', ale ked otvoria usta, tak je to nieco priserne. Oznacit ich prejav za Czenglish je inflacia. Takze sa neda cakat, ze ti ludia budu zastavat pozicie, na ktorych treba komunikovat na urovni a tak, aby druha strana rozumela.

MW.
4. června • 12:10

Však vyšší přidanou hodnotu poskytujeme např. v IT, německé firmy tu mají spoustu poboček. Samozřejmě že by bylo vhodné aby jazykovou vybavenost na dostatečné úrovni mělo víc lidí v jiných oborech - určitě by se pro ně v současné době práce našla. Mám pocit že vládě vůbec nejde o vzdělanost obyvatelstva - jsou rádi že jednou za pár let slyšíme na koblihu a o chlup vyšší důchody. Máme oproti Mongolsku štěstí že jsme uprostřed evropy a jen se vezeme, neinovujeme. Co se týká škodovky tak situace je teď zvláštní, neustále se prezentují nové modely,projekty ale fakt je ten že němci si chtějí držet výrobu baterií pro elektrovozy a kompletace elektromobilů už prostě nebude tak technicky náročná, bude tam menší počet kroků, dílů takže jestli koncern čeká krizi kvůli "elektromobilům" tak je logické že následky ponesou především závody a značky mimo mateřské německo. A projekty v indii a rusku které škodovka dostala na starost výdělečné zatím nejsou a nejde to tam podle plánu. Možná tak byl jeden z posledních roků kdy se nadšeně psalo o platech,bonusech který každý dělník ve škodovce měl.

Joe Doe
4. června • 12:42

Skoda je specificky pripad - je to firma, ktora ma 100% zahranicneho majitela, ktory rozhoduje o zivote a smrti kazdej skrutky.

//
4. června • 11:32

tak lidi si zvolili dotačního bolševika, takže to chtějí..pravda je že základ jsou pořádný silnice, e-goverment, rychlé soudy či internet a vzdělané obyvatelstvo, alespoň s angličtinou, což u nás :d ale můžem si za to sami..

Joe Doe
4. června • 10:07

Kolko litrov benzinu si mozem kupit za priemerny plat. To budu, panecku, vtipne pocty :)

Joe Doe
4. června • 8:42

To je zaujimave... Ceny phm v CR neustale rastu. Pruser je, ze od cca 23.4. cena ropy neustale klesa a dnes je nizsie nez bola zaciatkom marca. Tu je vyvoj cien phm:
https://www.kurzy.cz/komodity/benzin-nafta-cena/... A tu je vyvoj cien ropy:
https://oilprice.com/oil-price-charts... Vsemocna ruka trhu na to akosi zabudla, takze sa vobec nedivim Luxembursku, ze ceny PHM reguluje.

Irbis9
4. června • 14:57

Teď se totiž ceny PHM odvíjí od roční doby, začínají dovolené a budou prázdniny. A to zdražují snad každý rok. Proto s tim cena ropy teď nesouvisí. Je to hnus.

Joe Doe
4. června • 15:03

Prazdniny nezacinaju od polovice Aprila.

MW.
4. června • 15:03

pred par lety byla ropa chvilemi I za 100USD a nejak zapomneli zlevnit od te doby... takze nema vyznam moc analyzovat co jak bude...

petr r. (petrumr)
4. června • 8:21

vrátil jsem se z turecka a napíši vystoupit z EU. Na hlavním tahu benzín 6lir. Tam člověk i to auto tak moc nepotřebuje, dolmuše tam jezdí levněji jak u nás autobusy a hlavně bez jízdních řádů a zastávek. Nikdo jim nic nepřikazuje a vše funguje.

Ludek_II
6. června • 17:09

Však si vystup. Bureš ještě hranici nezadratoval.

úvaha
5. června • 10:50

Proč asi tedy taková spousta Turků žije v Německu? Že by je tam snad nalákaly ty vyšší ceny benzínu anebo snad autobusy s jízdními řády a zastávkami? Anebo je tam snad lákají ty příkazy a fungování EU? ;-)

petr r. (petrumr)
5. června • 15:00

Mají rádi zimu.

mpolan
4. června • 13:30

Že jsi blb, jsme věděli dávno. Ale takhle moc, to by mě ani ve snu nenapadlo.

petr r. (petrumr)
4. června • 21:13

už dlouho vím, že komunisti jsou přesvědčeni, že jsou chytráci, věděl jsi to už včera, žee :-D

k22
4. června • 10:06

Měls tam zůstat....:-O

Joe Doe
4. června • 10:31

"Úroda sklizena, políčka řádně obdělána, je to hospodářství! Inu, Turecko."

petr r. (petrumr)
4. června • 21:05

a sekají tam trávu a zavlažují, u nás trávu nesekají, préj není voda. :-D

Kuk Vykuk
4. června • 22:37

Všechnu jí vycucnou tepelný elektrárny.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr r. (petrumr)
5. června • 14:57

Ta pára co pohání turbíny se ochladí a vrací se zpět do kotle.

Pepazdepa
4. června • 8:36

A tohle má volební právo...
Vrátí se z dovolený z turecka, je tam levnější benzín a už by vystupoval z unie a vedl to tu jako turkové, no potěš.

Joe Doe
4. června • 8:35

Nikto nic neprikazuje... az na to, ze tam maju diktaturu ;)

petr r. (petrumr)
4. června • 21:10

Žádná diktatura z EU tam není a vše funguje, byl jsem všude, ale do turecka se vracím rád, třeba u nás venku posedíš jen do kolika?:-))

Kuk Vykuk
5. června • 11:09

Sjo protože je tam diktatura vod Erdogana ty troubo. B-]

petr r. (petrumr)
5. června • 14:55

jaká? soudruhu.

Doporučujeme

Články odjinud