Cenu Škody Favorit očekával celý národ. Dobová reportáž moc radosti nepřinesla

Příchod nové škodovky na trh byl takovou událostí, že si oznámení cenovky vysloužilo i vlastní reportáž v televizních novinách.

Všichni se nepochybně na novou škodovku těšili, ne všichni si ji ovšem mohli dovolit. Výlety do minulosti jsou někdy úsměvné a internet je jejich zlatým dolem. Tentokrát nás pobavila dobová reportáž, ve které se diváci konečně dozví cenu nové Škody Favorit, která poprvé zavítala k majitelům v polovině roku 1988.

Podívejte se na linku Škody v roce 1996. Šéf značky chvíli poté tragicky zahynul

Podívejte se na linku Škody v roce 1996. Šéf značky chvíli poté tragicky zahynul

„Nový československý automobil se ukazuje na výstavách, jezdí v něm stovky podnikových řidičů, ale na trhu pořád ještě není,“ začíná reportáž televizních novin. Na pracovníky federálního cenového úřadu byl dokonce vyvíjen tlak, aby už konečně cenu Favoritu oznámili veřejnosti. Potvrzená cena byla tehdy 84.600 Kčs.

Jak zmiňuje reportáž, samozřejmě jde o holý základ, ve kterém mají zájemci čekat třeba rezervní kolo, bezpečnostní pásy i na zadních sedačkách, zvedák a sadu nářadí, měřič tlaku v pneumatikách a sadu náhradních žárovek. Výstražný trojúhelník a autolékárničku si však musel člověk dokoupit samostatně.

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Pro kontext, podle dat Českého statistického úřadu (ČSÚ) byla v roce 1989 průměrná hrubá mzda 3170 Kčs. Vyhlídka i úplně výchozí „fáčka“ tak byla pro mnohé hodně daleko, a to nemluvíme o příplatkové výbavě ve formě například střešního okna či zadního stěrače a ostřikovače, jejichž cenu tehdy zájemci stále ještě ani nevěděli.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

dnes | Richard Herbich | 42 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 78 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 33 příspěvků