Příchod nové škodovky na trh byl takovou událostí, že si oznámení cenovky vysloužilo i vlastní reportáž v televizních novinách.
Všichni se nepochybně na novou škodovku těšili, ne všichni si ji ovšem mohli dovolit. Výlety do minulosti jsou někdy úsměvné a internet je jejich zlatým dolem. Tentokrát nás pobavila dobová reportáž, ve které se diváci konečně dozví cenu nové Škody Favorit, která poprvé zavítala k majitelům v polovině roku 1988.
„Nový československý automobil se ukazuje na výstavách, jezdí v něm stovky podnikových řidičů, ale na trhu pořád ještě není,“ začíná reportáž televizních novin. Na pracovníky federálního cenového úřadu byl dokonce vyvíjen tlak, aby už konečně cenu Favoritu oznámili veřejnosti. Potvrzená cena byla tehdy 84.600 Kčs.
Jak zmiňuje reportáž, samozřejmě jde o holý základ, ve kterém mají zájemci čekat třeba rezervní kolo, bezpečnostní pásy i na zadních sedačkách, zvedák a sadu nářadí, měřič tlaku v pneumatikách a sadu náhradních žárovek. Výstražný trojúhelník a autolékárničku si však musel člověk dokoupit samostatně.
Pro kontext, podle dat Českého statistického úřadu (ČSÚ) byla v roce 1989 průměrná hrubá mzda 3170 Kčs. Vyhlídka i úplně výchozí „fáčka“ tak byla pro mnohé hodně daleko, a to nemluvíme o příplatkové výbavě ve formě například střešního okna či zadního stěrače a ostřikovače, jejichž cenu tehdy zájemci stále ještě ani nevěděli.