Cenu si nejlépe drží malá auta. Superb ztratí za 4 roky skoro dvě třetiny

Lámali jste si někdy hlavu nad tím, kolik vlastně vaše auto ztratí na hodnotě po určité době? Je to trochu věda a vždycky záleží na pověsti konkrétního modelu a aktuálních náladách trhu ojetých vozidel.
Cenu si nejlépe drží malá auta. Superb ztratí za 4 roky skoro dvě třetiny

Asi nikoho nepřekvapí, že třeba oblíbené dvoulitrové turbodiesely nacházejí nového majitele rychleji a za lepších (pro prodávajícího) podmínek, než třeba benzínové šesti- nebo osmiválce. Docela zajímavá data teď zveřejnila společnost Audatex, která se zabývá právě oceňováním vozidel a výpočtem ztráty jejich hodnoty.

9 aut, která koupíte v bazaru za 200 000 Kč – a proč byste to neměli dělat

9 aut, která koupíte v bazaru za 200 000 Kč – a proč byste to neměli dělat

Podle Audatexu si na českém trhu po čtyřech letech provozu a 80 000 najetých kilometrech nejlépe drží cenu auta z nižších obchodních tříd, především pak malé vozy s úspornými motory. Ty se usadí na přibližně polovině původní hodnoty.

Auta vyšších tříd ztrácejí cenu rychleji. Třeba kategorie, kam spadá Ford Mondeo, Volkswagen Passat, Škoda Superb, Hyundai i40 nebo například Mazda 6, je po stejné době jen na asi 38 % původní ceny nebo ještě níže. Zajímavé také je, že například na slovenském trhu klesá cena malých aut rychleji, ale těch větších naopak pomaleji.

TÜV Report 2016: Jednička pro Mercedes, pětka pro Octavii

TÜV Report 2016: Jednička pro Mercedes, pětka pro Octavii

Malá auta jako Škoda Citigo nebo Toyota Aygo si po první roce provozu udrží v průměru 78 % původní hodnoty, procentuálně nejvíce ze všech kategorií. Od pátého roku pak ztrácejí ročně jen okolo 5 % hodnoty. Ceny v nižší střední a střední třídě klesají v průměru o 2 až 7 % rychleji než u těch nejmenších aut. Nejmarkantnější rozdíly jsou pak od stáří tří let a více.

Vozy vyšší střední třídy ztrácí na ceně v prvním roce o 9 % více než malá auta, po pěti letech je ten propad ještě výraznější a pohybuje se mezi 11 až 12 %. „Tyto rozdíly jsou dané právě třídou vozidel, kdy se ve vyšší střední třídě seskupují nadstandardně vybavená vozidla s vyšší výchozí cenou a vyššími provozními náklady. Tato vozidla vzhledem k délce provozu ztrácejí svoji hodnotu nejrychleji. Vysoká vybavenost vozidel je po určité době provozu spojená se spolehlivostí těchto vymožeností a určitými nároky na servis,“ uvádí Audatex.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 1 příspěvek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků