MG ZS Foto. David Rajdl

MG ZS | Foto. David Rajdl

MG ZS Foto. David Rajdl

MG ZS | Foto. David Rajdl

MG ZS Foto. David Rajdl

MG ZS | Foto. David Rajdl

MG ZS Foto. David Rajdl

MG ZS | Foto. David Rajdl

MG ZS Foto. David Rajdl

MG ZS | Foto. David Rajdl

MG ZS Foto. David Rajdl

MG ZS | Foto. David Rajdl

MG ZS Foto. David Rajdl

MG ZS | Foto. David Rajdl

MG ZS Foto. David Rajdl

MG ZS | Foto. David Rajdl

MG ZS Foto. David Rajdl

MG ZS | Foto. David Rajdl

MG ZS Foto. David Rajdl

MG ZS | Foto. David Rajdl

MG ZS Foto. David Rajdl

MG ZS | Foto. David Rajdl

MG ZS Foto. David Rajdl

MG ZS | Foto. David Rajdl

MG ZS Foto. David Rajdl

MG ZS | Foto. David Rajdl

MG ZS Foto. David Rajdl

MG ZS | Foto. David Rajdl

MG ZS Foto. David Rajdl

MG ZS | Foto. David Rajdl

MG ZS Foto. David Rajdl

MG ZS | Foto. David Rajdl

MG ZS Foto. David Rajdl

MG ZS | Foto. David Rajdl

MG ZS Foto. David Rajdl

MG ZS | Foto. David Rajdl

MG ZS Foto. David Rajdl

MG ZS | Foto. David Rajdl

MG ZS Foto. David Rajdl

MG ZS | Foto. David Rajdl

MG ZS Foto. David Rajdl

MG ZS | Foto. David Rajdl

MG ZS Foto. David Rajdl

MG ZS | Foto. David Rajdl

MG ZS Foto. David Rajdl

MG ZS | Foto. David Rajdl

MG ZS Foto. David Rajdl

MG ZS | Foto. David Rajdl

MG ZS Foto. David Rajdl

MG ZS | Foto. David Rajdl

MG ZS Foto: MG

MG ZS | Foto: MG

MG ZS Foto: MG

MG ZS | Foto: MG

MG ZS Foto: MG

MG ZS | Foto: MG

MG ZS Foto: MG

MG ZS | Foto: MG

MG ZS Foto: MG

MG ZS | Foto: MG

MG ZS Foto: MG

MG ZS | Foto: MG

MG ZS (2022) Zdroj: MG

MG ZS (2022) | Zdroj: MG

MG ZS (2022) Zdroj: MG

MG ZS (2022) | Zdroj: MG

MG ZS (2022) Zdroj: MG

MG ZS (2022) | Zdroj: MG

MG ZS (2022) Zdroj: MG

MG ZS (2022) | Zdroj: MG

MG ZS (2022) Zdroj: MG

MG ZS (2022) | Zdroj: MG

MG ZS (2022) Zdroj: MG

MG ZS (2022) | Zdroj: MG

 | MG ZS 1.5 DVVT Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT | Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT | Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT | Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT | Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT | Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT | Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT | Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT | Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT | Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT | Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT | Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT Foto: Petr Homolka

 | MG ZS 1.5 DVVT | Foto: Petr Homolka

MG ZS Foto. David Rajdl
MG ZS Foto. David Rajdl
MG ZS Foto. David Rajdl
MG ZS Foto. David Rajdl
49
Fotogalerie

Cenově dostupné MG ZS je auto pro klidné povahy. V Česku sází na jednoduchost, kterou zdobí kvalitou

Čínská značka MG je na českém trhu teprve pár měsíců, ale už si stihla vybudovat silnou pozici. Lví podíl na tom má model ZS, který se vyrábí v Čeng-čou.

Už v roce 2019 to model ZS v Evropě dotáhl na skoro deset tisíc prodaných kusů, čímž se stal nejúspěšnějším čínským automobilem na starém kontinentu. Celá firma MG od té doby nabídku výrazně rozšířila a letos už má nakročeno k překonání mety 100.000 vozidel. Zmíněné kompaktní SUV však stále hraje jednu ze stěžejních rolí.

Ačkoliv řada ZS se prodává také s čistě elektrickým pohonem, české zastoupení zatím vsadilo na verze vybavené spalovacím motorem. V ceníku najdete dva: atmosférická patnáctistovka DVVT je vyladěna na 78 kilowattů, tříválcová přeplňovaná jednotka 1.0 TGI na 82. Obě pohánějí přední kola. Výbavové stupně jsou čtyři: Essential, Emotion, Elegance a Exclusive, první dvojice je svázaná s větším agregátem, vyšší s litrem.

Už v základu najdete třeba šest airbagů, diodové světlomety, bluetooth, Apple CarPlay nebo Android Auto, případně 17palcová litá kola. Postupně se pak můžete dostat třeba k panoramatickému střešnímu oknu, koženému čalounění, kamerovému systému s 360stupňovým záběrem, navigaci nebo 6stupňové samočinné převodovce.

Seznam samostatných příplatků obsahuje jen pár položek, mezi nimi například dojezdové rezervní kolo či pět odstínů metalické barvy, každý za 15.000 korun. Balík bezpečnostních systémů je v podstatě celý společný pro všechny varianty, pouze sledování mrtvého úhlu nebo situace za vozidlem při couvání dostala jen provedení Elegance a Exclusive.

Jinak pokaždé platí, že získáte řízení stability, tempomat, nouzové brzdění, pomocníky pro rozjezd do kopce nebo sjíždění strmých svahů. Ceny přitom začínají na 424.940 korunách, tedy sympaticky nízko. V interiéru vztyčeném na rozvoru o délce 2585 mm si hned všimnete velmi dobré nabídky prostoru dané například stejnou šířkou kabiny v obou řadách, velkorysých sedadel, nadstandardního výhledu a vysoké kvality.

Škoda pouze výškově nastavitelného volantu, na druhou stranu přístroje (od linie Emotion digitální) jsou výborně čitelné. Příjemné je, že středovou dotykovou obrazovku s úhlopříčkou 10,1 palce doplňuje řada mechanických tlačítek, přes něž lze ovládat třeba hlasitost audia, teplotu ventilační soustavy či intenzitu jejího ventilátoru.

Piha v podobě absence češtiny v infotainmentu má být v dohledné době odstraněna, přičemž tohoto vylepšení se dočkají i vozy již prodané. Airbagů je šest, v kabině dále najdete třeba pět slotů USB. Zavazadlový prostor nabízí objem 448-1166 litrů, slušela by mu ovšem výbava pro fixaci nákladu. Dokoupit ale lze ochrannou vanu.

Jízdou ZS, které používá pneumatiky 215/55 R 17, mile překvapí, i když brzy poznáte, že na sportování a razantnější manévry či akcelerace toto SUV s rozměry 4323 x 1809 x 1663 milimetrů určeno není. Vývoj, na němž se podíleli také experti v britském centru značky v Longbridge, se zaměřil spíše na plavnost a komfort.

Při ustáleném klidném tempu tak vynikne především účinná hluková izolace, pohodlí dané podvozkem nebo povedené naladění posilovače řízení. Když charakteristiku vozu vezmete za svou, snadno se dostanete také na úrovně spotřeby avizované výrobcem, tedy kolem sedmi litrů benzinu na sto kilometrů. Nádrž má objem 45 litrů. Příjemně překvapily brzdy, jejichž slušná účinnost se dobře dávkuje. 

I když je MG na našem trhu úplným nováčkem, doprovodné služby má nadstandardní. Týká se to hlavně záruky na celé vozidlo. Ta totiž činí celých 7 let, nebo 150.000 km. S tím se dnes může měřit jnokorejská Kia. Na neprorezavění je garance taktéž sedmiletá, ale už bez omezení nájezdu. Evropská asistence je zdarma první rok, dalších čtrnáct pak pro všechny majitele, kteří pravidelnou údržbu provádějí v autorizovaných servisech značky.

MG ZS: technické údaje a české ceny
Motor 1.5 DVVT 1.5 DVVT 1.0 TGI 1.0 TGI
Výbava Essentila Emotion Elegance Exclusive
Výkon [kW] 78 82
Točivý moment [N.m] 141 160
Převodovka 5 MT 6 MT 6 AT
Nejvyšší rychlost [km/h] 175 180 170
Zrychlení [s] 10,9 11,2 12,4
Kom. Spotřeba [l/100 km] 6,6 6,6 7,2
Cena [Kč] 424.940  458.940 494.940 529.940

MG

MG je britská automobilka založená v roce 1920 Cecilem Kimberem. Byla známá předevšími svými dvousedadlovými sportovními vozy.

Výroba byla v MG ukončena v roce 1980. Následovalo několik návratů, dnes značku vlastní čínská Shanghai Automotive Industry.

MG3 • MG ZS EV

Doporučujeme

Články odjinud