Celosvětové obchodní výsledky značky Citroën za první pololetí 2007

Úspěch nových modelů Citroën

-S uvedením modelu C4 Picasso na trh došlo k překročení plánovaných odbytových cílů

-Citroën : lídr na trhu velkoprostorových vozů v segmentu M1 v 7 zemích

-Vzrůst tržního podílu užitkových aut díky novým modelům Jumpy a Jumper

Celkem se ve světě za první pololetí 2007 prodalo 764 000 vozů značky Citroën, což představuje stabilní prodeje. Tohoto úspěchu se podařilo mimo jiné dosáhnout snižováním skladových zásob společně s navýšením dodávek finálním klientům o 3%.

Růst značky v Evropě

Citroën dokázal za prvních šest měsíců 2007 posílit svůj celoevropský tržní podíl z 6,5 % ve stejném období 2006 na současných 6,7 %.Celkový trh vozidel v Evropě (18 zemí) vykázal mírný pokles (- 0,8 %), nicméně Citroën navýšil prodeje o 1,3 % (601 000 registrací).

Ve Francii značka posílila o 0,5 % a dosáhla tak tržního podílu 14% oproti 13,5% za stejné období 2006. Registrace osobních a užitkových vozidel Citroënvzrostly o 1,6%, byť francouzský trh klesal o 2 %. Na úspěchu Citroënu má největší podíl model C4 Picasso.

Ve Španělsku si Citroën udržel pozici lídra tamního trhu v osobních a užitkových vozech. A to na trhu, který byl za pololetí na ústupu o 1,3 %. Citroën prodal 113 000 vozů a svůj tržní podíl posílil na 11,4 % oproti 10,8 %. Konsolidoval svůj 10% podíl na trhu osobních vozů, což představuje narůst prodejů o 3 % na trhu, který klesl o 1,6%. Ve Španělsku si Citroën drží i první místo na trhu užitkových vozů (17,9 % podíl na trhu) s více než 26 000 prodanými vozy. Současně je i číslem jedna na trhu velkoprostorových vozů s 31 300 prodanými vozy a s tržním podílem 3,7 %.

V Itálii značka Citroën navýšila prodeje o 7,8 % oproti loňskému roku, což je vysoko nad obecně posilující tendencí trhu (+ 4,8 %). Tržní podíl Citroënu dosáhl 5,4 % a drží se na pátém místě na italském trhu, nicméně na prvním mezi francouzskými značkami. Vedoucí postavení mu patří v segmentu M1 –kategorie velkoprostorové vozy- díky modelům Xsara Picasso a C4 Picasso. Model C3 i po delší době od svého uvedení na trh zaznamenal 30 000 nových registrací, což představuje 16% nárůst prodeje oproti1. semestru 2006. Ještě výraznější je skok v kategorii užitkových vozů, jichž se v Itálii prodalo o 50 % více než ve stejnou dobu v roce 2006. Díky novým modelům Jumpy a Jumper náleží Citroënu 5ti % podíl na trhu užitkových vozů.

Ve Velké Británii vykázal trh obecný nárůst o 2,1 %, nicméně Citroën si polepšil o 4,8%. Letos již dosáhl prodeje 65 000 vozů oproti 62 000 vozům ve stejném období 2006s tržním podílem 4,5 %. Na trhu osobních vozů, který vykazuje jen mírný nárůst 2%, prodeje Citroënu vzrostly o 4,5% zejména díky dobrým výsledkům fleetového oddělení. Citroën posiluje na trhu malých vozů díky úspěchu modelu C1 a také v segmentu M1, kde rodina vozů C4 posílila o 50 %. Například novinky C4 Picasso se od března objednalo na 10 000ks. V užitkových vozech zaujímá značka tržní podíl 7,2 %.

V Německu se tamní trh propadl za 1. semestr 2007 o celých 8,1 %, ovšem Citroën vykázal stabilní podíl 2,6 %, a to hlavně díky nárůstu prodejů užitkových vozů.Trh osobních vůz se dokonce propadl o 9,7 %, Citroën zaznamenal pokles o pouhou desetinu procenta (z 2,5% v 1-6/2006 na podíl 2,4 % v 1-6/2007).

Díky novým modelům Jumper a Jumpy navýšila značka prodeje užitkových vozů o 34 % (obecně trh VU posílil jen o 7 %) s tržním podílem 5,8 % (loni v pololetí 4,6 %).

Střední a východní Evropa

Trh této části Evropy rostl o 8,2 %, značka Citroën zaznamenala narůst o 8 %, kdy se tržní podíl značky navýšil z 5,4 % v prvním semestru 2006 na 5,6 % ve stejném období.

V České republice, kde celkový trh roste o 9%, se počet registrací značky Citroën zvýšil o 13,5% za první polovinu roku 2007. Podíl na trhu dosáhl 5,3% oproti 5% v prvním semestru 2006.

V Polsku celkový trh posiluje o 25 %, nicméně Citroën vykazuje vynikající nárůst28,6% s podílem na trhu 5,2 %. Tento nárůst je dán hlavně prodeji nových modelů užitkových vozů, kterých se prodalo o 77 % více než před rokem.

Ve Slovinsku posílil celkový trh o 11 %, kdy Citroën prodal 4 000 vozů, čímž si zlepšil tržní podíl z 8,2 % v 1-6/2006 na 9 % ve stejném období 2007.

V Rumunsku Citroën prodal 2 460 vozů, což je o 53 % více než loni. Celkový rumunský trh vzrostl o 22 %. Největší zájem byl o modely C1, C4 a C4 Picasso, velkou ofenzivu mají za sebou modely užitkových vozů Jumpy a Jumper. Filiálka v Rumunsku zahájila svou činnost dne 1.7.2007.

Dynamický růst na mezinárodních trzích pokračoval

Ve státech Mercosur stejně jako na dalších latinskoamerických trzích pokračoval silný nárůst prodejů značky Citroën.

V Argentině se prodalo 10 700 vozů Citroën, což představuje nárůst o 28 % oproti1. semestru 2006. Podíl na trhu 3,8% oproti 3,6% v 2006 je dán i úspěchem modelu Berlingo.

V Brazílii, kde celkový trh nadále roste (o 26%), prodal Citroën 19 500 vozů, tedy o 16 % více. Tržní podíl je 1,9%. Velký úspěch zaznamenává model C3 1.4i ve verzích XTR a Exclusive.

V těchto 2 zemích by měl Citroënu pomoci upevnit pozici a navýšit prodeje nový model C4 sedan, který bude na trh uveden v druhém semestru.

V Číně se prodalo 17 400 vozů C Triomphe a 9200 ks modelu C2. Tyto prodeje vyrovnávají ztrátu prodejů způsobenou nižším zájem o modely FuKang a Elysée z rodiny ZX. Nicméně Xsara Picasso po face-liftu a změněobchodní strategie se těší z úspěchu, kdy od začátku května bylo přijato na 3000 závazných objednávek.

Atraktivita a dynamika modelové řady klíčem k úspěchu

V segmentu osobních vozů vyjma velkoprostorových vozů a Berlinga disponuje Citroën v současné době 10 modely, od nejmenších vozů C1 až po model C6. Tyto dva modely zaznamenali nárůst prodejů ze 7% na 13% v 1. semestru 2007. Kromě těchto modelů má na celkové obchodní bilanci velký podíl prodej modelů rodiny C4 v Číně v počtu 31 800 prodaných vozů. Velkou perspektivu má C4 sedan v Argentině (již 3000 objednávek). Také čtyři modely v řadě velkoprostorových vozů vycházejí vstříc individuálním požadavkům klientů. Modely rodiny Picasso jsou číslem jedna ve své kategorii v sedmi evropských zemích – Španělsku, Portugalsku, Belgii, Itálii, Dánsku, České republice a Maďarsku. C4 Picasso se dočkalo řady ocenění jak ze strany médií tak i veřejnosti. Prodej 100 000 kusů za šest měsíců je více než výmluvný.

Výbornou pozici v modelové řadě zaujímá stále Berlingo s 99 000 prodanými kusy.

Na úspěchu užitkových vozů Citroën se podepsala inovace řady. Výsledkem je 18% nárůst prodejů modelu Jumper, kdy jeho tržní podíl posílil z 1,9 % na 2,2 %. Model Jumpy má na svém kontě navýšení prodejů o 4,4 % se současným tržním podílem 1,5 % oproti 1,4% v minulém roce.

Pro rozšíření své modelové řady a posílení image značky se Citroën rozhodl vstoupit do segmentu SUV s novým luxusním modelem C-Crosser, který je vybaven dieselovým motorem s filtrem pevných částic a podílí se tak na respektování životního prostředí.

Již několik let je Citroën aktivní na poli ochrany životního prostředí, kdy se snaží o stálé snižovaní emisí CO2. Důkazem toho je skutečnost, že více než polovina modelů se může pochlubit emisemi nižšími než je hraničních 140 g CO2 /km. Více než čtvrtina modelů se pohybuje dokonce pod hranicí 120 g CO2/km. Platí to i o dieselových verzíchC1, C2 a C3, které mají hodnoty rovné nebo nižší než 120 g CO2 /km. I ostatní modely se vyznačují nízkými emisemi -jako např. C4 HDi 110k FAP BMP6 s hodnotou 120 g CO2/km a C5 HDi 110k FAP s139 g CO2 /km.

C4 Bioflex je prvním modelem značky fungující na biopalivo, který bude uveden na evropský trh. Na trh by měl být uveden v posledním čtvrtletí tohoto roku. Citroën C3 a Xsara Picasso se vyrábí ve verzích využívající jako palivo bioethanol a prodávají se v Brazílii.

Modely C3 a Berlingo jsou k dispozici též s motory, které jsou schopny spalovat benzín i CNG. Emise CO2 jsou tak nižší až o 20%.Většina modelů osobních i užitkových verzí v současnosti se nabízí s technologií HDi – od C1 HDi 55k až k C6 HDi 208k FAP. Filtr pevných částic se montuje již na modely C3 HDi 110k FAP až po luxusní model C6 2,7 HDi 208k FAP. Touto technologií disponuje kolem půl milionu vozů.

„Mikrohybridní“ řešení modelů C2 a C3 s technologií Start&Stop, převodovka Sensodrive a manuální pilotovaná převodovka BMP6 na C4, C4 Coupé, C4 Picasso a Grand Picasso se podílejí na snižovaní spotřeby paliva a tím i na snižování emisí CO2.

Citroën Sport se vrátil

V prvním pololetí 2007 uskutečnil Citroën svůj návrat do seriálu mistrovství světa v rallye WRC, a to novým modelem C4 WRC. Posádka Sébastien Loeb – Daniel Elenavyhrála čtyři z osmi možných podniků šampionátu, v Monte Carlu dosáhl Citroën Sport „double“ v podobě prvního a druhého místa. V polovině sezony náleží značce 2. místo průběžného pořadí Poháru konstruktérů a na stejné příčce figuruje i Loebmezi piloty. Druhá polovina mistrovství zahajuje v srpnu ve Finsku a seriál skončí v prosinci ve Walesu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 1 příspěvek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků