Celodenní svícení se možná zruší. Na nátlak ekologů

133 komentářů

abcon
24. listopadu • 20:14

Kdo nevidí ve dne auto který nesvítí tak na silnici nemá co dělat!! To by měl svítit každej chodec,cyklista a dopravní značky???? Totální hovadina!!!!!!!!!! NEZAKÁZAT ALE ZRUŠIT!!!!

Karel
2. dubna • 6:07

Myslím, že se v zimě při tom svícení nestačí dobíjet baterie, pokud se jezdí krátké vzdálenosti. Dříve takový problém nebyl.
Možná, že novější auta mají výkonnější alternátory, ale u těch starších prostě nestačí výkon alternátoru na všechny spotřebiče v zimě.

Jaromír
29. dubna • 22:30

Špatně seřízená světla, svícení při jízdě zatáčkou a přes nerovnou vozovku poškozuje sítnici lidského oka a proto jsem proti svícení od samého začátku. Svého zraku si vážím nejvíce. Další důvody nepovažuji za podstatné. V některých zemích jsou regulovány výkony světlometů a nebo zákaz svítit v době kdy není rozsvíceno pouliční osvětlení a v dešti. Bezpečnost při jízdě je rovněž snížena, protože při pohledu mimo světla není vidět nečekané manévry okolo děr ve vozovce, nejsou vidět blinkry a když někdo zapomene tak co? Na přechodě při jízdě v koloně jsem již několikrát přehlédl neosvětlené chodce. Chcete snad aby svítili i cyklisti, chodci, kočky a psi, jen kvůli tomu, že pár lidí nevidí na auta?

Karel
2. dubna • 5:59

Dost těžko se to hledá, nikdo to neuvádí, ale přece jen jsem našel - tlumené vlákno H4 okolo 350 hodin. Asi se to bude u různých výrobců trochu lišit, ale pro představu to myslím stačí.

Karel
2. dubna • 5:55

Je už to delší dobu, kdy jsem slyšel v radiu, v nějaké motoristické relaci vyjádření "odborníka", že svícení nic nestojí. Tak jsem se jen nad tímto odborníkem pousmál, jak může dělat odborníka.
A proto si hned doma rozsvítím o nějaké světlo navíc, když to nic nestojí!

Motorkář
30. března • 1:28

Pokusím se bejt co nejvíce stručný . Beru to z pohledu motorkářeSvícení ve dne tlumenejma je nesmysl , světla jsou pro tento učel moc vykonná , chtělo by to světla pro tento učel specialně konstruovaná ( třeba led diody ) ( potkat kolonu cca 40ti aut které stáli na šrankách to je jak v Las Vegas fakt žrádlo ) .Od doby kdy auta svítí hromadně jsou motorky a cyklisti lovná zvěř protože v kolonách je v záplavě vykonných světel prostě neuvidíte

Karel
2. dubna • 5:45

Koukám jako blázen, že spousty lidem nezáleží na spotřebě. Asi berou dost velké výplaty. Tak nějaký litřík sem, nebo tam je jim fuk. Ale když se zvedne cena benzinu, tak jsou první, co řvou.

m
15. března • 7:47

jenodvadeji pozornost.
Nebo se snazi vypadat aktivne - temelin, svetla...
To chabe procento. Stejne se sviti z prebytku elektriny.

a
14. března • 23:40

to ma na zvyseni emisi asi takovej vliv jako ja na sklizen kavy v burkyne faso, nehlede na to, ze auta zas az tolik neznecistujou, hur sou a to tepelny elektrarny, kde jedna elektrarna vyprodukuje tolik co2 za rok co vsechny cesky auta za rok, takze tady problem neni....

Jasonek
14. března • 23:04

Svícení za ve dne je totální blbost. Jenom na tom vydělávají producenti ropy a žárovek. Žiju v Belgii, kde není povinné svítit přes den ani v zimě a jezdí se mi tady mnohem příjemněji, než v Česku.

Victor
15. března • 8:11

Já to vidím tak, že by se za jasného slunečného počasí klidně svítit mohlo, ale DOBROVOLNĚ.

taxi
16. března • 13:39

svietit dobrovolne? svietenie sa týka aj druhých. zoberte si príklad toho tmaveho jaguara o niekoľko komentarov vyssie. keby svietil, nebol by ohrozený vodičom, ktorý ho zbadal naštastie v poslednej chvili.
a preco je poviinne priputanie sa? ved koho ja tym ineho ohrozim? len seba.
mna nezaujíma, ci ten ujo v aute oproti je priputany, to mi je fakt jedno. mna zaujima, ci som schopny ho v kazdej moznej situacii vidiet.
tak sa bavme o skutocnych problemoch a nie mlatime bludy.
svietim, mam sedacku pre dieta, na bicykli mam helmu a jasne ostrofarebne tricko aby som bol co najlepsie videny, na korculiach mam chranice. ani jednu s tychto veci mi zakon neprikazuje a robim to, robim to pre seba. a svietim tiez len pre seba, aby ma ostatny videli. a prosim vas, nerieste tu spotrebu phm pri svieteni. je to uboha vyhovorka.
vidiet a byt videny je zaklad a kazdy by sa mal tym riadit bez ohladu co mu je prikazovane. a starat sa o svoju bezpecnost zahrnuje aj byt videny.
a ked vidim magora s detmi v aute a zenou a nesvieti, to povazujem za absolutnu ignoraciu a takychto by som bil palicou po hlave.

polakow
14. března • 21:25

Celoroční svícení bych traky zrušil, naopak rozumný by bylo svícení po dobu zimního času tak, jak to bylo předtím, snad se to časem zase vrátí.

KptBobr
14. března • 20:58

Hloupý bulvární titulek, přesně ve stylu "redaktora" Ondrášíka...
Proč se v něm jasně neobjevila informace, že se jedná o aktivitu pseudozelených kontranukleárních sedláků se senem trčícím z bagančat ? No, proti gustu žádný dišputát, pravil klasik pane Ondrášíku !

pepánek
14. března • 20:49

Na co všechno tihle ekoblbečci a obzvlášť rakouští ještě nepřijdou? Co kdyby se radši snažili omezit kamióny? To by mělo alespoň nějaký smysl a užitek.

zelva
14. března • 17:49

To snad už ani není možný......pane bože zrušte všechny ekology,zelený a památkáře,vždyt jsou akorád na obtíž.Uměj akorád všechno zakazovat a stejně nic kloudného pro tento svět nevymyslej......

ples
14. března • 17:28

Neni horsi sekty na svete, nez rakousti zeleni ;-)

Rejpal
14. března • 17:05

Jak dlouho se už povině svítí a nebo jak dlouho se už mluví o digitalizaci. A přesto ještě neexistuje vyhláška o povinném vybavování nových vozidel už od výrobce úspornými světly pro denní svícení a nebo o povinném vybavení nových televizorů modulem DVBT.
Vzpomínám, jak se rychle zvedlo 3. přídavné zadní červené světlo do mlhy, tak proč by to nešlo s úspornými světly pro denní svícení. A nebo systém od zdi ke zdi je jen to co umíme ?3-[

Pavel
14. března • 14:49

A nejlepsi bude, kdyz se zakaze sviceni i v noci, pouzivani klimatizaci, pouzivani radii a cd prehravacu, MP3 playery a changery budou na okamzitou pokutu. No a zamozrejme se zrusi elektricke zasuvky v autech, elektricke otevriani okenek, kufru, stabilizacni systemy, ABS, ESP a podobne vychytavky, protoze to jenom zvysuje emise a dopad na bezpecnost se da nejak prokazat, ze je nulovy... V absolutnich cislech vypadaji ty emise hrozive, ale v procentualnim vyjadreni je to na urovni statisticke chyby, pod 4 %...At zije umeni interpretace vyzkumu :)

Doda
14. března • 14:41

Fakt výborný. Banda vědců se chce ukázat světu, tak splácá cosi o oteplování planety díky CO2. Chytnou se toho socialističtí ekoteroristi z EU a začnou vymýšlet ještě větší ptákovinu, jak snížit produkci CO2. Řekl bych, že zbytek světa se dost dobře baví.No nic, jdu sepisovat žádost na Ministerstvo životního prostředí, jestli mi povolí úpravu vozu (vyjmutí autorádia, klimatizace a ventilátorů, elektrického stahování okýnek,....), jestli mohu vůbec dýchat a pít sycenou minerální vodu.

Standa
14. března • 15:53

Na vyjmutí autorádia nepotřebuješ povolení MDČR, klimatizaci stačí nezapínat, ventilátor taktéž, na funkčnost stahování okýnek se při STK, pokud vím, taky nehledí, takže jen dotoho.Ohledně pití minerální vody bych raději na MDČR nepsal, ale klidně je pij. Oni totiž ve stáčírnách nevyrábějí CO2 spalovaním fosilních paliv. B-]

CyberVic
14. března • 14:19

Dal sem si o vikendu pracovne Belehrad a zpatky, a do toho stredoveku, kdy sviti kazdy treti auto, bych se uz nevratil nikdy... ...byl sem vykoukanej jak suva...

Diwiak
14. března • 13:48

hlavne povedzte papalasom nech nemaju po 3-4 auta ale ench jazdia jednym a najlepsie cela rodina-pokial budu mat ludia vela penazi, nikdy sa setrit nebude..

NovoCZ
14. března • 15:16

Jo, jdu jim to říct ;-)

Martin
14. března • 13:14

Klimka bere mnohem vic nez svetla, tu by mohli zakazat jako prvni.
No a potom nosice kol, lyzi, atd .....

mini
14. března • 12:22

Ježiš to je prde.l to sledovat...Svítit - kvůli bezpečnosti, nesvítit kvuli ekologům,Svítit - kvůli bezpečnosti, nesvítit kvuli ekologům,Svítit - kvůli bezpečnosti, nesvítit kvuli ekologům,Svítit - kvůli bezpečnosti, nesvítit kvuli ekologům,Svítit - kvůli bezpečnosti, nesvítit kvuli ekologům,Svítit - kvůli bezpečnosti, nesvítit kvuli ekologům,Svítit - kvůli bezpečnosti, nesvítit kvuli ekologůmA já chci aby se zavedlo troubení při odbočování -kvůli mě! :-D:-D:-D:-D

Tomas B
14. března • 13:17

Přesně jak napsal Radek, negativní dopady to má (myslím tím to co nás to stojí víc, ekologicky mi to přijde kravina v porovnání s jinými znečišťovateli) , ale to pozitivní rozhodně převažuje! Nechápu ty "socky" co tu píšou, že je lepší nesvítit!!! Jezděte MHD a žádná žárovka a benzín (nafta) navíc Vás nebude muset trápit!

mfilip
14. března • 13:43

Jak se ten tvuj "pozitivni dopad" projevuje v letosnich ceskych statistikach ?
Cetl jsi clanek cely ? Existuje i studie z Danska, ktera hovori i o negativnim dopadu.
Pri celodennim sviceni mnozi podlehaji falesnemu dojmu, ze vsechno nebezpecne sviti a je to mnohem nebezpecnejsi, nez kdyz pri nepovinnosti sviceni ridic vedel, ze se na silnici muze potkat i s neosvetlenymi objekty. Muj nazor.

qwerty
14. března • 13:55

Psychika je jedna vec a technika druha. Podle nekterych studii auta s ABS a ESP ... bouraji vic nez auta bez techto vymozenosti, protoze si ridici prilis veri. Budeme ted vymontovavat vsechna ABS a ESP a ASR a EDS...? Magor za volantem je vzdy nebezpecny. Za volantem audiny i za volantem Skoda 1000. Neverim tomu, ze kdyz zhasnu bude chodec bezpecnejsi.B-]

mfilip
14. března • 14:30

Jo psychika. Mame bezpecnejsi auta, kvalitnejsi pneu, nesmime telefonovat, musime povinne svitit, mame ABS, ESP,atd. a chcipame na silnicich stale stejne, protoze stejne pdolehame falesnemu pocitu, ze muzeme jezdit jak prasata a technika a sviceni nas ochrani.

_Teddy_
14. března • 13:30

Vies, ono ten prinos celorocneho svietenia k bezpecnosti je velmi-velmi diskutabilny. Jedna vec je co clovek od toho ocakava (krasne sa citaju tie studie EU o tom kolko tisicov zivotov usetrime), a nieco ine je ako sa to naozaj prejavi. Pre mna su vierohodnejsie vysledky, a tie v pripade Rakuska vobec nie su len pozitivne. Ak aj vynechame ekologiu a naklady, ten prispevok k bezpecnosti je dost sporny. Najslabsi a najviac ohrozeni ucastnici cestnej premavky (chodci a cyklisti) dopadli horsie, pocty ich usmrteni a zraneni vzrastli...

Tomas B
14. března • 13:55

Když se budeme dohadovat jestli ta studie, která je pro je blíže k pravdě nebo je blíže k pravdě ta další studie která je proti svícení, nikam se nedostaneme! Samozřejmě, že je to jen můj subjektivní dojem účastníka provozu, který najezdí přes 30tis.km ročně, a ten je, že auta s rozscvícenými světly jsou pro ostaní účastníky viditelnější. Problém je, když jede mezi nimi někdo, kdo nesvítí - ten je samozřejmě vidět tím pádem podstatně hůře!
Ale tato diskuse ve spojení se zvýšením spotřeby a častější výměny žárovek (xenony bez problémů vydrží 3roky a déle bez výměny) mi připadá ubohá!!! Buďto mám na auto a pak neřeším, že jsem za rok projel 10tis. litrů nebo 10.025litrů! To prostě nemá váhu. To samé u žárovek! Proti ekologii nemám nic, ale problém se znečišťováním ovzduší rozhodně nestojí na svícení či nesvícení automobilů!!!!

qwerty
14. března • 13:40

Takze, kdyz zhasnu, budou chodci a cykliste bezpecnejsi??? Vazne???:-(

Karel
2. dubna • 5:40

Představ si, že ano.

mfilip
14. března • 14:00

ano. Chodci jsou ted tupe navykli reagovat jen na svetla aut. Cyklisty prehlizeji.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
qwerty
14. března • 14:17

Pokud resis vztah chodec a cyklista, plati, ze i cyklista musi brat ohled na chodce. Mnoho cyklistu si stezuje na bezohledne ridice v autech. Oni se ale chovaji mnohem hure k chodcum. I cyklista je povinen zastavit napriklad na prechodu pro chodce. Malokteremu se to ale podari a chodce s chuti smete ze silnice. Vic nez pouhe zhasnuti automobilu by to chtelo ohleduplnost cyklistu vuci chodcum. B-]

NovoCZ
14. března • 15:10

Naprosto souhlasím, coby chodec na přechodu se nejvíc bojím cyklistů, ti nezastaví nikdy. A co se týká tvrzení těch co píšou výše, že svícení může za více nechod na přechodech, jste komici - asi jste si nevšimli pojmu "absolutní přednost" chodců, kterýmto např. TV Nova krmili lidi dost dlouho a v tom vidím důvod nehod na přechodech.

mfilip
14. března • 13:34

to je jedno, uz jen ze se divas na sviceni i z pohledu ucastniku provozu, kteri nemuzou svitit, tak mas nalepku "socky"

ufi
14. března • 12:04

zachraň přírodu, vyhub ekology :-D páč škodí přírodě snad víc než normální člověk. většina těhle rádoby ochránců vůbec nemá páru co jak v přírodě funguje. navíc je hezký jak si říkají ekologové a přitom vůbec netuší že ekologie není o ochraně přírody, ale o vztazích mezi organismy. a zajímavý, že lidi co se profesně věnují ochraně, tyhle rádoby ochránce nemají moc rádi.
jinak, svícení je z mého pohledu fajn. aspoň odpadly diskuze lidí, kdy za deště mají svítit a kdy ne, jestli ten déšť je dost hustý apod. a kdy je už šero a kdy ne. v minulosti hodně lidí jezdilo za šera bez světel, páč oni viděli, ale nedošlo jim, že oni už vidět nejsou. jinak mě spotřeba nevzrostla, jesli o jednu desetinu, tak je to hodně

mfilip
14. března • 12:32

mno ono to je zatim o svetlech, za chvili to bude o povinnosti zimnich gum v zime, za chvili to bude o povinnosti letnich gum v lete, za chvili to bude o zakazu koureni za volantem, za chvili to bude o povinnosti ......

ufi
14. března • 17:57

jo, zákaz kouření za volantem beru. mě nedávno tahle radost jednoho vymaštěnce stála zhruba 4000,-. a nebo je třeba zavíst povinnost psychotestů pro všechny, páč není normální, aby si někdo zapaloval při výjezdu z parkoviště kdy má normálně obě ruce plný práce, takže skončil při zatáčení napůl v protisměru, protože mu už chyběla třetí ruka

pepa
15. března • 12:46

Stejne je to na prd. Nejlepsi je pozorovovat karky co jedou nejak pomalu, pozde vyjizdeji z krizovatek, motaji se po silnici a pak kdyz je clovek predjede ... telefon strcenej do huby a kazdymu je to jedno.

Jiří vych
14. března • 11:31

Takže lidi kupovali automatické rozsvícení světel, nechávali ho za nemalé peníze instalovat a teď hu nebudou kvůli bandě nemakačenek potřebovat? tak to je hodně padlé. Přijde mi, že jsme celí posraný z Ekologů a o dalších aspektech ani nepřemýšlíme

mfilip
14. března • 11:51

Toto je fakt dobry argument. Nerusme sviceni, protoze uz jsme si namontovali krabicku za par stovek abychom svitili furt. To je jako, at je v zime pouze mraz a snih, protoze jsme si koupili zimni pneu. Anebo pojdme zrusit limity na rychlost, protoze jsem si koupil auto, ktere ma maximalku pres 200 km/h.

mfilip
14. března • 11:00

Skutecne ocenuji, ze jsi napsal takovy nezaujaty clanek, ktery se rozumne diva na problematiku z obou stran. Doufam, ze to pro tebe nebylo, jako zastance celodenniho sviceni, moc tezke.

Radek Ondrášík
14. března • 11:27

Ano, jsem zastánce svícení a jsem si vědom negativ, které toto opatření skrývá. Stejně jako se najdou případy, kdy by nepoužití bezpečnostních pásů zachránilo život, je doloženo, že v drtivé většině případů pásy pomohou.A takto vnímám i světla. Věřím, že se stanou nehody a to i smrtelné díky tomu, že se svítí, ale můj osobní názor je ten, že svícení je v celku přínosné.

mfilip
14. března • 11:46

diky

Mirda
14. března • 11:06

I ja jsem prekvapen. Ze by pan kolega starnul?

a
14. března • 14:09

jj tiez pozeram ze dnes ziadny z ondrasikovych clankov nenesu znamky osobnych utokov

Juha
14. března • 9:08

Nesvítit znamená víc havárek, více ekologických škod, k havárkám jezdí hasiči, policajti, sanitka a kdo vrátí lidem zdraví taky nechápu. Auto v lese je opravdu špatně vidět, když ti do očí pere slunko.

Tomas B
14. března • 9:24

Už to tu bylo někým taky psáno, svítím už cca 13let a svítit budu pořád!!! Rakušáci jsou opravdu "pošuci" a ať si tam dělají, co chtějí, ale neobtěžují s tím ostatní! S blokádáma hranic akorát porušují dohodu z "Melku"(nevím jak se to píše:-D) a tvrdí jak jí pořád porušujeme akorát my3-[ Takže panáčci z Rakouska, víte co nám můžete.....:-D

Mirda
14. března • 11:04

Tenhle napad neni mozna nejstastnejsi, ale byl bych opatrnejsi s temi posuky. Ono totiz jejich chovani ma svuj duvod a sve vysledky - jejich zeme je nadherna a cista. To ze si na svoji zemi davaji pozor a premysli jak ji zachovat nadale co mozna neporusenou neni znakem posuka. Znakem posuka je spise to, ze ma zemi zdevastovanou a spinavou a povazuje to za normalni stav a kazdeho kdo to neshledava normalnm oznaci za blba. U nas je tato uchylka velmi rozsirena.

NovoCZ
14. března • 14:53

Mirdo, ale to je o něčem jiném. Rakušáci měli štěstí a Rusové je nepřipojili ke svémi impériu. Nenastala tam tedy degenerace daná vládou dělnické třídy, zůstaly tam zachovány lidské hodnoty. A dnešní snahy zelených s tím nemají moc společného, zelení jsou dost do leva, byli a budou ...

ccc
14. března • 9:34

však ono se na to jednou přijde, jaká je to nesmyslná blbost to celodenní svícení!jediná jistota v tomhle kroku spočívá ve výšené spotřebě, zvýšené platbě DPH a SP za PHM, a podružně zvýšená spotřeba žárovek, akumulátorů a alternátorů.btw, že se nikdy tak urputně neprosazuje něco, co nemá tak pozitivní vliv na státní pokladnu...
p.s. je mi líto průměrných, co se rádi alibisticky schovají za pocit bezpečí s rozsvícenými světly, aniž by o tom přemýšleli...

NovoCZ
14. března • 11:04

No nevim nevim, jestli jen nejsi opozičník za každou cenu. Nevím co je na tom alibistického rosvítit si světla a chránit tak sebe a své blízké, prostě jen tím že mně někdo o zlomek vteřiny dřív uvidí a upraví své reakce. O nehodách rozhodují právě nejčastěji ty zlomky sekund. Mně spíš ten kdo to nechce dělat připadá jako naprostý idiot ...

Juha
14. března • 9:48

Mi je ještě teď špatně když jsem se před dvěma lety dal do předjíždění na rovné cestě před lesem a najednou byl předemnou tmavý Jaguár, sotva jsem se stačil vrátit. Vesele se začínají prodávat auta o větších výkonech a z větší spotřebou, ale tady budem bazírovat na 150 watech. Kromě toho stejně za deset let se budou vyrábět diodová světla s mnohem menší spotřebou.

mfilip
14. března • 11:04

a proc jsi predjizdel v miste, kde sis nebyl na vzdalenost nutnou pro predjizdeni jisty, ze ti tam nic nepojede ?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
NovoCZ
14. března • 11:06

Proboha na co si to hraješ. Na neomylného, dokonalého génia? Vždyť právě proto je to svícení, abys si dřív všimnul a neudělal blbost. Co je na tom k nepochopení?

mfilip
14. března • 11:45

Nikdo neni dokonaly, ale pokud si nejsem jisty, tak nepredjizdim. Z lesa se muze vyritit cyklista, jedouci 40-50 km/h, nebo tam muze na zacatku lesa lezet klada nebo byt odstavene auto proste porad musim pocitat s tim, ze na ceste jsou neosvetlene objekty a ze i v dobe povinneho sviceni muzu podobne jako v tvem pripade potkat neosvetlene auto, protoze ridic proste zapomnel za jasneho dne rozsvitit.

NovoCZ
14. března • 14:39

Ano proboha, počítej s tím že každý není superpočítač jako Ty. Prostě člověk občas chybuje a svícení tomu předchází, respektive chrání se tak člověk kterému na životě a zdraví sobě a svým blízkým záleží. A co se týče těch cyklistů, nejpoužívanějším argumentem odpůrců - to by se nesmělo svítit zejména v noci, neosvícený cyklista je naprosto běžná věc v noci, nebo ne?

pepa
14. března • 15:10

Pochopil jsi, ze s tim cyklistem ve dne a v noci pletes nesmysly ??

NovoCZ
14. března • 15:13

Ano, pochopil. A čeklal jsem, jestli zas budou odpůrci svícení vypichovat z textu jen tuto jednu věc. Bingo ...

pepa
15. března • 12:38

Napis kravinu a cekej, ze te za tu kravinu ostatni poplacaji po zadech ;-)

pepa
14. března • 11:43

A na co si hrajes ty, kdyz predjizdis tam kde nevidis a spolehas na svetla ? Nevidim, nejedu. Co je na tom k nepochopení?

NovoCZ
14. března • 14:36

To jste vy odpůrci čehokoli, když dochází argumenty, hledají se dogma a nesmysly. Já jsem NENAPSAL, že předjiždím když nevidím a rozhodně to ani nedělám. Já jen psal, že ti co jsou pro svícení nejsou (nebo spíš si nehrajou) géniové a chápou, že člověk je tvor omylný. Takže co je na tom k nepochopení?

mfilip
14. března • 19:34

pokud si predjidel a pak te najednou prekvapi auto v protismeru, tak promin, ale predjizdis, aniz bys v tom miste mel potrebny dohled. Proste si to zkusil, tak jak to zkousi denne spousta lidi. Vyjde nevyjde.Ano, nikdo z lidi neni genius, a proto by se takhle mel chovat na silnici

Kotas
14. března • 8:30

Za chvilku budou přemýšlet, že by mohli zakázat autorádia, protože taky má odběr energie a navíc se v něm hodně lidí za jízdy šťourá a nevěnuje se řízení...
Já jsem pro svícení, jen je problém, že člověk si navykne na svítící auta, ale cyklisti nesvítí ani neblikají a pak jsou v obrovském nebezpečí, že proti autu je přehlédnete.

bohous
14. března • 9:10

no myslim ze povine ovladani radia na volantu a nemožnost volby některých funkcí za jízdy by zachránila docela dost plechu... a stojí to prd.

elvis
14. března • 9:09

PRESNE!zrusit autoradia, kurenie, klimatizacie, servo, proste VSETKO, ved ti staci sa dostat z bodu a do bodu b...

NovoCZ
14. března • 11:00

No a co kdyby se zakázalo vůbec jezdit autem, to by se ušetřilo ;-)

_Teddy_
14. března • 8:10

Heh, paci sa mi to, ako staviame oproti sebe vysledky a odhady. Na jednej strane su to preukazatelne efekty (pokles pripadne narast nehod, zranenych, usmrtenych, zvysene naklady na palivo a z toho vyplyvajuce emisie, zvysene naklady na udrzbu) a na druhej strane odhady studie eu o tisicoch zachranenych ludskych zivotoch. Ale zda sa, ze to cislo akosi splasklo...Konkretne v Rakusku stupol po zavedeni svietenia pocet usmrtenych chodcov a cyklistov (to su statisticke vysledky, nie dake odhady). Hm, zeby to malo daku suvislost? No asi su ti nesvietiaci chodci a cyklisti horsie spozorovatelni v zaplave svietiacich aut...A este jedna vec: v Grecku je svietenie cez den zakonom zakazane. Ak vas uvidi policajt, zaplatite za to pokutu. Tolko k teme "jednotna EU"...

JiVi
14. března • 8:19

ono se hoodne argumentovalo severskyma zemema .. tam ze se sviti uz dlouiho atd .. jenze ... musi se brat v potaz, poloha techto zemi, kde mimo letni cas je vetsinu 24 hodinoveho dne sero nebo tma ... kdezto, cim vic se blizime k rovniku, tak potreba sviti klesa ...

ťululu
14. března • 18:55

tekže u "Budějc" nemusejó svítit jaj je rok dlóhej a v Děčínští ať svíti furt! :-D:-D:-D

Zoran
14. března • 8:05

Po zrušení denního svícení by měl následovat další ekologický krok. Vybít rakušáky a z poloviny rakouského území udělat moře ( ta část co hraničí s ČR A SR) nechat Alpy a ze zbytku udělat deštný prales !!!

doubt
14. března • 12:12

:-D:-D:-D máš můj hlas

Martin
15. března • 1:37

Souhlasím:-D

kl
14. března • 8:03

jaksi ovsem rakousti odbornici zapomneli pripomenout nebo zahrnout, ze je pro pripravovanou legislativu, ktera bude tzv. denni sviceni zavadet, pripravena zcela nova generace zarovek, nekteri vyrobci uvazuji dokonce o ceste led-diod, coz pomuze dale snizit naklady teto technologii a verim i spotrebu...nejsem "elektronek", takze se nechci prit o nejake energeticke (ne-)narocnosti te ktere technologie, ale myslim, si ze je prilis brzy hodnotit prinosy a zapory ... navic kdyz vezmu v uvahu, jaky treba chaos v pouzivani mlhovek, kde se projevuje lidska ´instuice a inteligence´, nezbyva nez se priklonit k direktivnimu zavedeni, jinak v tom bude zase chaos

Jiri
14. března • 8:44

Svitit pres den tlumenyma je fakt kravovina. At denni svetla zustanou, ALE pouzivaji specialni k tomuto ucelu delana denni svetla, ktera nebudou palit 50W par metru do asfaltu pred autem. 10W halogen svitici vodorovne do dalky nebo nejake LED svetlo by ten ucel plnilo tak jak ma.

Michal Kára
14. března • 12:38

100% souhlas

Ja
14. března • 22:22

Jsem pro LED

MIM
14. března • 7:40

To mi zavání extrémismem. Radši ztratit několik desítek životů, ale mít čistější vzduch. Možná čistější!?

Tommy11
14. března • 7:59

Jo stačí dvě Avie a je to v pr... Nedávno sem jel za jednou Tatrou a čudila tak, že nebalo vidět na metr. Nechápu, že to neni někomu trapný s tim jezdit...

tradicionalista
14. března • 7:20

Majú pravdu! Treba zakázať svietenie ako také (nielen v autách)! Milióny rokov nikdo nikde nesvietil a na svete bol ráj! A nielen nesvietiť, ale ani nekúriť, nejazdiť autami, vlakmi, lietadlami! Tento návod je obvzlášť vhodný pre Rakušanov a tých čo majú radi tmu, potom by tú tmu tmouci mohli dávať do vriec a vyvážať (mnohí "panovníci" by im za ňu dobre zaplatili). :-D:-);-)

qwerty
14. března • 8:33

Tak tak. Nesvitit, netopit, nelecit lidi - priroda to musi regulovat sama, slabi a nemocni at zemrou. Trouba ekolog vam klidne bude zakazovat osetrit les pred parazitem... Nakonec ale zjistite, ze sam se nechava osetrovat a nadstandartne, deticky maji nadstandrtni peci, doma sviti tak, ze spotrebuje mensi elektrarnu a jezdi autem, ktere vyrobi CO2 za celou ulici. Vam bude zakazovat se koupat a mit si ruce, ale on bude mit doma bazenek, na travnicek potece voda cely den. Ale ty - chudaku - ty setri.:-D:-D:-D

Radek
14. března • 6:22

Zajímalo by mě, jak k tomu číslu s emisemi dospěli. Spousta takových výzkumů se zakládá jen na teoretických výpočtech z prostého přepočtu podílu výkonu žárovek. Ovšem ve skutečnosti se alternátor točí pořád stejně ať svítíte nebo ne, mechanické namáhání motoru alternátorem je pořád stejné a nezmění se rozsvícením světel. Dost by mě zajímaly skutečné praktické testy a měření, jak se změní emise ve výfukových plynech po zapnutí světel

Hogo Fogo
20. května • 21:32

Alternátor není perpetum mobile. Připojíš li na něj žárovku a rozsvítíš ji hřídel alternátoru klade klínovém řemenu větší odpor, a alternátor se točí více ztěžka. Tedy zvýší se ti spotřeba paliva. Jedná se vlastně a agregát hnaný motorem tvého vozidla. Snad ti je jasné , že vozidlo při jízdě do kopce a plně naložení má jinou spotřebu než prázdné a jedoucí s kopce dolů- A o to jde. Analogie je taková, že rozsvícení světel představuje pro motor právě ten náklad a kopec do něhož auto musí vzhůru jet. Objevovat perpetum mobile a tvrdit, že majitele svícení nic nestojí je jen hloupé obhajování zaníceného svítiče. Tak broučku už zhasni a běž spát, když na silnici nevidíš a odpočiň si a nelez za volant.Unavený a nevyspalý řidič to svícením nespraví . nenuť svítit ostatní svojí nesnášenlivostí. nesvícení se osvědčilo už od dob vzniku automobilu a jen nováček, kterýnemá praxi a bojí se volantu a nevěří svému umění chce svitít.
Ano na auto se po revoluci zmohla kdejaká vyděšená podnikatelská manželka z domácnosti a ovládá stovky koní lodičkou ny vysokém podpadku. A teď by uzurpovala zkušené řidiče, tak jak jihočeské mamá plivaly velmi neodborně na Temelín.Ale jádro pudla je v jejich neumění. Nejsi li si jist, běž si cvičit na cvičiště na nelez na silnice.

Radim
24. května • 13:15

Jestli jsi nepochopil, tak to svícení ve dne není o tom aby Ty jsi viděl, ale aby ostatní viděli Tebe. Možná Tě pak včas uvidí i onen ospalý a unavený řidič, který by sice na silnici opravdu neměl být, ale je jich tam takových přesto mnoho. Dost by mě zajímalo, zda Ty jsi také nikdy neřídil unavený. Svítící auto je dle mého názoru lépe vidět i za letního slunného dne. Zvýšení spotřeby zde sice je, ale nepovažuji ho za příliš podstatné. Spousta lidí co poukazuje na zvýšení spotřeby svícením má klimu, vytuněnou aparaturu a další žrouty u kterých jim zvýšení spotřeby nevadí ani v nejmenším, nehledě na jejich styl jízdy, který se na spotřebě podílí největší měrou. Spíše jenom prostě svítit nechtějí a hledají jakkýkoliv argument proti. na svůj názor mají samozřejmě nárok, já jim ho neberu, ale dovolím si prostě nesouhlasit. Dle mého názoru svícení ve dne bezpečnosti prospívá. Osobně svítit ve dne nepřestanu ani kdyby se zákonná povinnost zrušila.Nejvíce se však na silnici obávám lidí kteří jsou si svým řidičským uměním jistí. Ať už svítí nebo nesvítí. Trošku pokory by neuškodilo. Raději budu svítit, aby jsi mě včas viděl a byl jsi si ještě jistější až mě budeš míjet

Fido
14. března • 23:43

Alternator se opravdu toci porad a opravdu je pro motor jistou zatezi protoze vyrabi elektrinu nejen pro svetla ale pro mraky dalsich zarizeni. Ovsem jeho mechanicky odpor s rozsvicenim svetel opravdu stoupne. Neni to ale zas tak vyrazna zatez pro motor. Celkove spis zanedbatelne ovsem ne nulove.

Radek Ondrášík
14. března • 7:12

Alternátor se točí v závislosti na otáčkách motoru, je prostě připojen přes řemen. O tom, jak motor zvyšuje otáčky, aby mohl alternátor dělat více energie se můžete přesvědčit u slabších vozů po zapnutí klimy. Není nic neobvyklého, že se zvýší volnoběžné otáčky klidně o 100-200 a navíc pokud máte ukazatel okamžité spotřeby i ta vzroste.Alternátor prostě při daných otáčkách nevyrobí dostatek energie na pokrytí spotřeby. Pokud tedy zapnu světla, musí motor zvýšit otáčky o "X" aby altík tu energii udělal.Hovoří se, že u běžných vozů, při průměrném nájezdu dělá celodenní svícení až 25l naturalu za rok navíc. Což jsou výpočty, které vznikly na základě měření zvýšení spotřeby při zapnutých světlech a při přepočtu na průměrný evropský nájezd osobního vozu.

Ja
14. března • 22:19

Hele a když mám fáčko z r.92 bez řídící jednotky,tak mi při zapnutí světel zvyšuje otáčky motoru kdo?To tam mám nějakýho trpaslíka co tahá za plynový lanko?

D,a.l.i
15. března • 12:15

Ten trpaslik jsi ty. Vetsi proud z altiku -> vetsi odpor motoru -> (nepatrne) vice zmacknuty plynovy pedal pro dosazeni stejne dynamiky.

CyberVic
14. března • 14:16

...ten priklad je uplne blbej.... ...po zapnuti klimy se zvysi otacky kvuli zatezi, kterou mu pridava pripojeny kompresor... s elektrikou to ma spolecnyho jen velmi malo, prakticky jen tolik, kolik zere el mag spojka kompresoru, ale to je nula nula nic...Zbytek celkem sedi...

Radek Ondrášík
14. března • 15:45

Já měl za to, že vyšší odběr zvýší otáčky. Dobře je to sledovatelne u slabých motorů a třeba po zaptnutí světel. Každopádně klimatizace není jenom otázkou mechaniky, ale také elektriky. Kompresor není jedninou součástí klimatizace...

Standa
14. března • 15:40

Přesně tak, kompresor je poháněný mechanicky, ne elektricky.

ventilek
14. března • 7:16

Jsou to blbci.... Kdyby radsi zlikvidovali stare Avie a podobne vraky, ktere krizuji Evropu, donutili automobilove prepravce vyuzivat vlacky.... A hlavne, nejake zvyhodneni hybridu...

Radek
14. března • 7:23

jojo, zvýhodnění aut s ekologickým pohonem by bylo jistě mnohem užitečnější. Dokážu si představit, že by se uvalila nižší DPH na auta s ekologickým pohonem. To by mohlo mít podstatně větší vliv než cokoliv jiného

Radek Ondrášík
14. března • 7:26

Snížení daňové zátěže na ekologické vozy je možné jenom mimo soc. EU. V Evropě se nesníží daně na ekologické vozy, ale zvýší na ty neekologické. Takže proti současnému stavu se neulehčí těm, co si pořídí ekologický vůz, ale přitíží tomu, co si ho nekoupí.Jistě, na oko to bude vypadat, že eko vůz je dotován, ale realita je jiná - bohužel.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Bob
14. března • 9:28

"nesníží, ale zvýší jiným" - je to hodně nechutné, ale je to pravda

pitrs
14. března • 8:36

Oni sice vypočítají kolik gramů CO2 by se tím nedostalo do ovzduší, ale to by asi museli to denní svícení zakázat. Když to zruší, tak stejně většina lidí bude svítit dál, a gramů CO2 bude pořád stejně. Já jsem svítil a svítit budu!

Prudič
14. března • 7:09

Právě že namáhání motoru při větším odběru není stejné a je daleko větší. Nejdřív si o tom prosím něco zjisti a nemlž tady.

HrdinaJan
14. března • 7:04

No s tím alternátorem bych nesouhlasil. Někde se ta energie prostě brát musí.Nicméně zruěení svícení je uchylárna.

Radek
14. března • 7:09

Ona se bere pořád stejně, akorát pokud nesvítíte, tak jde do baterie a ne do žárovky.

Martin
14. března • 7:41

neda mi na to nereagovat, pretoze je to somarina... elektricky prud vznikne v alternatore, len ak je niekde spotrebovavany... tzn. ze ak je baterka nabita, tak sa vyraba len tolko, kolko ho potrebuje motor a elektronika... a ak zasvietite svetla, tak sa ho vyrobi o cosi viac aby ste mohli svietit... tym ze sa vyrobi viac prudu zvysi sa aj spotreba motora, ktory dodava krutiaci moment resp. otacky ;-) takze asi tak...

RedBaron
14. března • 7:43

Vy máte alternátor s vlastní převodovkou?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jiri
14. března • 8:39

Sorry kdyz o necem nevim, tak o tom nekecam at nevypadam jak pitomec. Alternatory maji pres nejake regulatory rizene budici vinuti. Tj cim vetsi odber (pokles napeti na vystupu), tim vetsi budici proud a vetsi mechanicky odpor alternatoru. Pokud nejsou nektere palubni spotrebice zapnute, budici proud se snizi a klesa mechanicky odpor. Nenapadlo vas taky jak je treba mozne ze alternator dava dostatek energie v 4000otackach i v 1500otackach ?? Aaano bingo v 1500ot je opet vyrazne vyssi buduci proud

El Carlos
14. března • 16:17

Já si nemůžu pomoct, ale i když nevím rozdíl mezi V, W, A a odporem a všechno mě to uráží, myslím, že se tu dohdadujete o číslech, která ve skutečnosti jsou 0,000nic

Martin
14. března • 8:39

bohuzial nemam, pretoze nevlastnim auto :-( inak to asi bude narazka na ten krutiaci moment, ze?;-) no diskusia je sice o zvysenej spotrebe aut pri svieteni (ta nijako dramaticky vacsia nebude, kedze ziarovky maju vykon par 10tok watov, co je oproti vykonu motora zanedbatelne malo), ale on ten vyrobeny prud zalezi prave od dodavaneho krutiaceho momentu a nie od otacok ;-)

Jar. Bárta
14. března • 11:05

Máte pravdu. Kolegové si myslí, že se nějakých 150 W dělá z ničeho. I úvaha ekologů je správná, třebaže ve srovnání s emisemi přímo souvesejícími s pohybem jako takovým je vliv svícení minimální. Šimonovský by nám snížil max rychlost na 89 km/hod. a spočítal by nám, že úspora z toho plynoucí je mnohem vyšší. To je samozřejmě pitomá úvaha..... JB

Pavel
14. března • 7:59

Martin asi alternátor s převodovkou nemá, ale určitě má alternátor s regulátorem:-) Věřte tomu, že se množství proudu ( nikoliv napětí - to je ± stejné) vyrobeného alternátorem mění spolu se zvýšeným odběrem ( povolte si řemen alternátoru, rozsviťte světla a vyhřívání zrcátek a zadního okna a uslyšíte ten větší odběr na vlastní uši - řemen vám zazpívá sonátu). Rozsvícená světla ale nepředstavují nijak dramaticky zvýšenou spotřebu a emise, jedno předjetí nebo prudký rozjezd z křižovatky je mnohem horší......

guseppe2
14. března • 7:02

Rakušáci a jejich zelení jsou chorobomyslní tmáři. Jejich aktivity na hranicích jsou už trapné a řídit se jejich filozofií tak svítíme doma loučemi. Beru opatření typu výměny žárovek v bytech za úsporné kompakty, ale omezovat svícení přes den a potom povolit 160-ku na dálnicích? Magoři kteří si nevidí do huby......

Micák
14. března • 5:17

Svítil jsem deset let před povinným svícením a svítit budu - dokud mi to nezakážou.Auto které svítí je lépe vidět a já chci být na silnici bezpečnější.Zelení mi mohou políbit ....Na emise kašlu, když mohou jezdit trabanti a staré vraky!Mám poslední typ ekomotoru a až ho budou mít i ostatní, tak možná bych uvažoval že světla zhasnu.

Hogo Fogo
20. května • 21:19

Svícení v době, kdy je vidět je nesmysl z karafiátových broučků. Za volant slepci prostě nesmějí. Myslet si, že zvýším bezpečnost rozsícením světel je blud hodný polárníka zvyklého na polární noci. K bezpečnosti by přispělo zejména to co je zavedeno pro profesionální řidiče. Tenhle způsob rozšířit na všechny řidiče. Povinná přestávka v řízení po 4 hodinách jízdy a po 4 hodinách pracovního výkonu. Kopáč a generální ředitel po namáhavém dnu velmi unaveni sednou za volant a přejedou dítě, nebo naboří do jiného auta.
Svítili, ale byly unaveni usnuli. nebo nedávali jen pozor, či byli oslněni protijedoucém svítícém vozidlem- Dále na osobní auta řidičské průkazy odstupňovat podle kubatury motoru a na silné vozy požadovat poriodická přezkoušení tak jak je to zavedeno u profesionálnách řidičů-Nahrazovat lidský faktor direktivním svícením je direktivní zhovadilost. Tato zhovadilost vede ke zvýšení exhalací a zasmaradění měst bezohledností zákonodárců jež dopravě nerozumějí. Vede ke zdražování dopravy a k zvyšování spotřeby dovážených paliv.
Vede k větší únavě řidičů ve městach, kde oko se musí přizpůsobovat svícení protijedoucích aut.Svícení k bezpečnosti nepřispívá, naopak, poškozuje zdraví obyvatel měst !

luboš fous
31. března • 20:41

Konečně někdo normální a rozumnej ne jako ti idioti co budou pořát svítit až budou slepí,Pokut někdo nevidí za denního světla auto tak je slepej nemá co za volantem dělat.Svísení vymisleli totální idioti a psychopati jen aby ničily oči řidičům. Jsme národ idiotu protože posloucháme idiotický zákony protože máme vládu idiotu,Čím víc mrvejch na silnicích tim líp.

aaaa
4. dubna • 21:30

jste blázni,jestliže vidím,nebudu svítit,jestliže nevidím tak potřebuji bílou hůl !!!!

jan
4. dubna • 21:25

ve dne svítit je nesmysl hlupáku

VANDIT
14. března • 17:09

i ja. jezdim uz 10 let a svitim porad. Typicky priklad... vlnita nicmene rovna cesta mezi Znojmem a Pohorelicemi, cca 8-10km, v lete s horchym vzduchem tetelicim se nad vozovkou... v protismeru nesvitici sede vozidlo prakticky neviditelne, pro predjizdeni smrtelna kombinace, se svetlama absolutne no problem. A nebo zkuste v pozdnich hodinach jet z prahy, kdy vam do zpetnych vali slunce. Auta za vami v tomto ozareni nevidite, naopak s roznutyma svetlama uplne v poho

dRudi
14. března • 6:35

tak v tomhle má ten kluk pravdu, spíš by se někdo měl zasloužit o to, aby jsme mohli jezdit v autech s ekologičtějšími motory, místo toho aby jsme zhasínali což uspoří mnohonásobně více exhalací než když všichni zhasnouB-]

El Carlos
14. března • 16:11

Souhlasím!Temelíni ať si hleděj svýho. Vsadím se, že ti idioti co tohle vymysleli jezděj přes léto s klimačkou na plný koule a huláká jim do toho rádio. Nejsem technickej typ, ale myslím si, že i samotná A/C žere víc než ty světla. Navíc je to diskuze o ničem, když po silnicích furt jezděj stodvacítky a ještě další muzejní kousky.

filip
14. března • 23:32

jo s tou klimou mas pravdu, zere o poznani vic nez svetla...

PS guru
14. března • 8:38

nesmysl, tím že se bude svítit se nikdo nezachrání,protože na všechno si lidi zvyknou a pak poleví,spíš si myslím,že to přinese víc mrtvých,přes ty rozsvícené světla si nevšimne nečeho jiného jak bude otupělý. Podobné to bude jako teď s těmy přechody pro chodce,jak se dělají,že jsou osvětlené přes celou vozovku a označené takovou tou čtvercovou značkou.Fajn,na tomhle přechodu asi nikdo nikoho nezajede,ale na jiném neosvětleném se přejede x krát víc lidí,protože řidiči budou otupělí a zvyklí na osvětlené přechody.Pak přehlédne neosvětlený a je vymalováno. Já fakt nevím,kdo tady ty blbosti vymýšlí,vůbec se nezamyslí nad druhou stránkou věci. Zrušit svícení ve dne a zrušit osvětlené přechody pro chodce. B-]

El Carlos
14. března • 16:13

...a zrušit označení hlavní a vedlejší silnice! :-D

Lukáš
14. března • 12:56

Já vím, že se zde nebavíme o přechodech ale měl bych jednu připomínku. Když jsou přechody osvětlené, tak tě to v noci otupí. Když není přechod osvětlený, vidím na něj v noci stokrát lépe než na osvětlený... Podle mého to byl krok vzad jelikož bydlím ve městě a setkávám se s tím každodenně...B-]

mrazik
14. března • 15:24

Co tohle je za blabol ? Osvetlene prechody jsou proto, ze lidi na neosvetlenem nejsou videt, protoze spousta z nich ma tmave obleceni. Pokud nekdo danou cast mesta nezna, nevi kde jsou a nejsou prechody, tak je snadno prehledne a nejaka tabulka o rozmerech par desitek centimetru nic neznamena.
Jak muze nekdo takhle uvazovat nepochopim.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Lukáš
14. března • 16:58

Uvažuji zcela normálně... ale tohle jsem nevymyslel, tohle je z praktické zkušenosti... Je pravda, že tam jezdím každodenně a že vím, kde tyto přechody jsou. Ale prostě dle mého se světlo z lampy na řidiče rozptyluje a náhlý výron světla řidiče osilní. Říkám jak mě se to jeví a jak to cítím já. Mluvím pouze za sebe. Ale někdy nad tím zkuste uvažovat a zkuste si to. Ale z teoretického hlediska je to úplná kraviny.B-]

Vít Pešek
14. března • 18:51

Nebudu tady polemizovat jak uvazujes, ale osvetleni prechodu je jestli si si vsiml zcela jine svetlo nez osvetleni zbytku sinice. Je to o tom, ze k osvetleni sinic se pouzivaji vysokotlake sodikove vybojky, v jejihzsvetle neni tolik videt zluta barva. prechody se dnes osvetluji svetly ktere maji lepsi barevne spektrum. vsechny barvi jsou tam spravne videt. taky je svetlo silnejsi a chodce vic vidis... urcite ridic nekokot neprejede chodce ani na standartne osvetlenem prechodu, ale je tu spousta ridicu kokotu kvuli kterym se ty prechody musi nasvitit kvalitneji..zkuste si odpovedet, jestli mate lepsi prehed na sinici ve meste v noci nebo ve dne... nejspis asi ve dne. proto se snazime sinice osvetovat. a cim vic, tim lip, ale svetlo nesmi zase olnovat... ale sviceni neco stoji proto svitime jen nekde a nekde vic a nekde min...

Michal Kára
14. března • 12:47

Spravne! Vsichni chodci by meli povinne nosit maskovaci obleceni, aby se ridici cvicili v pozornosti a neotupeli!

hathi
14. března • 12:02

a ještě sebrat řidičáky arogantnim jedincům, co maj ve všem jasno... třeba tobě

Mirda
14. března • 10:51

Ano ridici otupi. Ja mam jeste lepsi navrh. Zhasnete v noci cela mesta. Ta uspora bude fantasticka. Ted vsichni chodi otupele v osvetlenem meste a muze je prepadnout nejaky nasilnik. Jakmile by se zhaslo, to by jste videli, jak by kazdy chodil ostrazite. A tech usetrenych tun CO2. A vo tom to je.

Petr
14. března • 10:03

"Zrušit svícení ve dne a zrušit osvětlené přechody pro chodce." Za takovou kravinu cos napsal by sis měl dát facku.

bob
14. března • 8:51

Řidič nemá být co otupělý. A pokud je, tak si má dát pauzu a pak pokračovat dál.
"Zrušit svícení ve dne a zrušit osvětlené přechody pro chodce" => to pak zrušit chodce a hned poté zrušit auta. A je vymalováno.

xxx
14. března • 9:03

tak jsi zkus treba prejit ulici v Italii a uvidis, ze je to sakra rozdil oproti tomu, ze jsi z CR zvykly, ze auta sviti

tuky
14. března • 4:28

- de***iVam blokuju hranice - ked nemaju na elektraren, nech zacnu setrit..., V4 blokuju trh a blokuju nakladnu dopravu....a mali neonacistov vo vysokej politike [nedavno; neratam 2sv]ale co, pokial si buzeruju doma, :-)

step
15. března • 11:57

Ať stát podpoří vývoj LED světel s velice nízkým odběrem energie a můžem všichni svítit jak vánoční stromeček.

Doporučujeme

Články odjinud