Čekáte na Volkswagen Golf osmé generace? Už nemusíte, tady je

Oficiální představení čeká novou generaci Volkswagenu Golf až v příštím roce. Na světě už jsou ale fotky testovacího prototypu s minimálním maskováním.

Aktuálně se u Volkswagenu schyluje ke světové premiéře malého crossoveru T-Cross, souběžně s tím ale stále probíhá vývoj nové, v pořadí již osmé generace legendárního Golfu. Už nyní víme, že si stále zachová modulární platformu MQB, vyroste a první kusy začnou sjíždět z výrobní linky ve Wolfsburgu, kde mimo jiné nedávno došlo ke spuštění výroby Seatu Tarraco, už v červnu příštího roku.

Kdekdo mohl očekávat, že Golf moc nezmění své základní rysy a je to vlastně pravda. Přesvědčit se o tom můžete v přiložené fotogalerii, kde najdete pravděpodobně úplně první špionážní snímky jenom lehce maskovaného exempláře. Objevily se na webu twoeggz.com a při pohledu zboku si ani nevšimnete zásadních změn. Viditelný je snad jenom výraznější prolis táhnoucí se po celé délce karoserie pod úrovní bočních klik, snímky ale samozřejmě mohou mást.

VW nám ukázal zbraň pro příští dekádu. Srazí cenu elektroaut na minimum

VW nám ukázal zbraň pro příští dekádu. Srazí cenu elektroaut na minimum

Daleko větší je přepracování přídě. Pokud se skutečně jedná o finální provedení, čemuž napovídají i neoficiální informace, dostane osmá generace Golfu uzounké světlomety navazující na minimalistickou masku chladiče. Pokud tomu tak lze ještě vůbec říkat. Jde o snahu příď opticky snížit, přičemž ruku v ruce s tím jde i „mušlovitý“ tvar kapoty, jako je tomu u Arteonu. Důvod? Lepší ochrana chodců zajištěná větším prostorem mezi motorem a samotou kapotou.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

Zdroje spekulují o tom, že vzhledem ke sportovnějšímu přednímu nárazníku se podařilo vyfotografovat verzi GTI, ostatně vedle světlometu je v masce chladiče viditelné cosi připomínající charakteristickou plaketu. Teorii podporuje i zadní difuzor a dvojice kulatých koncovek výfuku. Ať se jedná o GTI, nebo nikoliv, očekávejme velmi úzké svítilny, které už si automobilka podle všeho „propálila“ sáma. No jen se podívejte sem!

"Nový Golf povede Volkswagen do éry plně propojených vozů s rozšířenými funkcemi autonomní jízdy. Bude mít více softwaru než kdykoli předtím, vždy bude online a jeho digitální kokpit a asistenční systémy budou měřítkem, pokud jde o konektivitu a bezpečnost," řekl Karlheinz Hell, člen představenstva automobilky Volkswagen. 

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků