Čekáte na Volkswagen Golf osmé generace? Už nemusíte, tady je

Oficiální představení čeká novou generaci Volkswagenu Golf až v příštím roce. Na světě už jsou ale fotky testovacího prototypu s minimálním maskováním.

Aktuálně se u Volkswagenu schyluje ke světové premiéře malého crossoveru T-Cross, souběžně s tím ale stále probíhá vývoj nové, v pořadí již osmé generace legendárního Golfu. Už nyní víme, že si stále zachová modulární platformu MQB, vyroste a první kusy začnou sjíždět z výrobní linky ve Wolfsburgu, kde mimo jiné nedávno došlo ke spuštění výroby Seatu Tarraco, už v červnu příštího roku.

Kdekdo mohl očekávat, že Golf moc nezmění své základní rysy a je to vlastně pravda. Přesvědčit se o tom můžete v přiložené fotogalerii, kde najdete pravděpodobně úplně první špionážní snímky jenom lehce maskovaného exempláře. Objevily se na webu twoeggz.com a při pohledu zboku si ani nevšimnete zásadních změn. Viditelný je snad jenom výraznější prolis táhnoucí se po celé délce karoserie pod úrovní bočních klik, snímky ale samozřejmě mohou mást.

VW nám ukázal zbraň pro příští dekádu. Srazí cenu elektroaut na minimum

VW nám ukázal zbraň pro příští dekádu. Srazí cenu elektroaut na minimum

Daleko větší je přepracování přídě. Pokud se skutečně jedná o finální provedení, čemuž napovídají i neoficiální informace, dostane osmá generace Golfu uzounké světlomety navazující na minimalistickou masku chladiče. Pokud tomu tak lze ještě vůbec říkat. Jde o snahu příď opticky snížit, přičemž ruku v ruce s tím jde i „mušlovitý“ tvar kapoty, jako je tomu u Arteonu. Důvod? Lepší ochrana chodců zajištěná větším prostorem mezi motorem a samotou kapotou.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

Zdroje spekulují o tom, že vzhledem ke sportovnějšímu přednímu nárazníku se podařilo vyfotografovat verzi GTI, ostatně vedle světlometu je v masce chladiče viditelné cosi připomínající charakteristickou plaketu. Teorii podporuje i zadní difuzor a dvojice kulatých koncovek výfuku. Ať se jedná o GTI, nebo nikoliv, očekávejme velmi úzké svítilny, které už si automobilka podle všeho „propálila“ sáma. No jen se podívejte sem!

"Nový Golf povede Volkswagen do éry plně propojených vozů s rozšířenými funkcemi autonomní jízdy. Bude mít více softwaru než kdykoli předtím, vždy bude online a jeho digitální kokpit a asistenční systémy budou měřítkem, pokud jde o konektivitu a bezpečnost," řekl Karlheinz Hell, člen představenstva automobilky Volkswagen. 

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

včera | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků