Čekáte na Volkswagen Golf osmé generace? Už nemusíte, tady je

Oficiální představení čeká novou generaci Volkswagenu Golf až v příštím roce. Na světě už jsou ale fotky testovacího prototypu s minimálním maskováním.

Aktuálně se u Volkswagenu schyluje ke světové premiéře malého crossoveru T-Cross, souběžně s tím ale stále probíhá vývoj nové, v pořadí již osmé generace legendárního Golfu. Už nyní víme, že si stále zachová modulární platformu MQB, vyroste a první kusy začnou sjíždět z výrobní linky ve Wolfsburgu, kde mimo jiné nedávno došlo ke spuštění výroby Seatu Tarraco, už v červnu příštího roku.

Kdekdo mohl očekávat, že Golf moc nezmění své základní rysy a je to vlastně pravda. Přesvědčit se o tom můžete v přiložené fotogalerii, kde najdete pravděpodobně úplně první špionážní snímky jenom lehce maskovaného exempláře. Objevily se na webu twoeggz.com a při pohledu zboku si ani nevšimnete zásadních změn. Viditelný je snad jenom výraznější prolis táhnoucí se po celé délce karoserie pod úrovní bočních klik, snímky ale samozřejmě mohou mást.

VW nám ukázal zbraň pro příští dekádu. Srazí cenu elektroaut na minimum

VW nám ukázal zbraň pro příští dekádu. Srazí cenu elektroaut na minimum

Daleko větší je přepracování přídě. Pokud se skutečně jedná o finální provedení, čemuž napovídají i neoficiální informace, dostane osmá generace Golfu uzounké světlomety navazující na minimalistickou masku chladiče. Pokud tomu tak lze ještě vůbec říkat. Jde o snahu příď opticky snížit, přičemž ruku v ruce s tím jde i „mušlovitý“ tvar kapoty, jako je tomu u Arteonu. Důvod? Lepší ochrana chodců zajištěná větším prostorem mezi motorem a samotou kapotou.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

Zdroje spekulují o tom, že vzhledem ke sportovnějšímu přednímu nárazníku se podařilo vyfotografovat verzi GTI, ostatně vedle světlometu je v masce chladiče viditelné cosi připomínající charakteristickou plaketu. Teorii podporuje i zadní difuzor a dvojice kulatých koncovek výfuku. Ať se jedná o GTI, nebo nikoliv, očekávejme velmi úzké svítilny, které už si automobilka podle všeho „propálila“ sáma. No jen se podívejte sem!

"Nový Golf povede Volkswagen do éry plně propojených vozů s rozšířenými funkcemi autonomní jízdy. Bude mít více softwaru než kdykoli předtím, vždy bude online a jeho digitální kokpit a asistenční systémy budou měřítkem, pokud jde o konektivitu a bezpečnost," řekl Karlheinz Hell, člen představenstva automobilky Volkswagen. 

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků