Hoďte ty parodie ze skály B-]
Hm by mě zajímalo jak si představit že "...Moving Stop & Start během decelerace a brzdění se zařazeným rychlostním stupněm automaticky vypne spalovací motor. Jakmile řidič sešlápne pedál plynu, MHSG motor znovu nastartuje..."Pokud mám zařazený kvalt, motor se stále točí ať startstop chce nebo nechce. Ano, možná se jen rozepne spojka a motor opravdu stojí, ale pak nerozumím k čemu je dobré při brzdění motorem ten motor vypnout. Abychm více zatěžovali brzdy ?
Tak moj full hybrid sice nema ani spojku a, technicky vzate, ani prevodovku v klasickom slova zmysle, ale ked vypne motor, tak rekuperuje - bud plachtenim alebo brzdenim.Akurat ze ked brzdi HSD, tak najskor brzdi elektromotorom, da sa to celkom dobre davkovat, a az potom sa pripajaju brzdove kotuce.
To je sice fajn, nicméně můj dotaz směřoval k autu z článku
A pritom by bohate stacilo o 200-300 kubikov viac, rozdiel vo velkosti (ak si take dva motory postavite vdla seba) ani nepoznate. Usetrene prostriedky a kila na vyrobu toho vsetkeho mozneho harampadia, co to musi furt a stale vozit so sebou, by tej ekologii pomohli ovela viac. Ale aaano, to by sa pasomnica, na zaciatku ktorej je vyrobca, pokracujuc clankami vsetkych moznych a nemoznych dodavatelov a na tom smradlavom konci prisatym eurouradnikom, zrejme neuzivila na ukor hostitelskeho organizmu (obcan, zakaznik, klient > alebo inak ten, ktory to cele akoze ma zivit). Ze.
Nuz... neviem.Ak porovnam tuto mild-hybrid interpretaciu s HSD v Rav4, tak musim konstatovat, ze ide o riesenie, ktore sa objavilo pri hladani problemu.Rav4 ma atmosfericky benzinovy motor, full hybrid, a genialne jednoduchu 'prevodovku' eCVT, vie jazdit cisto na elektrinu. System ma menej pohyblivych casti ako atmosfera s manualom.Takze mi chyba akakolvek logika pri volbe konstrukcne, udrzbovo a servisne narocneho dieselu, s turbom, dvojspojkovym automatom, atd. s polovicnym 'hybridnym' riesenim.Cenovo si pritom tie auta nemaju co vycitat.Je vidno, ze toto auto bolo postavene nie pre zakaznika, ale pre tabulky a uctovnikov.
Mild-hybridy jsou ulitba urednikum, normam, emisim. Automobilky bud nic lepsiho nemaji/nechteji resp by musely s nasazenim real-hybridu skokove podrazit a hrozila by ztrata zakazniku.
Spíš bych řekl, že mildhybrid je logický vývoj. Mít v autě startét a alternátor pomalu stejné jako v roce 1950 už je trochu přežité ;-)
Logicky vyvoj pro ty co nemaji nebo nechteji ;-)
Ta logika je v tom, že čím víc pohyblivých součástí a náročnější servis, tím lepší "poprodejní" zisky. Aneb snížíme pomocí několika komplikovaných technologií spotřebu o litr, ale jejich servis bude stát 0,30 Kč/km. K tomu jako bonus méně CO2 a více rakoviny (pevné částice, NOx, atd.)
Ved hovorim... Toyota robi auta pre ludi.
Toto naprosto unikátní řešení od Kie se už 2 roky prodává v Renaultu Scénic a to ve spojení 1.5dci 110hp. Prý to snižuje průměrnou spotřebu z 5.5 na 5.0 nafty a prodlužuje životnost brzd. Takže vstupní náklady se výrazně vyplatí.. Auto pak pocitově táhne od spodu jako větší kubatura.https://www.heise.de/autos/artikel/Test-Renaul... ...
Mild hybrid (diesel) s 0.44kWh bateriou "neumí pohánět kola bez spalováku", t.j., podiel bezemisnej EV vzdialenosti v meste je nulovy alebo maly s funkciou Moving Stop & Start.versusFull hybrid Toyoty (benzin) s 1.3kWh bateriou neustale vypina/zapina spalovak, kolesa su pohanane priamo elektromotorom a podiel bezemisnej EV vzdialenosti v meste je vyse 60-70%.http://blog.toyota.co.uk/toyota-prius-hybrid-excel... ...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.