Čeká nás záplava mild-hybridů. Jak funguje ten dieselový v Kie Sportage?

komik  |  12. 10. 2018 08:46

Toto naprosto unikátní řešení od Kie se už 2 roky prodává v Renaultu Scénic a to ve spojení 1.5dci 110hp. Prý to snižuje průměrnou spotřebu z 5.5 na 5.0 nafty a prodlužuje životnost brzd. Takže vstupní náklady se výrazně vyplatí.. Auto pak pocitově táhne od spodu jako větší kubatura.
https://www.heise.de/autos/artikel/Test-Renaul... ...

Odpovědět  |   | 
pegas64  |  12. 10. 2018 13:10

Mild hybrid (diesel) s 0.44kWh bateriou "neumí pohánět kola bez spalováku", t.j., podiel bezemisnej EV vzdialenosti v meste je nulovy alebo maly s funkciou Moving Stop & Start.
versus
Full hybrid Toyoty (benzin) s 1.3kWh bateriou neustale vypina/zapina spalovak, kolesa su pohanane priamo elektromotorom a podiel bezemisnej EV vzdialenosti v meste je vyse 60-70%.
http://blog.toyota.co.uk/toyota-prius-hybrid-excel... ...

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  12. 10. 2018 09:11

Nuz... neviem.

Ak porovnam tuto mild-hybrid interpretaciu s HSD v Rav4, tak musim konstatovat, ze ide o riesenie, ktore sa objavilo pri hladani problemu.

Rav4 ma atmosfericky benzinovy motor, full hybrid, a genialne jednoduchu 'prevodovku' eCVT, vie jazdit cisto na elektrinu. System ma menej pohyblivych casti ako atmosfera s manualom.

Takze mi chyba akakolvek logika pri volbe konstrukcne, udrzbovo a servisne narocneho dieselu, s turbom, dvojspojkovym automatom, atd. s polovicnym 'hybridnym' riesenim.

Cenovo si pritom tie auta nemaju co vycitat.

Je vidno, ze toto auto bolo postavene nie pre zakaznika, ale pre tabulky a uctovnikov.

Odpovědět  |   | 
gamblik  |  12. 10. 2018 10:18

Ta logika je v tom, že čím víc pohyblivých součástí a náročnější servis, tím lepší "poprodejní" zisky. Aneb snížíme pomocí několika komplikovaných technologií spotřebu o litr, ale jejich servis bude stát 0,30 Kč/km. K tomu jako bonus méně CO2 a více rakoviny (pevné částice, NOx, atd.)

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  12. 10. 2018 13:00

Ved hovorim... Toyota robi auta pre ludi.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  12. 10. 2018 11:54

Mild-hybridy jsou ulitba urednikum, normam, emisim. Automobilky bud nic lepsiho nemaji/nechteji resp by musely s nasazenim real-hybridu skokove podrazit a hrozila by ztrata zakazniku.

Odpovědět  |   | 
E15  |  15. 10. 2018 19:13

Spíš bych řekl, že mildhybrid je logický vývoj. Mít v autě startét a alternátor pomalu stejné jako v roce 1950 už je trochu přežité

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  17. 10. 2018 09:18

Logicky vyvoj pro ty co nemaji nebo nechteji

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  12. 10. 2018 11:02

A pritom by bohate stacilo o 200-300 kubikov viac, rozdiel vo velkosti (ak si take dva motory postavite vdla seba) ani nepoznate. Usetrene prostriedky a kila na vyrobu toho vsetkeho mozneho harampadia, co to musi furt a stale vozit so sebou, by tej ekologii pomohli ovela viac.

Ale aaano, to by sa pasomnica, na zaciatku ktorej je vyrobca, pokracujuc clankami vsetkych moznych a nemoznych dodavatelov a na tom smradlavom konci prisatym eurouradnikom, zrejme neuzivila na ukor hostitelskeho organizmu (obcan, zakaznik, klient > alebo inak ten, ktory to cele akoze ma zivit). Ze.

Odpovědět  |   | 
vana  |  12. 10. 2018 12:51

Hm by mě zajímalo jak si představit že "...Moving Stop & Start během decelerace a brzdění se zařazeným rychlostním stupněm automaticky vypne spalovací motor. Jakmile řidič sešlápne pedál plynu, MHSG motor znovu nastartuje..."

Pokud mám zařazený kvalt, motor se stále točí ať startstop chce nebo nechce. Ano, možná se jen rozepne spojka a motor opravdu stojí, ale pak nerozumím k čemu je dobré při brzdění motorem ten motor vypnout. Abychm více zatěžovali brzdy ?

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  12. 10. 2018 14:39

Tak moj full hybrid sice nema ani spojku a, technicky vzate, ani prevodovku v klasickom slova zmysle, ale ked vypne motor, tak rekuperuje - bud plachtenim alebo brzdenim.

Akurat ze ked brzdi HSD, tak najskor brzdi elektromotorom, da sa to celkom dobre davkovat, a az potom sa pripajaju brzdove kotuce.

Odpovědět  |   | 
vana  |  12. 10. 2018 15:48

To je sice fajn, nicméně můj dotaz směřoval k autu z článku

Odpovědět  |   | 
kuk  |  13. 10. 2018 02:34

Hoďte ty parodie ze skály

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Renault Captur 1.3 TCe: 1,333 stříbrných stříkaček na rozloučenou

Renault Captur 1.3 TCe (minitest)

Crossover Renault Captur se již brzy dočká nové generace. Stihli jsme se proto rozloučit s tou současnou, která nám připomněla, proč je tento malý nezmar tak populární.

21.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 33 příspěvků
S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

19.  9.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků

Nejčtenější články

Nový majitel zničil vzácný supersport chvíli po zakoupení. Při jeho vyprošťování plakal

Nový majitel zničil vzácný supersport chvíl…

Ryk legendy si řidič užil pouze několik okamžiků. Vyprostit vůz z křoví trvalo hodinu.

16.  9.  2019 | | 3 N/A
Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejlevnější off-road na našem trhu!

Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejl…

Stará technika v moderním hávu na japonský způsob již má české ceny. Na poměry off-roadů je Suzuki Jimny opravdu levné!

18.  9.  2019 | | 47 N/A
Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá hvězda Top Gearu ale našla řešení

Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá …

Lék na krizi středního věku podle Richarda Hamonda je opět na scéně. Tentokrát je to ještě větší sranda než minule.

5.  9.  2019 | | 11 N/A
Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ceny z roku 2002 to možná změní

Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ce…

Při pohledu do archivních ceníků si člověk uvědomí, že to, co je dnes samozřejmostí, kdysi bývalo za tučný příplatek, nebo nebylo vůbec. Podobně můžeme nahlížet i na Škodu Superb z roku 2002, která v základu vycházela na ty samé peníze co dnes.

25.  8.  2019 | | 72 N/A
Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. Konkurenti by se měli zamyslet

Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. K…

Renault zveřejnil české ceny nového Clia během dnešní tiskové konference. Vůz je v základu o téměř 50 tisíc levnější než Volkswagen Polo a trumfnul i Škodu Fabia.

10.  9.  2019 | | 59 N/A