Čeká nás záplava mild-hybridů. Jak funguje ten dieselový v Kie Sportage?

komik  |  12. 10. 2018 08:46

Toto naprosto unikátní řešení od Kie se už 2 roky prodává v Renaultu Scénic a to ve spojení 1.5dci 110hp. Prý to snižuje průměrnou spotřebu z 5.5 na 5.0 nafty a prodlužuje životnost brzd. Takže vstupní náklady se výrazně vyplatí.. Auto pak pocitově táhne od spodu jako větší kubatura.
https://www.heise.de/autos/artikel/Test-Renaul... ...

Odpovědět  |   | 
pegas64  |  12. 10. 2018 13:10

Mild hybrid (diesel) s 0.44kWh bateriou "neumí pohánět kola bez spalováku", t.j., podiel bezemisnej EV vzdialenosti v meste je nulovy alebo maly s funkciou Moving Stop & Start.
versus
Full hybrid Toyoty (benzin) s 1.3kWh bateriou neustale vypina/zapina spalovak, kolesa su pohanane priamo elektromotorom a podiel bezemisnej EV vzdialenosti v meste je vyse 60-70%.
http://blog.toyota.co.uk/toyota-prius-hybrid-excel... ...

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  12. 10. 2018 09:11

Nuz... neviem.

Ak porovnam tuto mild-hybrid interpretaciu s HSD v Rav4, tak musim konstatovat, ze ide o riesenie, ktore sa objavilo pri hladani problemu.

Rav4 ma atmosfericky benzinovy motor, full hybrid, a genialne jednoduchu 'prevodovku' eCVT, vie jazdit cisto na elektrinu. System ma menej pohyblivych casti ako atmosfera s manualom.

Takze mi chyba akakolvek logika pri volbe konstrukcne, udrzbovo a servisne narocneho dieselu, s turbom, dvojspojkovym automatom, atd. s polovicnym 'hybridnym' riesenim.

Cenovo si pritom tie auta nemaju co vycitat.

Je vidno, ze toto auto bolo postavene nie pre zakaznika, ale pre tabulky a uctovnikov.

Odpovědět  |   | 
gamblik  |  12. 10. 2018 10:18

Ta logika je v tom, že čím víc pohyblivých součástí a náročnější servis, tím lepší "poprodejní" zisky. Aneb snížíme pomocí několika komplikovaných technologií spotřebu o litr, ale jejich servis bude stát 0,30 Kč/km. K tomu jako bonus méně CO2 a více rakoviny (pevné částice, NOx, atd.)

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  12. 10. 2018 13:00

Ved hovorim... Toyota robi auta pre ludi.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  12. 10. 2018 11:54

Mild-hybridy jsou ulitba urednikum, normam, emisim. Automobilky bud nic lepsiho nemaji/nechteji resp by musely s nasazenim real-hybridu skokove podrazit a hrozila by ztrata zakazniku.

Odpovědět  |   | 
E15  |  15. 10. 2018 19:13

Spíš bych řekl, že mildhybrid je logický vývoj. Mít v autě startét a alternátor pomalu stejné jako v roce 1950 už je trochu přežité

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  17. 10. 2018 09:18

Logicky vyvoj pro ty co nemaji nebo nechteji

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  12. 10. 2018 11:02

A pritom by bohate stacilo o 200-300 kubikov viac, rozdiel vo velkosti (ak si take dva motory postavite vdla seba) ani nepoznate. Usetrene prostriedky a kila na vyrobu toho vsetkeho mozneho harampadia, co to musi furt a stale vozit so sebou, by tej ekologii pomohli ovela viac.

Ale aaano, to by sa pasomnica, na zaciatku ktorej je vyrobca, pokracujuc clankami vsetkych moznych a nemoznych dodavatelov a na tom smradlavom konci prisatym eurouradnikom, zrejme neuzivila na ukor hostitelskeho organizmu (obcan, zakaznik, klient > alebo inak ten, ktory to cele akoze ma zivit). Ze.

Odpovědět  |   | 
vana  |  12. 10. 2018 12:51

Hm by mě zajímalo jak si představit že "...Moving Stop & Start během decelerace a brzdění se zařazeným rychlostním stupněm automaticky vypne spalovací motor. Jakmile řidič sešlápne pedál plynu, MHSG motor znovu nastartuje..."

Pokud mám zařazený kvalt, motor se stále točí ať startstop chce nebo nechce. Ano, možná se jen rozepne spojka a motor opravdu stojí, ale pak nerozumím k čemu je dobré při brzdění motorem ten motor vypnout. Abychm více zatěžovali brzdy ?

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  12. 10. 2018 14:39

Tak moj full hybrid sice nema ani spojku a, technicky vzate, ani prevodovku v klasickom slova zmysle, ale ked vypne motor, tak rekuperuje - bud plachtenim alebo brzdenim.

Akurat ze ked brzdi HSD, tak najskor brzdi elektromotorom, da sa to celkom dobre davkovat, a az potom sa pripajaju brzdove kotuce.

Odpovědět  |   | 
vana  |  12. 10. 2018 15:48

To je sice fajn, nicméně můj dotaz směřoval k autu z článku

Odpovědět  |   | 
kuk  |  13. 10. 2018 02:34

Hoďte ty parodie ze skály

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků

Nejčtenější články

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.000 Kč vybavenější nekoupíte

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.…

Verze Tour má v historii Škody Octavia tradici. Nyní se vrací i ve třetí generaci a opět kombinuje bohatou výbavu s atraktivní cenou.

29.  5.  2019 | | 193 N/A
Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Kamiq. Má plechová kola a poklice

Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda …

Škoda včera zveřejnila ceny nového crossoveru Kamiq. Vůz láká na bohatou bezpečnostní a komfortní výbavu, v základu to ale po vizuální stránce není žádná hitparáda.

12.  6.  2019 | | 117 N/A
Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů. Vision iV hlava prostě nepobere!

Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů…

Výstavní koncepty rozhodně nejsou určeny k tomu, aby se s nimi jezdilo. Přesto se s vámi už poněkolikáté můžeme podělit o jízdy dojmy, tentokrát se Škodou Vision iV. A ta rozhodně není pouhý výstřel do tmy.

2.  6.  2019 | | 93 N/A
Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilustracích. Takhle by se vám líbila?

Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilus…

Čtvrtá generace Škody Octavia by se měla poprvé ukázat ještě před koncem letošního roku. Ruský grafik při tvorbě přiložených ilustrací vycházel z dosud zveřejněných špionážních snímků.

3.  6.  2019 | | 51 N/A
Motorkářský gang na skútrech? Před Mods otcové zamykali hlavně své dcery

Motorkářský gang na skútrech? Před Mods otc…

Jak si představujete motorkářský gang? Určitě ne takhle. A to šlo o jeden z nejnebezpečnějších!

26.  5.  2019 | | 11 N/A