Čeká nás záplava mild-hybridů. Jak funguje ten dieselový v Kie Sportage?

komik  |  12. 10. 2018 08:46

Toto naprosto unikátní řešení od Kie se už 2 roky prodává v Renaultu Scénic a to ve spojení 1.5dci 110hp. Prý to snižuje průměrnou spotřebu z 5.5 na 5.0 nafty a prodlužuje životnost brzd. Takže vstupní náklady se výrazně vyplatí.. Auto pak pocitově táhne od spodu jako větší kubatura.
https://www.heise.de/autos/artikel/Test-Renaul... ...

Odpovědět  |   | 
pegas64  |  12. 10. 2018 13:10

Mild hybrid (diesel) s 0.44kWh bateriou "neumí pohánět kola bez spalováku", t.j., podiel bezemisnej EV vzdialenosti v meste je nulovy alebo maly s funkciou Moving Stop & Start.
versus
Full hybrid Toyoty (benzin) s 1.3kWh bateriou neustale vypina/zapina spalovak, kolesa su pohanane priamo elektromotorom a podiel bezemisnej EV vzdialenosti v meste je vyse 60-70%.
http://blog.toyota.co.uk/toyota-prius-hybrid-excel... ...

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  12. 10. 2018 09:11

Nuz... neviem.

Ak porovnam tuto mild-hybrid interpretaciu s HSD v Rav4, tak musim konstatovat, ze ide o riesenie, ktore sa objavilo pri hladani problemu.

Rav4 ma atmosfericky benzinovy motor, full hybrid, a genialne jednoduchu 'prevodovku' eCVT, vie jazdit cisto na elektrinu. System ma menej pohyblivych casti ako atmosfera s manualom.

Takze mi chyba akakolvek logika pri volbe konstrukcne, udrzbovo a servisne narocneho dieselu, s turbom, dvojspojkovym automatom, atd. s polovicnym 'hybridnym' riesenim.

Cenovo si pritom tie auta nemaju co vycitat.

Je vidno, ze toto auto bolo postavene nie pre zakaznika, ale pre tabulky a uctovnikov.

Odpovědět  |   | 
gamblik  |  12. 10. 2018 10:18

Ta logika je v tom, že čím víc pohyblivých součástí a náročnější servis, tím lepší "poprodejní" zisky. Aneb snížíme pomocí několika komplikovaných technologií spotřebu o litr, ale jejich servis bude stát 0,30 Kč/km. K tomu jako bonus méně CO2 a více rakoviny (pevné částice, NOx, atd.)

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  12. 10. 2018 13:00

Ved hovorim... Toyota robi auta pre ludi.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  12. 10. 2018 11:54

Mild-hybridy jsou ulitba urednikum, normam, emisim. Automobilky bud nic lepsiho nemaji/nechteji resp by musely s nasazenim real-hybridu skokove podrazit a hrozila by ztrata zakazniku.

Odpovědět  |   | 
E15  |  15. 10. 2018 19:13

Spíš bych řekl, že mildhybrid je logický vývoj. Mít v autě startét a alternátor pomalu stejné jako v roce 1950 už je trochu přežité

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  17. 10. 2018 09:18

Logicky vyvoj pro ty co nemaji nebo nechteji

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  12. 10. 2018 11:02

A pritom by bohate stacilo o 200-300 kubikov viac, rozdiel vo velkosti (ak si take dva motory postavite vdla seba) ani nepoznate. Usetrene prostriedky a kila na vyrobu toho vsetkeho mozneho harampadia, co to musi furt a stale vozit so sebou, by tej ekologii pomohli ovela viac.

Ale aaano, to by sa pasomnica, na zaciatku ktorej je vyrobca, pokracujuc clankami vsetkych moznych a nemoznych dodavatelov a na tom smradlavom konci prisatym eurouradnikom, zrejme neuzivila na ukor hostitelskeho organizmu (obcan, zakaznik, klient > alebo inak ten, ktory to cele akoze ma zivit). Ze.

Odpovědět  |   | 
vana  |  12. 10. 2018 12:51

Hm by mě zajímalo jak si představit že "...Moving Stop & Start během decelerace a brzdění se zařazeným rychlostním stupněm automaticky vypne spalovací motor. Jakmile řidič sešlápne pedál plynu, MHSG motor znovu nastartuje..."

Pokud mám zařazený kvalt, motor se stále točí ať startstop chce nebo nechce. Ano, možná se jen rozepne spojka a motor opravdu stojí, ale pak nerozumím k čemu je dobré při brzdění motorem ten motor vypnout. Abychm více zatěžovali brzdy ?

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  12. 10. 2018 14:39

Tak moj full hybrid sice nema ani spojku a, technicky vzate, ani prevodovku v klasickom slova zmysle, ale ked vypne motor, tak rekuperuje - bud plachtenim alebo brzdenim.

Akurat ze ked brzdi HSD, tak najskor brzdi elektromotorom, da sa to celkom dobre davkovat, a az potom sa pripajaju brzdove kotuce.

Odpovědět  |   | 
vana  |  12. 10. 2018 15:48

To je sice fajn, nicméně můj dotaz směřoval k autu z článku

Odpovědět  |   | 
kuk  |  13. 10. 2018 02:34

Hoďte ty parodie ze skály

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků

Nejčtenější články

Američané mají nový patent na otevírání dveří. Pomůže v kopci i ve větru

Američané mají nový patent na otevírání dve…

Už jsme viděli dveře otevírané do stran, nahoru, dolů nebo zajíždějící do karoserie. Chevrolet ale přišel na to, jak takovou obyčejnou věc udělat ještě elegantnější a bezpečnější.

28.  12.  2018 | | 23 N/A
Majitel Tesly Model 3 ukázal její otřesnou kvalitu. Byla úplně nová

Majitel Tesly Model 3 ukázal její otřesnou …

Tesla se často potýká s negativními ohlasy na kvalitu výroby. Změnilo se něco u jejich nejnovějšího modelu?

27.  12.  2018 | | 212 N/A
Nová Toyota RAV4 má české ceny. Chcete nejlepší dynamiku? Berte hybrid!

Nová Toyota RAV4 má české ceny. Chcete nejl…

Nová generace Toyoty RAV4 přijíždí do Česka s atmosférickým dvoulitrovým čtyřválcem a také jako hybrid. Oba agregáty je možné kombinovat s pohonem předních i všech kol.

8.  1.  2019 | | 101 N/A
Jako boss: Velký šéf Toyoty opět spatřen ve své unikátní limuzíně Century GRMN

Jako boss: Velký šéf Toyoty opět spatřen ve…

Speciální přiostřená limuzína Toyota Century GRMN se opět ukázala na veřejnosti. Na zadním sedadle samozřejmě neseděl nikdo jiný než samotný prezident automobilky.

12.  1.  2019 | | 23 N/A
Asistent jízdy v pruhu někteří řidiči raději vypínají. IIHS zjišťoval důvod

Asistent jízdy v pruhu někteří řidiči raděj…

Asistence jízdy v pruhu patří k pomocným systémům, které řidiči velice často vypínají. Průzkum IIHS z USA nyní ukázal, že nelibost vůči technologií proudí z jednoduchého důvodu a lze ji přitom lehce vyřešit.

2.  1.  2019 | | 148 N/A