Čechy láká Porsche Cayenne, prodá se i Carrera GT

Přestože není Porsche zrovna laciné, koupili Češi v loňském roce přes 70 exemplářů. Výhradní dovozce, společnost Inter Auto CZ hlásí 66 prodaných kusů, dalších cca 15 kusů dovezli podle odhadu importéra do republiky individuální dovozci. Prodeje automobilů značky Porsche vzrostly proti roku 2002 asi trojnásobně, předloni se prodalo 25 vozů. Za letošním úspěchem stojí především model Cayenne, u něhož poptávka převyšuje nabídku.

Tip: přečtěte si článek a podívejte se na fotografie vozů Porsche na brněnském autosalonu 2003

Větší objem prodeje brzdí počet přidělených vozů. Kupříkladu na Cayenne se šestiválcovým motorem si český zákazník počká až půl roku. Zatímco luxusní SUV stoupá u nás i v celé Evropě vzhůru, sportovní vozy zamířily směrem dolů. V roce 2002 se u nás prodalo 25 sporťáků, v roce 2003 jich bylo o devět méně. I tak se movití čeští zákazníci loni několikrát vytáhli. Jeden zákazník neváhal zaplatit 5,5 milionu korun za 911 Turbo.

Letos ho trumfne jiný bohatý Čech, který již zaplatil zálohu za Porsche Carrera GT. Jen pro ilustraci Carreru GT pohání vidlicový desetiválec s objemem 5733 cm3, výkonem 449 kW/612 k při 8000 ot./min a točivým momentem 592 N.m při 5750 ot./min. Z nuly na sto zrychlí za 3.9 s, maximální rychlost činí 330 km/h. Šťastného majitele supersportu to zřejmě nebude příliš zajímat, nicméně hodnoty spotřeby jsou následující: město – 28,3 l, mimo město – 11,7 l a kombinovaná – 17,9 l.

Zdroj: Idnes

Ceník vozů Porsche

Model Výkon Cena
Boxster 168 kW/228 k 1.555.000,00 Kč
Boxster Tiptronic 168 kW/228 k 1.651.000,00 Kč
Boxster S 191 kW/260 k 1.828.000,00 Kč
Boxster S Tiptronic 191 kW/260 k 1.923.000,00 Kč
Carrera Coupe 235 kW/320 k 2.667.000,00 Kč
Carrera Coupe Tiptronic 235 kW/320 k 2.774.000,00 Kč
Carrera Cabrio 235 kW/320 k 3.016.000,00 Kč
Carrera Cabrio Tiptronic 235 kW/320 k 3.123.000,00 Kč
Carrera Targa 235 kW/320 k 2.938.000,00 Kč
Carrera Targa Tiptronic 235 kW/320 k 3.045.000,00 Kč
Carrera 4 Coupe 235 kW/320 k 2.871.000,00 Kč
Carrera 4 Coupe Tiptronic 235 kW/320 k 2.978.000,00 Kč
Carrera 4 Cabrio 235 kW/320 k 3.220.000,00 Kč
Carrera 4 Cabrio Tiptronic 235 kW/320 k 3.326.000,00 Kč
Carrera 4 S 235 kW/320 k 3.204.000,00 Kč
Carrera 4 S Tiptronic 235 kW/320 k 3.278.000,00 Kč
Carrera 4 S Cabriolet 235 kW/320 k 3.553.000,00 Kč
911 Turbo 309 kW/420 k 4.567.000,00 Kč
911 Turbo Tiptronic 309 kW/420 k 4.674.000,00 Kč
911 GT 3 280 kW/381 k 3.636.000,00 Kč
911 GT 2 355 kW/483 k 6.591.000,00 Kč
Cayenne V6 184 kW/250 k 1.766.000,00 Kč
Cayenne V6 Tiptronic 184 kW/250 k 1.862.000,00 Kč
Cayenne S 250 kW/340 k 2.227.000,00 Kč
Cayenne S Tiptronic 250 kW/340 k 2.323.000,00 Kč
Porsche: Praha - Smíchov
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 10 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků