Čechy láká Porsche Cayenne, prodá se i Carrera GT

Přestože není Porsche zrovna laciné, koupili Češi v loňském roce přes 70 exemplářů. Výhradní dovozce, společnost Inter Auto CZ hlásí 66 prodaných kusů, dalších cca 15 kusů dovezli podle odhadu importéra do republiky individuální dovozci. Prodeje automobilů značky Porsche vzrostly proti roku 2002 asi trojnásobně, předloni se prodalo 25 vozů. Za letošním úspěchem stojí především model Cayenne, u něhož poptávka převyšuje nabídku.

Tip: přečtěte si článek a podívejte se na fotografie vozů Porsche na brněnském autosalonu 2003

Větší objem prodeje brzdí počet přidělených vozů. Kupříkladu na Cayenne se šestiválcovým motorem si český zákazník počká až půl roku. Zatímco luxusní SUV stoupá u nás i v celé Evropě vzhůru, sportovní vozy zamířily směrem dolů. V roce 2002 se u nás prodalo 25 sporťáků, v roce 2003 jich bylo o devět méně. I tak se movití čeští zákazníci loni několikrát vytáhli. Jeden zákazník neváhal zaplatit 5,5 milionu korun za 911 Turbo.

Letos ho trumfne jiný bohatý Čech, který již zaplatil zálohu za Porsche Carrera GT. Jen pro ilustraci Carreru GT pohání vidlicový desetiválec s objemem 5733 cm3, výkonem 449 kW/612 k při 8000 ot./min a točivým momentem 592 N.m při 5750 ot./min. Z nuly na sto zrychlí za 3.9 s, maximální rychlost činí 330 km/h. Šťastného majitele supersportu to zřejmě nebude příliš zajímat, nicméně hodnoty spotřeby jsou následující: město – 28,3 l, mimo město – 11,7 l a kombinovaná – 17,9 l.

Zdroj: Idnes

Ceník vozů Porsche

Model Výkon Cena
Boxster 168 kW/228 k 1.555.000,00 Kč
Boxster Tiptronic 168 kW/228 k 1.651.000,00 Kč
Boxster S 191 kW/260 k 1.828.000,00 Kč
Boxster S Tiptronic 191 kW/260 k 1.923.000,00 Kč
Carrera Coupe 235 kW/320 k 2.667.000,00 Kč
Carrera Coupe Tiptronic 235 kW/320 k 2.774.000,00 Kč
Carrera Cabrio 235 kW/320 k 3.016.000,00 Kč
Carrera Cabrio Tiptronic 235 kW/320 k 3.123.000,00 Kč
Carrera Targa 235 kW/320 k 2.938.000,00 Kč
Carrera Targa Tiptronic 235 kW/320 k 3.045.000,00 Kč
Carrera 4 Coupe 235 kW/320 k 2.871.000,00 Kč
Carrera 4 Coupe Tiptronic 235 kW/320 k 2.978.000,00 Kč
Carrera 4 Cabrio 235 kW/320 k 3.220.000,00 Kč
Carrera 4 Cabrio Tiptronic 235 kW/320 k 3.326.000,00 Kč
Carrera 4 S 235 kW/320 k 3.204.000,00 Kč
Carrera 4 S Tiptronic 235 kW/320 k 3.278.000,00 Kč
Carrera 4 S Cabriolet 235 kW/320 k 3.553.000,00 Kč
911 Turbo 309 kW/420 k 4.567.000,00 Kč
911 Turbo Tiptronic 309 kW/420 k 4.674.000,00 Kč
911 GT 3 280 kW/381 k 3.636.000,00 Kč
911 GT 2 355 kW/483 k 6.591.000,00 Kč
Cayenne V6 184 kW/250 k 1.766.000,00 Kč
Cayenne V6 Tiptronic 184 kW/250 k 1.862.000,00 Kč
Cayenne S 250 kW/340 k 2.227.000,00 Kč
Cayenne S Tiptronic 250 kW/340 k 2.323.000,00 Kč
Porsche: Praha - Smíchov
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků