Čechie-Böhmerland byly nejdelší motorky světa. Život jim ukončila válka

Sir CHerokee  |  27. 01. 2018 09:34

Pěkný příběh se smutným koncem. Komouši úspěšně dorazili po válce náš motocyklový i automobilový průmysl.

Odpovědět  |   | 
vana  |  27. 01. 2018 12:05

Však sami říkali že únor vše změnil

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  28. 01. 2018 11:56

...a pretoze Vasi 'komousi' to uplne posr.ali, preto sa tento uzasny, nadcasovy vyrobok stal co do poctu vyrobenych kusov, svetovou a neprekonatelnou legendou a cely svet sa vozi na tychto strojoch. Mate rozum? Skuste porozmyslat hlavou kym si povinne v duchu nagelovaneho debilka do niekoho kopnete. Pretoze ak by tento super napad bol tak skvely, mam za to ze by trhal predajne rekordy dodnes, preco volny trh a kapitalizmus tomuto nedal prilezitost? Zvlastne, ze, ale hlavne ze mozemew nadavat na nieco, o com viete velke hovno. A zasa a len zdoraznujem ze nie som cerveny (rudy). Ale tato vec je skratka omyl. Inak by zrejme zapadne cesty boli plne tohoto vyrobku. Ale nie su. Ze? Tak potom preco kopete do niecoho, co Vam je zname akurat tak z novin? Pravda je taka, ze za totality tu u nas vznikali stroje, ktore si to trebars v Zarnovici vedeli rozdat so svetovou spickou, to je ta prilezitost, ktora bola hodena cez palubu. A to je skoda. Je to skoda hlavne kvoli tym NANAJVYS POVOLANYM, ktori v casoch, ked sa riesili otazky prezitia naroda ako celku, mali tu schopnost vytazit z minima maximum. A tym patri aj uznanie.

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  28. 01. 2018 14:31

Bolšivici, rudé svině, khomouši zabili po válce celou řadu motocyklových značek a automobilek u nás, které v kapitalistickém prostředí první republiky prosperovaly. Do války jsme byli automobilová a motocyklová velmoc. A dokonce mak dusili i to, co nechali přežívat, takže vše zastaralo a stalo se zaostalým a nekonkurenceschopným. Doporučuju navštívit alespoň některé z celé řady krásných muzeí. Z novin? Jsem vystudovaný historik .

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  28. 01. 2018 14:56

Preco potom neprosperovali ich napady a patenty v zahranici? Prosim Vas, pristante pri zemi, spamatajte sa, preco tie lzi? Ak je v muzeu vystaveny pekny stroj (cim tato masinka urcite je), neznamena to, ze sa stal uspesnym. Pan tzv.historik, aka automobilova a motocyklova velmoc? V tom case vznikali a umierali znacky ako na beziacom pase, pretoze toto bolo dane situaciou taka aka bola. Ceskoslovenska Prva Republika bola ekonomickym a priemyselnym zazrakom (a to bola), lenze nemohla v tomto stave existovat dalej. Pretoze NESMELA a preto prisiel zradny Mnichov. A s nim aj to, co nasledovalo potom. Pan tzv.vystudovany, neviem kde ste studovali, ale ak sa taketo nieco vobec odvazi nazvat sa historikom, potom to dnes tak aj vyzera. Nic v zlom.

Odpovědět  |   | 
Elanius  |  28. 01. 2018 17:54

Tak hele fešáku, jelikož ses v již v mnoha jiných diskusích projevil jako monumentální idiot, šířící demagogický slinty příšerným stylem, tak to vezmu jenom ve stručnosti a v rámci těch známějších případů.
Tatru zkurvil komunista.
Jawu zkurvil komunista.
Všechny Československé zbrojovky zkurvil komunista.
Baťu zkurvil komunista.
Těch pár firem, co občas vyrobilo i něco konkurenceschopného, jako například ČKD, to nevyrábělo díky komunistům, ale komunistům navzdory.

Na co ten komunista šáhl, to zkurvil, teda hned potom, co to ukradl. Některý podniky, potom, co je ukradli majitelům, rovnou zrušili, jiným brzdili vývoj, nesmyslně je stěhovali nebo slučovali, čímž ztratily konkurenceschopnost s normálním světem mimo ten svaz zaostalých republik, jehož jsme byli hrdými členy. Svým centralistickým řízením komunisti naprosto zabili potenciál lidí, ať už ve vývoji, nebo ve výrobě. Nakonec to dopadlo tak, že když už se něco náhodou podařilo exportovat na Západ, tak jenom díky ceně... Tak se prober, stáhni si nějakou powerpointovou prezentaci o historii československých podniků, nastuduj si v excelovské tabulce, jak se těm firmám vedlo, kam exportovali kolik čeho a kolik jim to vydělávalo, a to před bolševikem a za bolševika, a příště už raději šoupej nohama, než abys šířil ty svoje bludy o zázračných produktech z dob bolševika. Jediný, co bylo zázračný, bylo to, že alespoň něco se vyrobilo v těch zkurvených podmínkách. Jak jsme pozadu, se krásně ukázalo po roce 89.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  29. 01. 2018 18:12

Je len prirodzene ze niektore produkty a firmy zanikaju a niektore naopak prosperuju. Tak napriklad, prosperovala vyroba turbin, lodi, nakladnych aut, lokomotiv, lietadiel, cerpadiel - a to na svetovej urovni. Stahnite si prosim powerpointovu prezentaciu a uvidite, koolko z toho, co prosperuje aj DNES, prosperuje jedine na zaklade toho know-how tych spickovych ludi, ktori v tej udajnej zaostalosti tu vystudovali. Nic v zlom, ale Ste blbec.

Odpovědět  |   | 
Elanius  |  30. 01. 2018 08:53

Tak za prvé, co podle Tebe znamená slovo "prosperovat"? Mě by to totiž velmi zajímalo, jak se vlastně definuje prosperování nějaké firmy v netržním a centrálně řízeném hospodářství. Fakticky se u nás dělaly v drtivé většině konkurenceschopné produkty jen zhruba do konce 50. let (viz třeba Tebou jmenované turbíny) a pak už se jen žilo z toho, co se do té doby vymyslelo. Proto jsme taky byli tak pozadu proti Západu. Tady úplně vyhnil vývoj. Do konce těch 50. let to žilo svojí setrvačností. Pak to zabila absolutní nekompetentnost těch, co to řídili, prokádrovanost společnosti a centralistické a absolutně nepružné financování. Ale chápu, že to ve stranickém tisku nepíšou, takže to každý prostě nepřijme.

A za druhé, co seš to kurva za soudruha, když mi vykáš?

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  30. 01. 2018 18:19

Nasadeny Elanius: Nie som sudruh a niecom cerveny. Nevkladaj mi toto do ust. To je Tvoj problem co si vymyslis, to je Tvoja vec. Cinim len to, co Vam vsetkym, kto nasleduje presne to, co sme tu mali za naci gleichschaltovania a potom komunistickej propagandy, problem: vidim vec objektivne. Toto sa v manuali nedocitas. Inak, tie napriklad lokomotivy uvidis dodnes v Taliansku. Jednalo sa o jedny z prvych SVETOVO seriovych strojov s pulznym riadenim. Turbiny napriklad dodnes spolahlivo pracuju v atomovych elektrarnach a vo vodnych dielach. Ale to chce nieco viac ako len kydat hnoj, ze, meno Kaplan Vam nic nehovori. A do tretice a este raz: sudruhom nazyvaj Tebe podobnych.

Odpovědět  |   | 
jean  |  30. 01. 2018 19:05

Ty ultrachuj červený, čo mal Kaplan so socializmom? Ten umrel dávno predtým. Navyše to bol Rakušák. Keď už sa chceš oháňať slovanom v súvislosti s turbínami, tak aspoň napíš Aurel Stodola, ale o ňom už na základke neučili. Navyše so zvrátením zriadením u nás po vojne nemal chvalabohu nič spoločné.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  30. 01. 2018 19:22

Tieto d.bilne otazky prosim adresovat Sirovi a jeho druhemu nicku. Budete si urcite naramne vzajomne rozumiet.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  12. 02. 2018 09:43

Tvoja znalost historie konverguje k nule.

Zabudol si na:

a) Zastavenie protektoratneho priemyslu - konverziu automobilovej vyroby na zborjnu
b) Vojnu - devastaciu vyrobnych kapacit.
c) Tri roky do prevratu v roku 1948 - vysporiadavanie sa Benesovej vlady s kolaborantami a Nemcami vo vseobecnosti, v dosledku coho muselo z CSR odist vcelku dost 'kapitanov priemyslu' nemeckej narodnosti.

Komunisticky rezim sa potom postaral o zvysok.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  12. 02. 2018 09:38

"Do války jsme byli automobilová a motocyklová velmoc"

Sorry, ale neboli. Medzi rokmi 1918-39 sa na uzemi CSR vyrobilo cca 133 tisic osobnych aut - 6000 aut rocne.

http://www.autosap.cz/sfiles/vyrobaOA1919-1945.jpg...
http://www.autosap.cz/trochu-z-historie/...

Namatkovo, Citroënu Rosalie sa za 7 rokov produkcie vyrobilo 88 tisic kusov. Takze JEDEN JEDINY model JEDNEHO vyrobcu vo Francuzsku pokryl za 7 rokov 66% kompletnej vyroby v CSR za 22 rokov.

Fordu T sa vyrobilo cez 16 milionov kusov. Este stale ti pripada medzivojnova CSR ako automobilova velmoc?

Vznikali tu zaujimave auta, ale koncepcnu dieru do sveta urobilo len jedno - Tatra 77. Ale na rovinu - vyrobilo sa z nej asi len 250 kusov. Z 87 cca 3000.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  28. 01. 2018 14:58

Nepomylili Ste si, mierne povedane...DEKADY?

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  28. 01. 2018 15:07

Sir. Vysoko studovany historik. Toto nebol Vas priemysel. Zmierte sa s tym. Raz a nazvdy.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  29. 01. 2018 18:25

Inak pan studovany historik mi dlzi vysvetlenie ako mohli tzv.komunisti pokazit vyvoj takto dokonaleho konkurencieschopneho dopravneho prostriedku pred vojnou a urcite aj vsade vo svete. Noze dajte sem. Kde Ste studovali? Zaujima ma to. Seriozne.

Odpovědět  |   | 
Jim  |  27. 01. 2018 23:04

Tohle počešťování měst mě vytáčí. Je to Passau a ne Pasov! Podobně jako Aachen (podle pisálků Cáchy apod.) Zkuste si vzít mapu Evropy a zjistíte, že ty "vaše" města vůbec neexistují.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  28. 01. 2018 19:42

Dělají to všichni. Zkus někdy vytáhnou zadek z vesnice a vyjet za hranice, třeba na sever k Němcům. A pak na zpáteční cestě hledej Liberec. Nenajdeš, všude uvidíš jen Reichenberg. Nebo Prahu, taky ne... všude je Prag. Tak se radši zastřel, blbečku, s takovými názory.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  30. 01. 2018 14:33

Lidi nechápou, že celé severovýchodní německo až po Hamburg a Kiel nemělo s germány nic společného, bylo kompletně osídleno slovanskými kmeny. Ti staletí systematické germanizace nepřežili a nás to s největší pravděpodobností v nejbližším období taky čeká. Takže spousta místních názvů není německých a někdo jejich původní názvy stále používá. Na tom není nic podivného.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  30. 01. 2018 16:56

Ve 4. stoleti pr. n.l. zil kolem Hamburku kdo? Karel Veliky (9. stol) byl kdo, Slovan? Hammaburg je staroslovansky vyraz? Puvodni obyvatele se naopak mj Slovanum branili. Skoda slov... Ano, tzv zapadni Slovane osidlili mj cast tzv Vychodniho Nemecka, ale nebyli puvodnimi obyvateli. A rekneme do nejakeho 19. stoleti nemuze byt na tech uzemich o nejake germanizaci rec. Nastuduj si mj dejiny Pruska.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  30. 01. 2018 18:33

Nie je to len nasa specialita: trebars vo Varsave na letovej tabuli namiesto Vinius uvidite Wilno. Nad tymto by som sa nepozastavoval. Hoci v tomto pripade ma vec neprijemnu prichut. Ale toto treba hodit raz a navzdy za hlavu.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  31. 01. 2018 08:35

Ze by vzpominka na lepsi casy (polsko-litevska personalni unie, klepec 'krizaku' a dalsich)...

Odpovědět  |   | 
Marthys  |  28. 01. 2018 14:43

Komunisté dokázali zdevastovat celé pohraničí, kdysi prosperující oblasti. S následky rudého "hospodaření" se tyto oblasti vyrovnávají dodnes. Bohužel to odnesla mj. i výroba zmíněných motocyklů.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  28. 01. 2018 15:02

Bavime sa o obdobi do r.1939. Pohranicie dala vydat nacistom o rok predtym FRANCUZKAS VLADA, viz Mnichov. Mate naozaj v hlave vsetko OK?

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  28. 01. 2018 19:44

Nemají. Kopat do komunismu je zkrátka móda, ač skoro třicet let po pádu to už vůbec nechápu. Třeba jako to pohraničí. Ve skutečnosti právě do pohraničních oblastí za komunismu teklo hodně peněz, protože po odsunu bylo zdevastované. Jenže po "revoluci" se zase pohraničí začalo vylidňovat, průmysl i zemědělství likvidovat a dnes je to spálená země.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  29. 01. 2018 18:19

Komunizmus u nas nikdy nebol, tuto nepravdu je treba vyvratit vsade tam, kde sa objavi. Inak zvysok je bohuzial hola skutocnost a to je pravda. Tym ubohejsie posobi, ak nejaky pubertalny tzv.historik (nemyslim Vas), chce po tolkych dekadach vsetko zvalit na nieco, co u nas nebolo. Naco potom studoval, to mi je zahada. Roky po vojne boli v prvom rade o znicenej zemi, obnove. A bez toho, aby sme si museli poziciavat ako Zapad, ktory ostatne tu pozicku draho splaca. Ci to bolo dobre alebo zle rozhodnutie, ukase sa v najblizsich odhadom 20 rokoch. Ale ked vidim ak v Parizi ludom odporucaju osidlit pivnice (sklepy), ak sa vlastnictvo bytu (u nas bezna vec) stave totalnym sci-fi, ak vidim co sa deje s demografiiu (to je doslova des), potom mam pochybosti. To usilie nasich predkov si nesmieme nechat vziat. Inak sa mozeme hned a zrovna vratit do Mnichova 1938. EU + Heydrich = to iste.

Odpovědět  |   | 
Elanius  |  30. 01. 2018 08:45

Jo a na tu obnovu bylo potřeba zbavit se značné části národní elity, že? Proto po 48. mnoho kapacit v rámci svých oborů a mnoho bojovníků za svobodu muselo popravit, zavřít, nebo je alespoň poslat těžit uran a na desítky let zavírat. Stejně tak té obnově poválečné velmi prospělo, že posty inženýrů a vedoucích pracovníků se předaly dělnickým kádrům a inženýři pak počítali matičky ve skladu, co? Majitel firmy, ta kurva proradná, si šel pro jistotu rovnou odsedět, že tu firmu vybudoval.

Nedělej ze sebe většího idiota, než je nezbytně nutné, tím, že tu bazíruješ na tom, že tu komunismus nebyl. Že tu nebyl ideální komunismus to ví každý, pamětníci si i pamatují slova představitelů strany o tom, jak je celý systém jen tou pověstnou cestou k tomu ideálu. Ale při zbytcích Tvé inteligence bys měl být schopen pochopit, že slovem komunismus se povšechně označuje minulý režim a to především z toho důvodu, že vládnoucí stranou byla strana komunistická, kterážto měla za cíl, naplnit ideu komunismu.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  30. 01. 2018 18:25

Nasadeny Elanius: chcem presne vypocet rokov kedy u nas bol spolocensko-ekonomickou formaciou komunizmus. Od-do. Potom snad pochopis ake h.vadiny tu produkujes. Do vyjasnenia tejto otazky sa nemam naozaj k comu vyjadrovat. Tip: spytaj sa Sira ak nevies, on je studovany historik. A ze sa tato dnesna fasohneda propaganda ludom uz prejeda, tak ako dakedy cervenokomunisticka, je snad jasne. Najdi si normalnu pracu.

Odpovědět  |   | 
Elanius  |  30. 01. 2018 19:23

Já bych toho chtěl, třeba aby demagogové jako Ty jednou pochopili, že minulý režim naši zemi v absolutních číslech a hodnotách jen a pouze poškodil a cokoliv se podařilo, se podařilo vesměs náhodou až omylem, výjimečně zázrakem. Fakticky jsme na tom mohli být o něco líp, kdybychom nesponzorovali zbytek SSSR, ale ani bez toho by to pravděpodobně postupně zaostávající výzkum a vývoj nezlepšilo, protože kromě výše uvedených důvodů naši zemi limitovala i železná opona. To všechno jsou důvody, proč jsme od konce 50. let zaostávali víc a víc za světovou špičkou.

Jinak zajdi na kurz čtenářské gramotnosti, pak se tu v diskusi stav znova a můj předchozí příspěvek o tom, jestli tu byl nebo nebyl komunismus snad pochopíš. Když to lepší nebude, tak doporučuji kurz opakovat.

A s prací jsem spokojený, ale dík za nápad.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  30. 01. 2018 20:05

Potom sa bez podakovat tym, ktori platia Tebe za podnajom za byt, z ktoreho zijes a ktory bol postaveny tou zlou erou pred Tebou.

Odpovědět  |   | 
Elanius  |  31. 01. 2018 09:46

Popravdě jsem měl trochu problém, přelouskat Tvojí větnou skladbu, ale jestli jsem to dobře pochopil, tak se domníváš, že byt, ve kterém žiji, byl postaven za minulého režimu. To Tě ovšem musím zklamat, protože byt, ve kterém žiji, byl vystavěný těsně před první světovou válkou. A můj dům, který průběžně rekonstruuji, byl vybudovaný za císaře Františka II. Za Františka II. to vskutku také nebyla éra zrovna krásná, ale rozhodně se nejedná o éru přede mnou, tak starý zase nejsem.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  30. 01. 2018 14:05

Když se podíváš u nás do velkých měst, už od toho nejsme daleko. Byty nejsou, výstavba nepokračuje dost rychle a většinu jich skoupí spekulanti nebo ti, kdo je chtějí nabízet jako ubytování přes aplikace. To rozhodně nepovažuju za zdravé prostředí.
Jinak samozřejmě vím, že u nás komunismus nikdy nebyl, ale obecně se to tak označuje a každý mluví o minulé době jako o "komunismu". Když řekneš "socialismus", představí si spíš vládu v područí EU, protože ta se chová také socialisticky a možná daleko hůře, než ti komunisté. Problém je akorát jinde, ty jsi to trošku zamluvil. Ve společnosti není ochota přiznat, že současný stav je výsledkem porevolučního vývoje a právě toho bezuzdného kapitalismu, který u nás panoval. Čím dále více je vidět, že to bylo záměrné, nikoli z neznalosti.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  30. 01. 2018 18:37

Pekna ucelena a podlozena uvaha. Nechcel som unikat nikam. Ale treba si vo veci spravit jasno. To, co sme tu mali za Protektoratu a Slovenskeho statu, to co sme tu mali za totality, musime mat aj dnes? Docerta, ludia, ved majte rozum.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  29. 01. 2018 09:04

Pohranici zdevastoval predevsim odsun 3 milionu Nemcu, a lov na slechtu, burzousty, statkare atp - to vse se delo s vetsi ci mensi pomoci a kvitovanim obcanu ceskoslovenska. Komuniste samozrejme chteli prosperovat a mit se dobre, ale po likvidaci tridnich nepratel proste nebylo kde brat (s nadsazkou, porad tady bylo dost sikovnych ovsem jadrove nevyhovujicich).

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  29. 01. 2018 18:22

Tentokrat suhlas. Tu sa malo postupovat menej paranoidne. Tu sa malo postupovat s rozumom.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  30. 01. 2018 14:00

Zase na druhou stranu - podobné monstrozity probíhaly všude. Němci likvidovali nacisty, Američani komunisty, Francouzi pro jistotu všechny... A taky stačilo pouhé podezření.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  30. 01. 2018 18:41

A prave to tu mame dnes.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  12. 02. 2018 09:46

Ale Nemcov nevystahovali komunisti - nie nadarmo obcas Nemci hovoria o zruseni Benesovych dekretov. Alebo bol Benes komunista? ;)

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

dnes | Vladimír Kadera | 2 příspěvky
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 35 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků

Nejčtenější články

Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá hvězda Top Gearu ale našla řešení

Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá …

Lék na krizi středního věku podle Richarda Hamonda je opět na scéně. Tentokrát je to ještě větší sranda než minule.

5.  9.  2019 | | 11 N/A
Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ceny z roku 2002 to možná změní

Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ce…

Při pohledu do archivních ceníků si člověk uvědomí, že to, co je dnes samozřejmostí, kdysi bývalo za tučný příplatek, nebo nebylo vůbec. Podobně můžeme nahlížet i na Škodu Superb z roku 2002, která v základu vycházela na ty samé peníze co dnes.

25.  8.  2019 | | 72 N/A
Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. Konkurenti by se měli zamyslet

Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. K…

Renault zveřejnil české ceny nového Clia během dnešní tiskové konference. Vůz je v základu o téměř 50 tisíc levnější než Volkswagen Polo a trumfnul i Škodu Fabia.

10.  9.  2019 | | 57 N/A
Motor 1.5 TSI má problém. Svolávací akce neprobíhá, o opravu musíte zažádat

Motor 1.5 TSI má problém. Svolávací akce ne…

Na problémový chod motoru 1.5 TSI si majitelé vozů koncernu VW stěžovali už dlouhou dobu. Opravu sice autorizované servisy řeší, o svolávací akci se však oficiálně nejedná.

30.  8.  2019 | | 191 N/A
Nová Kia Xceed odhaluje ceny. V základu má plno asistentů a LED světlomety

Nová Kia Xceed odhaluje ceny. V základu má …

Novou Kiu Xceed si budete moci už příští týden prohlédnout na výstavě Auta na náplavce. Importér už zveřejnil ceny a nevypadají vůbec zle.

24.  8.  2019 | | 34 N/A