Cebia známkuje bazary. Postřehy mohou na web přidávat i zákazníci

Cebia známkuje bazary. Postřehy mohou na web přidávat i zákazníci

S novou službou pro motoristy přichází společnost Cebia, která se zabývá ověřováním původu aut. Zájemci o nákup ojetiny si mohou zkontrolovat kvalitu prodejců na nově spuštěném serveru www.zkontrolujsibazar.cz.

Podle Cebie působí v Česku zhruba 1200 autobazarů, které se výrazně odlišují v kvalitě poskytovaných nabídek. Běžný zákazník přitom nemusí mít přehled o tom, na co má při nákupu vozu právo a jaké služby by měly být samozřejmostí. Pracovníci Cebie proto otestují každý bazar na základě 29 kritérií a ve výsledném hodnocení mu přidělí jednu až pět hvězdiček.

Klepněte pro větší obrázek

Prostor dostanou i zákazníci bazarů, kteří na stránky mohou vložit příspěvek a podělit se tak s ostatními o svoji osobní zkušenost s prodejcem. „Hodnocení má tři fáze. První zjištění proběhne informací formou dotazníku od prodejce ojetých vozidel. Při něm zjišťujeme, jestli bazar naše kritéria plní nebo neplní, případně jakým způsobem. Podle dotazníku vypracujeme primární hodnocení, které umístíme na náš portál,“ řekl AutoRevue.cz produktový manažer společnosti Cebia Radek Táčner.

Podněty zákazníků se budou prošetřovat

„Jsme si samozřejmě vědomi, že ne každý bude v dotazníku odpovídat pravdivě. Proto budou následovat dvě další hodnocení. Jedno se nazývá Ověřeno Cebia, kdy budeme bazary fiktivním nákupem, ale i vědomou návštěvou přímo kontrolovat. Pokud zjistíme, že neexistuje rozpor mezi informacemi, které byly uvedené v dotazníky a které jsme zjistili, dostane prodejce naši značku,“ pokračoval.

„Protože zaměstnanci bazarů nejsou k zákazníkům vždycky vstřícní, chceme zavést ještě hodnocení klientské. Návštěvníci stránek, kteří jsou zároveň klienti bazarů, se budou moci k jednotlivým prodejcům vyjádřit nebo poslat připomínku. My se jejich podněty budeme zabývat a prošetřovat je,“ upozornil Táčner.

Nejdřív chtějí podchytit hlavní autobazary

Autoři projektu si nemyslí, že by si podle jejich stránek někdo vybíral autobazar a na základě toho si v něm koupil auto. „Každý většinou auto hledá na různých místech. Proto bychom byli rádi, že až zákazník svůj vůz někde objeví, aby se podíval na web. Třeba si řekne pozor: tady nabízí určité služby, a půjde tam už připravený.  Anebo díky tomu zjistí, že bazar má tak špatné hodnocení, že tam raději vůbec nevkročí,“ podotkl manažer.

Zmapovat vysoký počet bazarů se jeví jako nekonečná práce, ale pracovníci společnosti Cebia hodlají jít krok za krokem. „Těch dvanáct set jich na web pravděpodobně nikdy nedostaneme. Myslím, že i stovky si vyžádají dlouhou a mravenčí práci, ale doufám, že do půl roku budeme mít pokryté hlavní hráče na našem trhu,“ dodal.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků