Cebia známkuje bazary. Postřehy mohou na web přidávat i zákazníci

Cebia známkuje bazary. Postřehy mohou na web přidávat i zákazníci

S novou službou pro motoristy přichází společnost Cebia, která se zabývá ověřováním původu aut. Zájemci o nákup ojetiny si mohou zkontrolovat kvalitu prodejců na nově spuštěném serveru www.zkontrolujsibazar.cz.

Podle Cebie působí v Česku zhruba 1200 autobazarů, které se výrazně odlišují v kvalitě poskytovaných nabídek. Běžný zákazník přitom nemusí mít přehled o tom, na co má při nákupu vozu právo a jaké služby by měly být samozřejmostí. Pracovníci Cebie proto otestují každý bazar na základě 29 kritérií a ve výsledném hodnocení mu přidělí jednu až pět hvězdiček.

Klepněte pro větší obrázek

Prostor dostanou i zákazníci bazarů, kteří na stránky mohou vložit příspěvek a podělit se tak s ostatními o svoji osobní zkušenost s prodejcem. „Hodnocení má tři fáze. První zjištění proběhne informací formou dotazníku od prodejce ojetých vozidel. Při něm zjišťujeme, jestli bazar naše kritéria plní nebo neplní, případně jakým způsobem. Podle dotazníku vypracujeme primární hodnocení, které umístíme na náš portál,“ řekl AutoRevue.cz produktový manažer společnosti Cebia Radek Táčner.

Podněty zákazníků se budou prošetřovat

„Jsme si samozřejmě vědomi, že ne každý bude v dotazníku odpovídat pravdivě. Proto budou následovat dvě další hodnocení. Jedno se nazývá Ověřeno Cebia, kdy budeme bazary fiktivním nákupem, ale i vědomou návštěvou přímo kontrolovat. Pokud zjistíme, že neexistuje rozpor mezi informacemi, které byly uvedené v dotazníky a které jsme zjistili, dostane prodejce naši značku,“ pokračoval.

„Protože zaměstnanci bazarů nejsou k zákazníkům vždycky vstřícní, chceme zavést ještě hodnocení klientské. Návštěvníci stránek, kteří jsou zároveň klienti bazarů, se budou moci k jednotlivým prodejcům vyjádřit nebo poslat připomínku. My se jejich podněty budeme zabývat a prošetřovat je,“ upozornil Táčner.

Nejdřív chtějí podchytit hlavní autobazary

Autoři projektu si nemyslí, že by si podle jejich stránek někdo vybíral autobazar a na základě toho si v něm koupil auto. „Každý většinou auto hledá na různých místech. Proto bychom byli rádi, že až zákazník svůj vůz někde objeví, aby se podíval na web. Třeba si řekne pozor: tady nabízí určité služby, a půjde tam už připravený.  Anebo díky tomu zjistí, že bazar má tak špatné hodnocení, že tam raději vůbec nevkročí,“ podotkl manažer.

Zmapovat vysoký počet bazarů se jeví jako nekonečná práce, ale pracovníci společnosti Cebia hodlají jít krok za krokem. „Těch dvanáct set jich na web pravděpodobně nikdy nedostaneme. Myslím, že i stovky si vyžádají dlouhou a mravenčí práci, ale doufám, že do půl roku budeme mít pokryté hlavní hráče na našem trhu,“ dodal.

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků