Cebia zjistila, které modely ojetých aut se nejvíce stáčejí

„Vyhodnotili jsme jednotlivé modely vozidel zadaných k prověření do systému AUTOTRACER v roce 2015. Jednalo se jak o vozidla českého, tak i zahraničního původu, u nichž je míra stáčení obecně výrazně vyšší. U vozidel z individuálního dovozu je riziko stočení vždy minimálně o 23 % vyšší než u stejných tuzemských automobilů. Posuzovali jsme míru stáčení u jednotlivých modelů vozidel zadaných k prověření, tedy podíl stočených vozidel v rámci daného modelu. Uvádíme 10 modelů vozidel, u nichž zákazník nejčastěji narazí na stočený tachometr. Všechno jsou to modely s vyšším podílem stočených vozidel než je 40% průměr celého trhu,“ uvedl Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia. 

Model

Model Podíl na trhu ojetin  Podíl stočených vozidel
Škoda Octavia  9,80 % 49 %
Škoda Fabia  7,20 % 46 %
VW Passat  3,40 % 45 %
Audi A6  1,00 % 44 %
BMW řada 3  1,60 % 43 %
Ford Focus  2,90 % 43 %
Škoda Superb  1,50 % 42 %
Renault Scénic  0,90 % 42 %
VW Golf  2,80 % 42 %
Audi A4  1,10 % 40 %
Naopak nejméně jsou stáčeny vozy korejských značek Kia a Hyundai. Např. Hyundai i30 má 18% podíl stočených vozů nebo Kia Ceed 16% podíl, ale také třeba Toyota Yaris (21 % stočených), Seat Ibiza (18 % stočených) nebo Opel Corsa (17 % stočených).

Dosud zaznamenané rekordní hodnoty stočení

Smutným držitelem rekordu je Volkswagen Passat stočený o 500.000 km, ze 750.000 na 250.000 km. Kuriózní je BMW stočené o 387.900 km, ze 431.000 na 43.100 km, tzn. podvodník prostě jen ubral „0“ a z dost ojetého auta udělal rázem zánovní. Nedávno jsme narazili na jednu z rekordních hodnot stočení. Šlo o BMW řady 7 r.v. 2008, které bylo nabízeno se stavem tachometru 229 215 km a přitom před rokem mělo najeto již 690 000 km. Bylo stočeno tedy minimálně o 460 000 km. Běžně jsou vozidla stáčena o 80 až 150 tisíc kilometrů.

„Nedávno se mi dostal do ruky časopis Motor Revue z roku 1931. Je tam článek kde radí různé triky jak omladit motocykl při prodeji, jak zakrýt jeho opotřebení a nedostatky a také jak stočit jeho kilometry. Autor článku konkrétně radí použít šicí stroj, resp. zařízení pro navinování cívek, cituji: ́...čímž si za chvíli opravíte údaj na pouhých 2000 km, čemu asi odpovídají vaše pneumatiky... ́. Prostě stáčení tachometrů je staré jako motorismus sám a eliminovat ho není snadné. Jen se dříve stáčelo pomocí šicího stroje nebo vrtačky a dnes již jen digitálně. Pozitivní zprávou je, že podle našich analýz se podíl stočených ojetin na trhu v ČR již nezvyšuje a dochází k nárůstu průměrné hodnoty stavu tachometru udávané u prodávaných vozidel. Věříme, že jedním z důvodů je výrazné rozšíření používání systému AUTOTRACER,“ řekl Martin Pajer. 

TEST Volkswagen Grand California 680: Dovolená na Slovensku jezdící, spící

Volkswagen Grand California 680

Největší obytný Volkswagen měří na délku skoro sedm metrů, přitom ale jezdí jako klasická dodávka. Jeho schopnosti jsme vyrazili prověřit na Slovensko.

včera | Vladimír Kadera | 11 příspěvků
Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

11.  8.  2020 | Michal Dokoupil | 70 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 56 příspěvků