Cebia zjistila, které modely ojetých aut se nejvíce stáčejí

„Vyhodnotili jsme jednotlivé modely vozidel zadaných k prověření do systému AUTOTRACER v roce 2015. Jednalo se jak o vozidla českého, tak i zahraničního původu, u nichž je míra stáčení obecně výrazně vyšší. U vozidel z individuálního dovozu je riziko stočení vždy minimálně o 23 % vyšší než u stejných tuzemských automobilů. Posuzovali jsme míru stáčení u jednotlivých modelů vozidel zadaných k prověření, tedy podíl stočených vozidel v rámci daného modelu. Uvádíme 10 modelů vozidel, u nichž zákazník nejčastěji narazí na stočený tachometr. Všechno jsou to modely s vyšším podílem stočených vozidel než je 40% průměr celého trhu,“ uvedl Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia. 

Model

Model Podíl na trhu ojetin  Podíl stočených vozidel
Škoda Octavia  9,80 % 49 %
Škoda Fabia  7,20 % 46 %
VW Passat  3,40 % 45 %
Audi A6  1,00 % 44 %
BMW řada 3  1,60 % 43 %
Ford Focus  2,90 % 43 %
Škoda Superb  1,50 % 42 %
Renault Scénic  0,90 % 42 %
VW Golf  2,80 % 42 %
Audi A4  1,10 % 40 %
Naopak nejméně jsou stáčeny vozy korejských značek Kia a Hyundai. Např. Hyundai i30 má 18% podíl stočených vozů nebo Kia Ceed 16% podíl, ale také třeba Toyota Yaris (21 % stočených), Seat Ibiza (18 % stočených) nebo Opel Corsa (17 % stočených).

Dosud zaznamenané rekordní hodnoty stočení

Smutným držitelem rekordu je Volkswagen Passat stočený o 500.000 km, ze 750.000 na 250.000 km. Kuriózní je BMW stočené o 387.900 km, ze 431.000 na 43.100 km, tzn. podvodník prostě jen ubral „0“ a z dost ojetého auta udělal rázem zánovní. Nedávno jsme narazili na jednu z rekordních hodnot stočení. Šlo o BMW řady 7 r.v. 2008, které bylo nabízeno se stavem tachometru 229 215 km a přitom před rokem mělo najeto již 690 000 km. Bylo stočeno tedy minimálně o 460 000 km. Běžně jsou vozidla stáčena o 80 až 150 tisíc kilometrů.

„Nedávno se mi dostal do ruky časopis Motor Revue z roku 1931. Je tam článek kde radí různé triky jak omladit motocykl při prodeji, jak zakrýt jeho opotřebení a nedostatky a také jak stočit jeho kilometry. Autor článku konkrétně radí použít šicí stroj, resp. zařízení pro navinování cívek, cituji: ́...čímž si za chvíli opravíte údaj na pouhých 2000 km, čemu asi odpovídají vaše pneumatiky... ́. Prostě stáčení tachometrů je staré jako motorismus sám a eliminovat ho není snadné. Jen se dříve stáčelo pomocí šicího stroje nebo vrtačky a dnes již jen digitálně. Pozitivní zprávou je, že podle našich analýz se podíl stočených ojetin na trhu v ČR již nezvyšuje a dochází k nárůstu průměrné hodnoty stavu tachometru udávané u prodávaných vozidel. Věříme, že jedním z důvodů je výrazné rozšíření používání systému AUTOTRACER,“ řekl Martin Pajer. 

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků