Cebia mate veřejnost a zastrašuje poctivé prodejce ojetin

Asociace prodejců použitých automobilů – autobazarů (APPAA) se ústy svého předsedy Petra Přikryla ostře ohrazuje proti nátlakovým aktivitám společnosti CEBIA. Ta se podle něj snaží donutit jednotlivé prodejce ojetých vozidel k placenému využívání služeb prověřování vozidel právě jejími produkty, ačkoliv na trhu existují mnohem relevantnější zdroje informací a navíc zdarma. Například server Ministerstva dopravy. Asociace proto zvažuje proti společnosti CEBIA právní kroky z titulu nekalé obchodní soutěže a klamavé reklamy.

„Obracejí se na nás jednotliví prodejci s dotazem, co mají dělat v situaci, kdy jsou společností CEBIA nuceni využívat jejich služby,“ říká Petr Přikryl, předseda APPAA. Podle sdělení některých prodejců ojetin jim totiž CEBIA sdělila, že nebudou-li využívat placené systémy firmy CEBIA, budou zveřejněni na webových stránkách CEBIA jako autobazary, které neprověřují prodávané vozy. V očích laické veřejnosti by však takový krok mohl podle Přikryla vyvolat dojem, že prodejci vozy neprověřují vůbec. První takový seznam autobazarů je již na webu společnosti uveřejněn.

„Zastáváme se jednoznačně všech poctivých prodejců, kteří denně stojí tváří v tvář podvodníkům s ojetými vozy a čelí jejich snahám umístit na trh vozidlo se stočeným tachometrem, nebo nejasným právním původem. Tito prodejci pečlivě prověřují veškerá nabízená vozidla například na webu Ministerstva dopravy, v exekutorských registrech, registrech odcizených vozidel nebo v systému Car Detect a VinCheck. Není přeci žádnou povinností prodejců využívat služeb jedné konkrétní společnosti, o které navíc ministr průmyslu v pořadu České televize prohlásil, že je možné, že podniká na hraně zákona,“ říká Petr Přikryl. CEBIA podle Přikryla totiž nikdy nevysvětlila, odkud získala stavy tachometrů vozidel. „Je proto vůbec otázkou, zda CEBIA disponuje tak velkým datovým fondem, jak tvrdí, a zda tyto informace pocházejí z legálních zdrojů“, uzavírá Přikryl.

„Domníváme se proto, že se společnost CEBIA snaží tímto nečestným způsobem řešit klesající poptávku po svých službách a že reálný stav aktuální legislativy, která stáčení tachometrů příliš neřeší, ji de facto vyhovuje,“ říká Přikryl a doplňuje: „Oslovili jsme proto spolupracující advokátní kancelář se žádostí o stanovisko, zda je jednání společnosti CEBIA v souladu se zákonem, resp. dobrými mravy.“ Nátlaková akce na autobazary má totiž podle Přikryla vytvořit pouze další distribuční kanál, kterým se společnost CEBIA snaží prodat svoje služby. Taková služba však nemá podle něj na západ od našich hranic obdoby. Podobné registry tam většinou spravuje stát, který informace o vozidlech poskytuje zdarma nebo za malý poplatek. „Jednoznačně proto podporujeme aktivity Ministerstva dopravy, které informace o vozidlech zveřejňuje zcela zdarma, stejně tak jako např. společnost VinCheck, která zcela bezplatně nabízí veškeré dostupné informace o vozidlech,“ uzavírá Přikryl. 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

včera | Jan Mička | 33 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků