Caterham Supersport R jako zlatá střední cesta

Britský malosériový producent lehkých sportovních vozů Caterham představuje další z modelů vycházejících z konceptu někdejšího roadsteru Lotus Seven.

Vloni zjara se stal novým vlastníkem britské malosériové automobilky Caterham Cars Tony Fernandes, majitel závodní stáje Team Lotus Formula 1. Nyní Caterham přichází s novým modelem Supersport R, který by se měl zařadit někam mezi slabší Caterham Supersport a extrémní Superlight. Za zdůraznění stojí, že Caterham průběžně představuje také různé specifické série, za příklad poslouží třeba předloňská řada Caterham Roadsport 125 Monaco Edition.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Caterham Supersport R

Skutečnost je ale taková, že s ohledem na kusovou výrobu se značným podílem ruční práce je každý vůz Caterham vlastně originálem. Z dílen společnosti sídlící v Caterhamu v britském hrabství Surrey v současnosti vyjíždějí nerůznější varianty základních řad Classic, Roadsport a Superlight, příští rok mají do závodů vyrazit speciály Caterham-Lola SP/300.R. Jsou zde ale také zcela zběsilé stavby jako Caterham Levante z pera RS Performance (Russell Savory) s měrným výkonem 1 000 koní na tunu…

Caterham Roadsport 125 Monaco Edition: na okruh i do kasina?

Caterham Roadsport 125 Monaco Edition: na okruh i do kasina?

Ale zpět k novince, která se jako drtivá většina ostatních modelů Caterham tradičně drží pohonných jednotek Ford. Nový Caterham Supersport R disponuje zážehovým čtyřválcem 2,0 Duratec s výkonem zvýšeným na 183 koní (134 kW), který skrze pětistupňovou převodovku s manuálním řazením a diferenciálem s omezenou svorností přenáší svůj točivý moment na kola zadní nápravy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Caterham Roadsport 125 Monaco Edition 

Hlavní devizou i tohoto modelu od Caterhamu je však pochopitelně opět enormně nízká hmotnost, jež vozu zajišťuje špičkové jízdní výkony i při použití poměrně slabého a levného motoru. Caterham Supersport R tak při pohotovostní hmotnosti pouhých 535 kg zrychluje z klidu na 100 km/h za 4,8 s a dosáhne rychlosti 209 km/h. Součástí výstroje tohoto modelu jsou také sportovní závěsy kol s tužšími pružinami i tlumiči.

Caterham-Lola SP/300 R: poprvé pro závody

Caterham-Lola SP/300 R: poprvé pro závody

Interiér má být opatřen specifickým volantem, závodními skořepinovými sedadly s čtyřbodovými bezpečnostními pásy a řadou dalších na sportovní jízdu orientovaných prvků. A cena? Pokud si troufáte na sestavení ze samostatně dodaných dílů, postačí vám na Caterham Supersport R v přepočtu 795 000 Kč, přičemž kompletní vůz vás vyjde na 890 000 Kč.

TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 30 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 85 příspěvků