Caterham Supersport R jako zlatá střední cesta

Britský malosériový producent lehkých sportovních vozů Caterham představuje další z modelů vycházejících z konceptu někdejšího roadsteru Lotus Seven.

Vloni zjara se stal novým vlastníkem britské malosériové automobilky Caterham Cars Tony Fernandes, majitel závodní stáje Team Lotus Formula 1. Nyní Caterham přichází s novým modelem Supersport R, který by se měl zařadit někam mezi slabší Caterham Supersport a extrémní Superlight. Za zdůraznění stojí, že Caterham průběžně představuje také různé specifické série, za příklad poslouží třeba předloňská řada Caterham Roadsport 125 Monaco Edition.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Caterham Supersport R

Skutečnost je ale taková, že s ohledem na kusovou výrobu se značným podílem ruční práce je každý vůz Caterham vlastně originálem. Z dílen společnosti sídlící v Caterhamu v britském hrabství Surrey v současnosti vyjíždějí nerůznější varianty základních řad Classic, Roadsport a Superlight, příští rok mají do závodů vyrazit speciály Caterham-Lola SP/300.R. Jsou zde ale také zcela zběsilé stavby jako Caterham Levante z pera RS Performance (Russell Savory) s měrným výkonem 1 000 koní na tunu…

Caterham Roadsport 125 Monaco Edition: na okruh i do kasina?

Caterham Roadsport 125 Monaco Edition: na okruh i do kasina?

Ale zpět k novince, která se jako drtivá většina ostatních modelů Caterham tradičně drží pohonných jednotek Ford. Nový Caterham Supersport R disponuje zážehovým čtyřválcem 2,0 Duratec s výkonem zvýšeným na 183 koní (134 kW), který skrze pětistupňovou převodovku s manuálním řazením a diferenciálem s omezenou svorností přenáší svůj točivý moment na kola zadní nápravy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Caterham Roadsport 125 Monaco Edition 

Hlavní devizou i tohoto modelu od Caterhamu je však pochopitelně opět enormně nízká hmotnost, jež vozu zajišťuje špičkové jízdní výkony i při použití poměrně slabého a levného motoru. Caterham Supersport R tak při pohotovostní hmotnosti pouhých 535 kg zrychluje z klidu na 100 km/h za 4,8 s a dosáhne rychlosti 209 km/h. Součástí výstroje tohoto modelu jsou také sportovní závěsy kol s tužšími pružinami i tlumiči.

Caterham-Lola SP/300 R: poprvé pro závody

Caterham-Lola SP/300 R: poprvé pro závody

Interiér má být opatřen specifickým volantem, závodními skořepinovými sedadly s čtyřbodovými bezpečnostními pásy a řadou dalších na sportovní jízdu orientovaných prvků. A cena? Pokud si troufáte na sestavení ze samostatně dodaných dílů, postačí vám na Caterham Supersport R v přepočtu 795 000 Kč, přičemž kompletní vůz vás vyjde na 890 000 Kč.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 38 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků