Caterham Supersport R jako zlatá střední cesta

Britský malosériový producent lehkých sportovních vozů Caterham představuje další z modelů vycházejících z konceptu někdejšího roadsteru Lotus Seven.

Vloni zjara se stal novým vlastníkem britské malosériové automobilky Caterham Cars Tony Fernandes, majitel závodní stáje Team Lotus Formula 1. Nyní Caterham přichází s novým modelem Supersport R, který by se měl zařadit někam mezi slabší Caterham Supersport a extrémní Superlight. Za zdůraznění stojí, že Caterham průběžně představuje také různé specifické série, za příklad poslouží třeba předloňská řada Caterham Roadsport 125 Monaco Edition.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Caterham Supersport R

Skutečnost je ale taková, že s ohledem na kusovou výrobu se značným podílem ruční práce je každý vůz Caterham vlastně originálem. Z dílen společnosti sídlící v Caterhamu v britském hrabství Surrey v současnosti vyjíždějí nerůznější varianty základních řad Classic, Roadsport a Superlight, příští rok mají do závodů vyrazit speciály Caterham-Lola SP/300.R. Jsou zde ale také zcela zběsilé stavby jako Caterham Levante z pera RS Performance (Russell Savory) s měrným výkonem 1 000 koní na tunu…

Caterham Roadsport 125 Monaco Edition: na okruh i do kasina?

Caterham Roadsport 125 Monaco Edition: na okruh i do kasina?

Ale zpět k novince, která se jako drtivá většina ostatních modelů Caterham tradičně drží pohonných jednotek Ford. Nový Caterham Supersport R disponuje zážehovým čtyřválcem 2,0 Duratec s výkonem zvýšeným na 183 koní (134 kW), který skrze pětistupňovou převodovku s manuálním řazením a diferenciálem s omezenou svorností přenáší svůj točivý moment na kola zadní nápravy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Caterham Roadsport 125 Monaco Edition 

Hlavní devizou i tohoto modelu od Caterhamu je však pochopitelně opět enormně nízká hmotnost, jež vozu zajišťuje špičkové jízdní výkony i při použití poměrně slabého a levného motoru. Caterham Supersport R tak při pohotovostní hmotnosti pouhých 535 kg zrychluje z klidu na 100 km/h za 4,8 s a dosáhne rychlosti 209 km/h. Součástí výstroje tohoto modelu jsou také sportovní závěsy kol s tužšími pružinami i tlumiči.

Caterham-Lola SP/300 R: poprvé pro závody

Caterham-Lola SP/300 R: poprvé pro závody

Interiér má být opatřen specifickým volantem, závodními skořepinovými sedadly s čtyřbodovými bezpečnostními pásy a řadou dalších na sportovní jízdu orientovaných prvků. A cena? Pokud si troufáte na sestavení ze samostatně dodaných dílů, postačí vám na Caterham Supersport R v přepočtu 795 000 Kč, přičemž kompletní vůz vás vyjde na 890 000 Kč.

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků