Caterham Seven Sprint: Šedesát kousků k šedesátinám

Jedno z nejgeniálnějších sportovních aut slaví úctyhodné výročí. K příležitosti šedesáti let modelu Seven přichází Caterham se speciální retro edicí Sprint.

Geniálně jednoduchý, snadno ovladatelný, puristický, dokonalý – zhruba takové výrazy můžete najít téměř v každém testu Caterhamu Seven, který se i přes svůj značný věk naštěstí stále nechystá do důchodu. Na stránkách výrobce byste aktuálně našli osm verzí pro milovníky klidné jízdy i naprosté fanatiky, přičemž nová limitovaná edice potěší spíše první jmenovanou skupinu. Je totiž retro, má malý motor a vypadá prostě úžasně.

Vůz na snímcích se jmenuje Caterham Seven Sprint a je takovým malým dárkem k šedesátým narozeninám modelu jako takového (oslaví je příští rok). V celé jeho historii byste verzi s označením Sprint našli (vyráběla se v letech 1980-1992, celkem v počtu 212 kusů a motorem Ford Kent), takhle je ale docela jiná.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Caterham Seven je retro sám o sobě, natož pak v podobě, která v šedesátých letech nakonec nevyjela do světa. Cena auta není nízká, počet vyrobených kusů naopak velmi

Jde o interpretaci vozu, který původně vzniknul v polovině šedesátých let, ale nikdy nebyl uveden do výroby. Značka se jej nyní rozhodla oživit a nabídnout šedesáti zájemcům za cenu 27.995 liber, tedy necelých 900.000 korun.

Vůz je už možné objednávat, nepotěšíme však ty, kteří by jej chtěli dodat „v krabici“ jako skládačku pro dlouhé zimní večery. Zkrátka si vyberete jeden ze šesti nabízených retro odstínů a automobilka vám jej dodá už smontovaný.

Sprint vychází ze základní verze Seven 160, která v Británii začíná na necelých šestnácti tisících librách (asi 510.000 Kč), vpředu pracuje tříválec Suzuki o objemu 660 kubických centimetrů, výkonu 80 koní a točivém momentu 107 N.m. Zdá se to málo, auto ale váží pouze půl tuny a stovku zvládne za zhruba sedm sekund.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus ES 300h Luxury: Jiný pohled na svět. Změní ten váš?

Lexus ES 300h

Přicházím k pětimetrové japonské limuzíně za necelé dva miliony korun. V nabídce má pouze jeden motor a jednu převodovku. Má Lexus ES 300h ve své třídě co nabídnout?

dnes | Vladimír Kadera | 50 příspěvků
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 47 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků