Caterham Seven Sprint: Šedesát kousků k šedesátinám

Jedno z nejgeniálnějších sportovních aut slaví úctyhodné výročí. K příležitosti šedesáti let modelu Seven přichází Caterham se speciální retro edicí Sprint.

Geniálně jednoduchý, snadno ovladatelný, puristický, dokonalý – zhruba takové výrazy můžete najít téměř v každém testu Caterhamu Seven, který se i přes svůj značný věk naštěstí stále nechystá do důchodu. Na stránkách výrobce byste aktuálně našli osm verzí pro milovníky klidné jízdy i naprosté fanatiky, přičemž nová limitovaná edice potěší spíše první jmenovanou skupinu. Je totiž retro, má malý motor a vypadá prostě úžasně.

Vůz na snímcích se jmenuje Caterham Seven Sprint a je takovým malým dárkem k šedesátým narozeninám modelu jako takového (oslaví je příští rok). V celé jeho historii byste verzi s označením Sprint našli (vyráběla se v letech 1980-1992, celkem v počtu 212 kusů a motorem Ford Kent), takhle je ale docela jiná.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Caterham Seven je retro sám o sobě, natož pak v podobě, která v šedesátých letech nakonec nevyjela do světa. Cena auta není nízká, počet vyrobených kusů naopak velmi

Jde o interpretaci vozu, který původně vzniknul v polovině šedesátých let, ale nikdy nebyl uveden do výroby. Značka se jej nyní rozhodla oživit a nabídnout šedesáti zájemcům za cenu 27.995 liber, tedy necelých 900.000 korun.

Vůz je už možné objednávat, nepotěšíme však ty, kteří by jej chtěli dodat „v krabici“ jako skládačku pro dlouhé zimní večery. Zkrátka si vyberete jeden ze šesti nabízených retro odstínů a automobilka vám jej dodá už smontovaný.

Sprint vychází ze základní verze Seven 160, která v Británii začíná na necelých šestnácti tisících librách (asi 510.000 Kč), vpředu pracuje tříválec Suzuki o objemu 660 kubických centimetrů, výkonu 80 koní a točivém momentu 107 N.m. Zdá se to málo, auto ale váží pouze půl tuny a stovku zvládne za zhruba sedm sekund.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků