Caterham Seven Sprint: Šedesát kousků k šedesátinám

Jedno z nejgeniálnějších sportovních aut slaví úctyhodné výročí. K příležitosti šedesáti let modelu Seven přichází Caterham se speciální retro edicí Sprint.

Geniálně jednoduchý, snadno ovladatelný, puristický, dokonalý – zhruba takové výrazy můžete najít téměř v každém testu Caterhamu Seven, který se i přes svůj značný věk naštěstí stále nechystá do důchodu. Na stránkách výrobce byste aktuálně našli osm verzí pro milovníky klidné jízdy i naprosté fanatiky, přičemž nová limitovaná edice potěší spíše první jmenovanou skupinu. Je totiž retro, má malý motor a vypadá prostě úžasně.

Vůz na snímcích se jmenuje Caterham Seven Sprint a je takovým malým dárkem k šedesátým narozeninám modelu jako takového (oslaví je příští rok). V celé jeho historii byste verzi s označením Sprint našli (vyráběla se v letech 1980-1992, celkem v počtu 212 kusů a motorem Ford Kent), takhle je ale docela jiná.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Caterham Seven je retro sám o sobě, natož pak v podobě, která v šedesátých letech nakonec nevyjela do světa. Cena auta není nízká, počet vyrobených kusů naopak velmi

Jde o interpretaci vozu, který původně vzniknul v polovině šedesátých let, ale nikdy nebyl uveden do výroby. Značka se jej nyní rozhodla oživit a nabídnout šedesáti zájemcům za cenu 27.995 liber, tedy necelých 900.000 korun.

Vůz je už možné objednávat, nepotěšíme však ty, kteří by jej chtěli dodat „v krabici“ jako skládačku pro dlouhé zimní večery. Zkrátka si vyberete jeden ze šesti nabízených retro odstínů a automobilka vám jej dodá už smontovaný.

Sprint vychází ze základní verze Seven 160, která v Británii začíná na necelých šestnácti tisících librách (asi 510.000 Kč), vpředu pracuje tříválec Suzuki o objemu 660 kubických centimetrů, výkonu 80 koní a točivém momentu 107 N.m. Zdá se to málo, auto ale váží pouze půl tuny a stovku zvládne za zhruba sedm sekund.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 12 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků