Caterham Seven Sprint: Šedesát kousků k šedesátinám

Jedno z nejgeniálnějších sportovních aut slaví úctyhodné výročí. K příležitosti šedesáti let modelu Seven přichází Caterham se speciální retro edicí Sprint.

Geniálně jednoduchý, snadno ovladatelný, puristický, dokonalý – zhruba takové výrazy můžete najít téměř v každém testu Caterhamu Seven, který se i přes svůj značný věk naštěstí stále nechystá do důchodu. Na stránkách výrobce byste aktuálně našli osm verzí pro milovníky klidné jízdy i naprosté fanatiky, přičemž nová limitovaná edice potěší spíše první jmenovanou skupinu. Je totiž retro, má malý motor a vypadá prostě úžasně.

Vůz na snímcích se jmenuje Caterham Seven Sprint a je takovým malým dárkem k šedesátým narozeninám modelu jako takového (oslaví je příští rok). V celé jeho historii byste verzi s označením Sprint našli (vyráběla se v letech 1980-1992, celkem v počtu 212 kusů a motorem Ford Kent), takhle je ale docela jiná.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Caterham Seven je retro sám o sobě, natož pak v podobě, která v šedesátých letech nakonec nevyjela do světa. Cena auta není nízká, počet vyrobených kusů naopak velmi

Jde o interpretaci vozu, který původně vzniknul v polovině šedesátých let, ale nikdy nebyl uveden do výroby. Značka se jej nyní rozhodla oživit a nabídnout šedesáti zájemcům za cenu 27.995 liber, tedy necelých 900.000 korun.

Vůz je už možné objednávat, nepotěšíme však ty, kteří by jej chtěli dodat „v krabici“ jako skládačku pro dlouhé zimní večery. Zkrátka si vyberete jeden ze šesti nabízených retro odstínů a automobilka vám jej dodá už smontovaný.

Sprint vychází ze základní verze Seven 160, která v Británii začíná na necelých šestnácti tisících librách (asi 510.000 Kč), vpředu pracuje tříválec Suzuki o objemu 660 kubických centimetrů, výkonu 80 koní a točivém momentu 107 N.m. Zdá se to málo, auto ale váží pouze půl tuny a stovku zvládne za zhruba sedm sekund.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků