Caterham R500 Superlight: otevřená dokonalost

Britský Caterham zveřejnil specifikace své nejnovější a nejvýkonnější verze s označením R500 Superlight. Speciál, který pro neznale vypadá jako každý druhý Caterham, má nabídnout ještě více zážitků než standardní modely.

Tomu byla přizpůsobena aerodynamika vozu, optimalizován byl podvozek, nastavení geometrie, brzdy a další.

O pohon této verze se opět bude starat upravený motor od Fordu. Atmosférický čtyřválec Duratec o objemu 2 litry poskytuje výkon 195 kW (265 k) při závodních 8 500 otáčkách. O přenos výkonu na zadní kola se pak bude starat standardní manuál, nebo příplatková sekvenční převodovka.

Další důležitou vlastností modelu R500 Superlight je hmotnost. R500 váží jen 506 kg, což dává ve výsledku přes 520 koní na tunu a to je hodnota, kterou se v podstatě nemůže pochlubit nic z běžné produkce.

Díky nízké hmotnosti a solidnímu výkonu pak zvládá R500 Superlight stovku za necelé 3 sekundy (0-60 mph za 2,88 s) a dvoustovku má zvládnout okolo 10 sekund.

Každopádně je otázkou, zda bude R500 vůbec homologován na silnice. U předchozí výkonné verze R400 tomu tak v Evropě (mimo Británii) nebylo a jelikož zde jde o ještě drsnější verzi, lze předpokládat, že si v případě nákupu vůz užijete pouze na okruhu.

Každopádně i přesto si lze tento vůz objednat a cena je velmi příznivá díky silné koruně. Necelých 37 000 eur stojí základní verze s manuálem a za necelých 1,2 milionu korun jen těžko naleznete něco podobného, co bude nejen tak rychlé v přímce a v zatáčce a díky maximálnímu kontaktu s okolím probouzet i takové emoce.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Caterham R500 Superlight
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

včera | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 82 příspěvků
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

7.  2.  2019 | David Rusol | 97 příspěvků