Caterham R500 Superlight: otevřená dokonalost

Britský Caterham zveřejnil specifikace své nejnovější a nejvýkonnější verze s označením R500 Superlight. Speciál, který pro neznale vypadá jako každý druhý Caterham, má nabídnout ještě více zážitků než standardní modely.

Tomu byla přizpůsobena aerodynamika vozu, optimalizován byl podvozek, nastavení geometrie, brzdy a další.

O pohon této verze se opět bude starat upravený motor od Fordu. Atmosférický čtyřválec Duratec o objemu 2 litry poskytuje výkon 195 kW (265 k) při závodních 8 500 otáčkách. O přenos výkonu na zadní kola se pak bude starat standardní manuál, nebo příplatková sekvenční převodovka.

Další důležitou vlastností modelu R500 Superlight je hmotnost. R500 váží jen 506 kg, což dává ve výsledku přes 520 koní na tunu a to je hodnota, kterou se v podstatě nemůže pochlubit nic z běžné produkce.

Díky nízké hmotnosti a solidnímu výkonu pak zvládá R500 Superlight stovku za necelé 3 sekundy (0-60 mph za 2,88 s) a dvoustovku má zvládnout okolo 10 sekund.

Každopádně je otázkou, zda bude R500 vůbec homologován na silnice. U předchozí výkonné verze R400 tomu tak v Evropě (mimo Británii) nebylo a jelikož zde jde o ještě drsnější verzi, lze předpokládat, že si v případě nákupu vůz užijete pouze na okruhu.

Každopádně i přesto si lze tento vůz objednat a cena je velmi příznivá díky silné koruně. Necelých 37 000 eur stojí základní verze s manuálem a za necelých 1,2 milionu korun jen těžko naleznete něco podobného, co bude nejen tak rychlé v přímce a v zatáčce a díky maximálnímu kontaktu s okolím probouzet i takové emoce.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Caterham R500 Superlight
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

včera | Petr Schnagl | 5 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků