Caterham R500 Superlight: otevřená dokonalost

Britský Caterham zveřejnil specifikace své nejnovější a nejvýkonnější verze s označením R500 Superlight. Speciál, který pro neznale vypadá jako každý druhý Caterham, má nabídnout ještě více zážitků než standardní modely.

Tomu byla přizpůsobena aerodynamika vozu, optimalizován byl podvozek, nastavení geometrie, brzdy a další.

O pohon této verze se opět bude starat upravený motor od Fordu. Atmosférický čtyřválec Duratec o objemu 2 litry poskytuje výkon 195 kW (265 k) při závodních 8 500 otáčkách. O přenos výkonu na zadní kola se pak bude starat standardní manuál, nebo příplatková sekvenční převodovka.

Další důležitou vlastností modelu R500 Superlight je hmotnost. R500 váží jen 506 kg, což dává ve výsledku přes 520 koní na tunu a to je hodnota, kterou se v podstatě nemůže pochlubit nic z běžné produkce.

Díky nízké hmotnosti a solidnímu výkonu pak zvládá R500 Superlight stovku za necelé 3 sekundy (0-60 mph za 2,88 s) a dvoustovku má zvládnout okolo 10 sekund.

Každopádně je otázkou, zda bude R500 vůbec homologován na silnice. U předchozí výkonné verze R400 tomu tak v Evropě (mimo Británii) nebylo a jelikož zde jde o ještě drsnější verzi, lze předpokládat, že si v případě nákupu vůz užijete pouze na okruhu.

Každopádně i přesto si lze tento vůz objednat a cena je velmi příznivá díky silné koruně. Necelých 37 000 eur stojí základní verze s manuálem a za necelých 1,2 milionu korun jen těžko naleznete něco podobného, co bude nejen tak rychlé v přímce a v zatáčce a díky maximálnímu kontaktu s okolím probouzet i takové emoce.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Caterham R500 Superlight
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků