Caterham R500 Superlight: otevřená dokonalost

Britský Caterham zveřejnil specifikace své nejnovější a nejvýkonnější verze s označením R500 Superlight. Speciál, který pro neznale vypadá jako každý druhý Caterham, má nabídnout ještě více zážitků než standardní modely.

Tomu byla přizpůsobena aerodynamika vozu, optimalizován byl podvozek, nastavení geometrie, brzdy a další.

O pohon této verze se opět bude starat upravený motor od Fordu. Atmosférický čtyřválec Duratec o objemu 2 litry poskytuje výkon 195 kW (265 k) při závodních 8 500 otáčkách. O přenos výkonu na zadní kola se pak bude starat standardní manuál, nebo příplatková sekvenční převodovka.

Další důležitou vlastností modelu R500 Superlight je hmotnost. R500 váží jen 506 kg, což dává ve výsledku přes 520 koní na tunu a to je hodnota, kterou se v podstatě nemůže pochlubit nic z běžné produkce.

Díky nízké hmotnosti a solidnímu výkonu pak zvládá R500 Superlight stovku za necelé 3 sekundy (0-60 mph za 2,88 s) a dvoustovku má zvládnout okolo 10 sekund.

Každopádně je otázkou, zda bude R500 vůbec homologován na silnice. U předchozí výkonné verze R400 tomu tak v Evropě (mimo Británii) nebylo a jelikož zde jde o ještě drsnější verzi, lze předpokládat, že si v případě nákupu vůz užijete pouze na okruhu.

Každopádně i přesto si lze tento vůz objednat a cena je velmi příznivá díky silné koruně. Necelých 37 000 eur stojí základní verze s manuálem a za necelých 1,2 milionu korun jen těžko naleznete něco podobného, co bude nejen tak rychlé v přímce a v zatáčce a díky maximálnímu kontaktu s okolím probouzet i takové emoce.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Caterham R500 Superlight
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků