Caterham R500 Superlight: otevřená dokonalost

Britský Caterham zveřejnil specifikace své nejnovější a nejvýkonnější verze s označením R500 Superlight. Speciál, který pro neznale vypadá jako každý druhý Caterham, má nabídnout ještě více zážitků než standardní modely.

Tomu byla přizpůsobena aerodynamika vozu, optimalizován byl podvozek, nastavení geometrie, brzdy a další.

O pohon této verze se opět bude starat upravený motor od Fordu. Atmosférický čtyřválec Duratec o objemu 2 litry poskytuje výkon 195 kW (265 k) při závodních 8 500 otáčkách. O přenos výkonu na zadní kola se pak bude starat standardní manuál, nebo příplatková sekvenční převodovka.

Další důležitou vlastností modelu R500 Superlight je hmotnost. R500 váží jen 506 kg, což dává ve výsledku přes 520 koní na tunu a to je hodnota, kterou se v podstatě nemůže pochlubit nic z běžné produkce.

Díky nízké hmotnosti a solidnímu výkonu pak zvládá R500 Superlight stovku za necelé 3 sekundy (0-60 mph za 2,88 s) a dvoustovku má zvládnout okolo 10 sekund.

Každopádně je otázkou, zda bude R500 vůbec homologován na silnice. U předchozí výkonné verze R400 tomu tak v Evropě (mimo Británii) nebylo a jelikož zde jde o ještě drsnější verzi, lze předpokládat, že si v případě nákupu vůz užijete pouze na okruhu.

Každopádně i přesto si lze tento vůz objednat a cena je velmi příznivá díky silné koruně. Necelých 37 000 eur stojí základní verze s manuálem a za necelých 1,2 milionu korun jen těžko naleznete něco podobného, co bude nejen tak rychlé v přímce a v zatáčce a díky maximálnímu kontaktu s okolím probouzet i takové emoce.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Caterham R500 Superlight
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 35 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků
Minitest Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi EAT8: Sto lidí, sto názorů

Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi (minitest)

Role vlajkové lodi je poměrně složitá. Zákazníci za své nemalé peníze chtějí to nejlepší a kompromisy jim moc nevoní. Dokázal nás vůbec nejdražší Citroën C5 Aircross přesvědčit o svých kvalitách?

10.  4.  2019 | Jan Mička | 7 příspěvků