Caterham míří blíže k lidu: nově s tříválcem Suzuki s objemem 0,7 l

Nejen špičkovými verzemi živ je výrobce. A neplatí to dokonce ani u značky, jež vyrábí vysloveně sportovní auta.
Caterham míří blíže k lidu: nově s tříválcem Suzuki s objemem 0,7 l

Britská automobilka Caterham, jež pokračuje ve výrobě lehkých sportovních vozů vycházejících z legendárního modelu Lotus Seven, chystá nový model, jenž se stane základem její nabídky. I když jsme vás před časem informovali třeba o verzi Caterham Roadsport 125 Monaco Edition postavené spíše pro styl než jízdní výkony, v poslední době referujeme hlavně o těch variantách, které chtějí lámat rekordy. Za příklad poslouží bestiální provedení Caterham 620R představené letos v Goodwoodu.

Caterham 620R: nová bestie zrychlí z 0 na 100 km/h pod 3 s

Caterham 620R: nová bestie zrychlí z 0 na 100 km/h pod 3 s

Caterham nabízí své lehké, spartánsky pojaté roadstery v široké škále verzí, jejichž novým středem je provedení Caterham Supersport R s motorem Ford Duratec 2,0 l o výkonu 183 koní (134 kW). Málo? Připomeňme, že tento vůz při pohotovostní hmotnosti pouhých 535 kg zrychluje z klidu na 100 km/h za 4,8 s a dosáhne rychlosti 209 km/h. Nyní ale přichází na řadu spodní spektrum nabídky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Novinka se stane základem modelové nabídky značky Caterham

To zatím zajišťuje verze Caterham 7 Roadsport s atmosféricky plněnou šestnáctistovkou Ford, jež při hmotnosti 550 kg zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,9 s. Letošní podzim k nám ale z Albionu přivane ještě krotší, ale hlavně dostupnější provedení, jež má stát v přepočtu jen něco přes 500 tis. Kč, což je o 90 tis. Kč méně než u zmíněné varianty 7 Roadsport.

Caterham Supersport R jako zlatá střední cesta

Caterham Supersport R jako zlatá střední cesta

Detaily ani jméno zatím neznáme, ale o pohon se postará přeplňovaný zážehový tříválec Suzuki s objemem 0,66 l, který japonská automobilka na domácím trhu montuje do celé škály svých modelů třídy tzv. kei cars. Novinka má být ještě lehčí než Caterham 7 Roadsport (jistě též díky malému motoru) a nabídne nově odladěný podvozek.

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků