Caterham míří blíže k lidu: nově s tříválcem Suzuki s objemem 0,7 l

Nejen špičkovými verzemi živ je výrobce. A neplatí to dokonce ani u značky, jež vyrábí vysloveně sportovní auta.
Caterham míří blíže k lidu: nově s tříválcem Suzuki s objemem 0,7 l

Britská automobilka Caterham, jež pokračuje ve výrobě lehkých sportovních vozů vycházejících z legendárního modelu Lotus Seven, chystá nový model, jenž se stane základem její nabídky. I když jsme vás před časem informovali třeba o verzi Caterham Roadsport 125 Monaco Edition postavené spíše pro styl než jízdní výkony, v poslední době referujeme hlavně o těch variantách, které chtějí lámat rekordy. Za příklad poslouží bestiální provedení Caterham 620R představené letos v Goodwoodu.

Caterham 620R: nová bestie zrychlí z 0 na 100 km/h pod 3 s

Caterham 620R: nová bestie zrychlí z 0 na 100 km/h pod 3 s

Caterham nabízí své lehké, spartánsky pojaté roadstery v široké škále verzí, jejichž novým středem je provedení Caterham Supersport R s motorem Ford Duratec 2,0 l o výkonu 183 koní (134 kW). Málo? Připomeňme, že tento vůz při pohotovostní hmotnosti pouhých 535 kg zrychluje z klidu na 100 km/h za 4,8 s a dosáhne rychlosti 209 km/h. Nyní ale přichází na řadu spodní spektrum nabídky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Novinka se stane základem modelové nabídky značky Caterham

To zatím zajišťuje verze Caterham 7 Roadsport s atmosféricky plněnou šestnáctistovkou Ford, jež při hmotnosti 550 kg zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,9 s. Letošní podzim k nám ale z Albionu přivane ještě krotší, ale hlavně dostupnější provedení, jež má stát v přepočtu jen něco přes 500 tis. Kč, což je o 90 tis. Kč méně než u zmíněné varianty 7 Roadsport.

Caterham Supersport R jako zlatá střední cesta

Caterham Supersport R jako zlatá střední cesta

Detaily ani jméno zatím neznáme, ale o pohon se postará přeplňovaný zážehový tříválec Suzuki s objemem 0,66 l, který japonská automobilka na domácím trhu montuje do celé škály svých modelů třídy tzv. kei cars. Novinka má být ještě lehčí než Caterham 7 Roadsport (jistě též díky malému motoru) a nabídne nově odladěný podvozek.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků