Caterham míří blíže k lidu: nově s tříválcem Suzuki s objemem 0,7 l

Nejen špičkovými verzemi živ je výrobce. A neplatí to dokonce ani u značky, jež vyrábí vysloveně sportovní auta.
Caterham míří blíže k lidu: nově s tříválcem Suzuki s objemem 0,7 l

Britská automobilka Caterham, jež pokračuje ve výrobě lehkých sportovních vozů vycházejících z legendárního modelu Lotus Seven, chystá nový model, jenž se stane základem její nabídky. I když jsme vás před časem informovali třeba o verzi Caterham Roadsport 125 Monaco Edition postavené spíše pro styl než jízdní výkony, v poslední době referujeme hlavně o těch variantách, které chtějí lámat rekordy. Za příklad poslouží bestiální provedení Caterham 620R představené letos v Goodwoodu.

Caterham 620R: nová bestie zrychlí z 0 na 100 km/h pod 3 s

Caterham 620R: nová bestie zrychlí z 0 na 100 km/h pod 3 s

Caterham nabízí své lehké, spartánsky pojaté roadstery v široké škále verzí, jejichž novým středem je provedení Caterham Supersport R s motorem Ford Duratec 2,0 l o výkonu 183 koní (134 kW). Málo? Připomeňme, že tento vůz při pohotovostní hmotnosti pouhých 535 kg zrychluje z klidu na 100 km/h za 4,8 s a dosáhne rychlosti 209 km/h. Nyní ale přichází na řadu spodní spektrum nabídky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Novinka se stane základem modelové nabídky značky Caterham

To zatím zajišťuje verze Caterham 7 Roadsport s atmosféricky plněnou šestnáctistovkou Ford, jež při hmotnosti 550 kg zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,9 s. Letošní podzim k nám ale z Albionu přivane ještě krotší, ale hlavně dostupnější provedení, jež má stát v přepočtu jen něco přes 500 tis. Kč, což je o 90 tis. Kč méně než u zmíněné varianty 7 Roadsport.

Caterham Supersport R jako zlatá střední cesta

Caterham Supersport R jako zlatá střední cesta

Detaily ani jméno zatím neznáme, ale o pohon se postará přeplňovaný zážehový tříválec Suzuki s objemem 0,66 l, který japonská automobilka na domácím trhu montuje do celé škály svých modelů třídy tzv. kei cars. Novinka má být ještě lehčí než Caterham 7 Roadsport (jistě též díky malému motoru) a nabídne nově odladěný podvozek.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků