Caterham míří blíže k lidu: nově s tříválcem Suzuki s objemem 0,7 l

Nejen špičkovými verzemi živ je výrobce. A neplatí to dokonce ani u značky, jež vyrábí vysloveně sportovní auta.
Caterham míří blíže k lidu: nově s tříválcem Suzuki s objemem 0,7 l

Britská automobilka Caterham, jež pokračuje ve výrobě lehkých sportovních vozů vycházejících z legendárního modelu Lotus Seven, chystá nový model, jenž se stane základem její nabídky. I když jsme vás před časem informovali třeba o verzi Caterham Roadsport 125 Monaco Edition postavené spíše pro styl než jízdní výkony, v poslední době referujeme hlavně o těch variantách, které chtějí lámat rekordy. Za příklad poslouží bestiální provedení Caterham 620R představené letos v Goodwoodu.

Caterham 620R: nová bestie zrychlí z 0 na 100 km/h pod 3 s

Caterham 620R: nová bestie zrychlí z 0 na 100 km/h pod 3 s

Caterham nabízí své lehké, spartánsky pojaté roadstery v široké škále verzí, jejichž novým středem je provedení Caterham Supersport R s motorem Ford Duratec 2,0 l o výkonu 183 koní (134 kW). Málo? Připomeňme, že tento vůz při pohotovostní hmotnosti pouhých 535 kg zrychluje z klidu na 100 km/h za 4,8 s a dosáhne rychlosti 209 km/h. Nyní ale přichází na řadu spodní spektrum nabídky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Novinka se stane základem modelové nabídky značky Caterham

To zatím zajišťuje verze Caterham 7 Roadsport s atmosféricky plněnou šestnáctistovkou Ford, jež při hmotnosti 550 kg zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,9 s. Letošní podzim k nám ale z Albionu přivane ještě krotší, ale hlavně dostupnější provedení, jež má stát v přepočtu jen něco přes 500 tis. Kč, což je o 90 tis. Kč méně než u zmíněné varianty 7 Roadsport.

Caterham Supersport R jako zlatá střední cesta

Caterham Supersport R jako zlatá střední cesta

Detaily ani jméno zatím neznáme, ale o pohon se postará přeplňovaný zážehový tříválec Suzuki s objemem 0,66 l, který japonská automobilka na domácím trhu montuje do celé škály svých modelů třídy tzv. kei cars. Novinka má být ještě lehčí než Caterham 7 Roadsport (jistě též díky malému motoru) a nabídne nově odladěný podvozek.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků