Caterham CSR: z nuly na stovku za 3,1 s

Technicky od základu přepracovaný a optický jen decentně upravený bude nový model CSR automobilky Caterham. Image je převzatá z úspěšného model Seven, upraveno bylo především zavěšení kol a kostra z ocelových trubek je o 25 % tužší než u předchůdce.

Změny se dotkly i pilotní kabiny, modifikací prošla rukojeť ruční brzdy a volant. Pod přední kapotou najdete agregát firmy Cosworth, hliníkový čtyřválec o objemu 2.3 l, který se bude nabízet ve dvou výkonnostních varianách. Slabší verze bude mít rovných 200 koní (147 kW) a kroutící moment 224 Nm. Silnější motor bude nabízet 260 koní (192 kW) a maximální kroutící moment se vyšplhá na 271 Nm. Pro porovnání: Caterham Seven zrychlil z nuly na stovku za pouhých 3,7 s a maximálku měl 225 km/h, silnější model CSR bude mít akceleraci na 100 km/h za 3,1 s a nejvyšší rychlost dosáhne hranice 250 km/h.

Síla motoru je přenášena pomocí šestistupňové manuální převodovky na zadní kola o rozměrech 255/40 R15. Přední náprava je osazena koly o rozměrech 195/45 R15. Směrem nahoru šla i cena, Caterham CSR 200 si pořídíte za 40 000 eur a silnější Caterham CSR 260 vás bude stát 49 300 eur.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků