Caterham CSR 260: stovka za tři sekundy

Nedávno jsme psali, že malou automobilku Caterham koupil konkurenční Lotus. Šéf Lotusu celou záležitost tehdy komentoval slovy: „Naší prioritou je dotáhnout projekt Caterham CSR do konce, aby se co nejdříve dostal na trh. Naše ambice jsou velké, rádi bychom produkovali ročně až pět tisíc sportovních vozů CSR.“ Co bylo zamýšleno, stalo se. V Anglii se začal model CSR prodávat začátkem tohoto měsíce za cenu 34 tisíc liber (cca milion a půl korun) a hned 60 kusů aut bylo doručeno zákazníkům, kteří si zaplatili předem.

CSR má pod kapotou agregát firmy Cosworth, hliníkový čtyřválec o objemu 2.3 l, který se bude nabízet ve dvou variantách. Slabší verze bude mít rovných 200 koní (147 kW) a kroutící moment 224 Nm. Silnější motor bude nabízet 260 koní (192 kW) a maximální kroutící moment se vyšplhá na 271 Nm. Pro porovnání: Caterham Seven zrychlil z nuly na stovku za 3,7 s a maximálku měl 225 km/h, silnější model CSR bude mít stovku za pouhé za 3,1 s a nejvyšší rychlost dosáhne hranice 250 km/h.

Síla motoru je přenášena pomocí šestistupňové manuální převodovky na zadní kola o rozměrech 255/40 R15. Přední náprava je osazena koly o rozměrech 195/45 R15.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků