Caterham CSR 260: stovka za tři sekundy

Nedávno jsme psali, že malou automobilku Caterham koupil konkurenční Lotus. Šéf Lotusu celou záležitost tehdy komentoval slovy: „Naší prioritou je dotáhnout projekt Caterham CSR do konce, aby se co nejdříve dostal na trh. Naše ambice jsou velké, rádi bychom produkovali ročně až pět tisíc sportovních vozů CSR.“ Co bylo zamýšleno, stalo se. V Anglii se začal model CSR prodávat začátkem tohoto měsíce za cenu 34 tisíc liber (cca milion a půl korun) a hned 60 kusů aut bylo doručeno zákazníkům, kteří si zaplatili předem.

CSR má pod kapotou agregát firmy Cosworth, hliníkový čtyřválec o objemu 2.3 l, který se bude nabízet ve dvou variantách. Slabší verze bude mít rovných 200 koní (147 kW) a kroutící moment 224 Nm. Silnější motor bude nabízet 260 koní (192 kW) a maximální kroutící moment se vyšplhá na 271 Nm. Pro porovnání: Caterham Seven zrychlil z nuly na stovku za 3,7 s a maximálku měl 225 km/h, silnější model CSR bude mít stovku za pouhé za 3,1 s a nejvyšší rychlost dosáhne hranice 250 km/h.

Síla motoru je přenášena pomocí šestistupňové manuální převodovky na zadní kola o rozměrech 255/40 R15. Přední náprava je osazena koly o rozměrech 195/45 R15.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 20 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků