Caterham CSR 260: stovka za tři sekundy

Nedávno jsme psali, že malou automobilku Caterham koupil konkurenční Lotus. Šéf Lotusu celou záležitost tehdy komentoval slovy: „Naší prioritou je dotáhnout projekt Caterham CSR do konce, aby se co nejdříve dostal na trh. Naše ambice jsou velké, rádi bychom produkovali ročně až pět tisíc sportovních vozů CSR.“ Co bylo zamýšleno, stalo se. V Anglii se začal model CSR prodávat začátkem tohoto měsíce za cenu 34 tisíc liber (cca milion a půl korun) a hned 60 kusů aut bylo doručeno zákazníkům, kteří si zaplatili předem.

CSR má pod kapotou agregát firmy Cosworth, hliníkový čtyřválec o objemu 2.3 l, který se bude nabízet ve dvou variantách. Slabší verze bude mít rovných 200 koní (147 kW) a kroutící moment 224 Nm. Silnější motor bude nabízet 260 koní (192 kW) a maximální kroutící moment se vyšplhá na 271 Nm. Pro porovnání: Caterham Seven zrychlil z nuly na stovku za 3,7 s a maximálku měl 225 km/h, silnější model CSR bude mít stovku za pouhé za 3,1 s a nejvyšší rychlost dosáhne hranice 250 km/h.

Síla motoru je přenášena pomocí šestistupňové manuální převodovky na zadní kola o rozměrech 255/40 R15. Přední náprava je osazena koly o rozměrech 195/45 R15.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků