Caterham chce postavit uzavřený sporťák. Hledá někoho na spolupráci

Britská společnost by při stavbě nového sportovního vozu mohla využít koncept C120 z roku 2014. Tehdy na jeho tvorbě spolupracovala s automobilkou Renault.
Caterham chce postavit uzavřený sporťák. Hledá někoho na spolupráci

Caterham postaví zcela nový uzavřený sportovní vůz s motorem vpředu a pohonem zadních kol. Jediné, co k tomu potřebuje, je partnerská společnost, která by se na projektu podílela. Informaci přinesl britský Autocar.

Sporťák bude pravděpodobně postaven na odloženém konceptu C120. Ten v roce 2014 vznikl ve spolupráci s Renaultem a aktuálně ho vlastní společnost Alpine. Graham MacDonald, šéf Caterhamu, už dříve přiznal, že jej nerealizování tohoto projektu mrzí a rád by se k němu opět vrátil.

Po Caterhamech Seven Sprint se zaprášilo. Vyprodaly se za týden

Po Caterhamech Seven Sprint se zaprášilo. Vyprodaly se za týden

Caterham by při stavbě sportovního vozu opět sáhl po pohonné jednotce od jiné automobilky. V současných modelech se používají motory Ford. MacDonald ale vyloučil, že by jejich novinku měl pohánět EcoBoost od amerického výrobce. V novince by ocenil nějaký silný atmosferický agregát.

Britská společnost by nyní jen těžko hledala dostatek finančních prostředků k tomu, aby nový vůz postavila sama ve vlastní továrně. I proto je pravděpodobná spolupráce s jinými značkami, stejně jako u konceptu C120.

Lego rozšiřuje nabídku o Caterham Seven 620R, levný ale není

Lego rozšiřuje nabídku o Caterham Seven 620R, levný ale není

Spolupráce s Renaultem tenkrát nedopadla šťastně. Časem se totiž ukázalo, že tento projekt je pro obě strany finančně příliš náročný. MacDonald ale rozchod s francouzskou automobilkou označil za přátelský a podle jeho slov by nebyl problém v opětovném navázání partnerství.

„Máme s Renaultem dohodu, že v případě potřeby můžeme opět spolupracovat na dodávce dílů. Analyzujeme a přemýšlíme o tom, která cesta by pro nás byla nejzajímavější. Samozřejmě jsou ve hře i další výrobci,“ dodal šéf Caterhamu o chystané novince.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků