Caterham chce postavit uzavřený sporťák. Hledá někoho na spolupráci

Britská společnost by při stavbě nového sportovního vozu mohla využít koncept C120 z roku 2014. Tehdy na jeho tvorbě spolupracovala s automobilkou Renault.
Caterham chce postavit uzavřený sporťák. Hledá někoho na spolupráci

Caterham postaví zcela nový uzavřený sportovní vůz s motorem vpředu a pohonem zadních kol. Jediné, co k tomu potřebuje, je partnerská společnost, která by se na projektu podílela. Informaci přinesl britský Autocar.

Sporťák bude pravděpodobně postaven na odloženém konceptu C120. Ten v roce 2014 vznikl ve spolupráci s Renaultem a aktuálně ho vlastní společnost Alpine. Graham MacDonald, šéf Caterhamu, už dříve přiznal, že jej nerealizování tohoto projektu mrzí a rád by se k němu opět vrátil.

Po Caterhamech Seven Sprint se zaprášilo. Vyprodaly se za týden

Po Caterhamech Seven Sprint se zaprášilo. Vyprodaly se za týden

Caterham by při stavbě sportovního vozu opět sáhl po pohonné jednotce od jiné automobilky. V současných modelech se používají motory Ford. MacDonald ale vyloučil, že by jejich novinku měl pohánět EcoBoost od amerického výrobce. V novince by ocenil nějaký silný atmosferický agregát.

Britská společnost by nyní jen těžko hledala dostatek finančních prostředků k tomu, aby nový vůz postavila sama ve vlastní továrně. I proto je pravděpodobná spolupráce s jinými značkami, stejně jako u konceptu C120.

Lego rozšiřuje nabídku o Caterham Seven 620R, levný ale není

Lego rozšiřuje nabídku o Caterham Seven 620R, levný ale není

Spolupráce s Renaultem tenkrát nedopadla šťastně. Časem se totiž ukázalo, že tento projekt je pro obě strany finančně příliš náročný. MacDonald ale rozchod s francouzskou automobilkou označil za přátelský a podle jeho slov by nebyl problém v opětovném navázání partnerství.

„Máme s Renaultem dohodu, že v případě potřeby můžeme opět spolupracovat na dodávce dílů. Analyzujeme a přemýšlíme o tom, která cesta by pro nás byla nejzajímavější. Samozřejmě jsou ve hře i další výrobci,“ dodal šéf Caterhamu o chystané novince.

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků