Caterham 620R: nová bestie zrychlí z 0 na 100 km/h pod 3 s

Britská automobilka Caterham v Goodwoodu představí nástupce svého dosavadního modelu R500 Superlight.

Těch firem, které dnes vyrábí moderní interpretace někdejšího kultovního modelu Lotus Seven, je celá řada. Jen pro příklad vzpomeňme společnosti Westfield, Irmscher, Donkervoort, ale také český Kaipan. V posledních měsících to vypadalo, že u Caterhamu sázejí hlavně na maximální podobu s předlohou a spíše usedlejší řidiče (viz edice Roadsport 125 Monaco), kteří mnoho výkonu nežádají. Chyba lávky. Naštěstí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Caterham 620R se představí již za několik dnů v Goodwoodu

Na letošním ročníku Festivalu rychlosti v britském Goodwoodu automobilka Caterham představí svůj nový model se stručným označením 620R. Navazuje na tradici odlehčeného provedení Caterham CSR260 Superlight z roku 2006 a v jeho rysech je návaznost na legendární Lotus Seven stále velmi zřetelná, ale ve výrobním programu tato novinka nahradí model Caterham R500 Superlight představený před pěti lety.

Caterham R500 Superlight: otevřená dokonalost

Caterham R500 Superlight: otevřená dokonalost

Ze svého předchůdce nový Caterham 620R přebírá základní prvky konstrukce, ale hlavně velmi nízkou pohotovostní hmotnost, jež ani v tomto případě nebude výrazně přesahovat hranici 500 kg. Na první pohled si na novince všimneme snad jen upravené přední části karoserie (na masce ale stále zůstává typický motiv čísla 7) a pouze třináctipalcových litých ráfků s pneumatikami Avon ZZR.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér působí dosti sprotovně střiženým dojmem

Interiér se vyznačuje pro Caterham až netypicky rozsáhlým použitím dílů vzhledem připomínajících uhlíkové kompozity, které najdeme na palubní desce, středové konzole i po stranách kokpitu bez dveří. Zaznamenáme ale také novou přístrojovou desku, sportovní volant Momo a skořepinová závodní sedadla.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Pod přední kapotou se toho ale, snad až na přepracované chlazení, mnoho nezměnilo. Stále tam najdeme konvenční zážehový čtyřválec Ford Duratec s objemem 2,0 l, který díky přeplňování dosahuje výkonu plných 315 koní (232 kW) při 7 700 ot./min. a točivého momentu 296 Nm. To je o plných 50 koní více, než tento agregát dával u předchozího Caterhamu R500 Superlight.

Caterham Supersport R jako zlatá střední cesta

Caterham Supersport R jako zlatá střední cesta

A v kombinaci s nízkou hmotností jsou jízdní výkony pochopitelně působivé: nový Caterham 620R zrychlí dle údajů výrobce z 0 na 96 km/h (ano, Anglie…) za 2,79 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 250 km/h. V případě úpravy stálého převodu ale může být tato rychlost prý ještě citelně vyšší. Novinka odstartuje své prodeje krátce po premiéře na Festivalu rychlosti v Goodwoodu, ale ceny již známe. Začínají v přepočtu těsně pod hranicí 1,5 mil. Kč, což je mimochodem takřka o čtvrt milionu více, než se prodával R500 Superlight.

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky