Časům na Nürburgringu už vládnou auta s elektromotory

36 komentářů

e
7. června • 20:31

Myslím že ten čas už prekonal McLaren P1 LMhttp://jalopnik.com/the-mclaren-p1-lm-just-sm... ...

Sir CHerokee
7. června • 21:46

Překonal. Ale jak. Aby získal homologaci vyrobili 5 kusů toho auta. Jen aby zajeli ten čas. Ve skutečnosti je to závoďák. O tom elektrickém nesmyslu nemluvě, ten nemá ani tu homologaci. Celé tohle měření je na hlavu.

Antiautomat
7. června • 20:29

Vezmeme tatrovku uhlia a kotol vody. Zahrejeme ten kotol do varu /vlastne viac kedze je tam pretlak/ za staleho prisunu vzduchu duchadlami, ktore produkuje svetoznama a mnohymi eko-dotaciami zivena firma Perpetuum Mobile. Jej dcerska akreditovana firma Perpetuum Mobile Steam za najmodernejsej technologie, teda presnejsie jej spickoveho marketingu, zabezpeci ze na 1kJ dodanej energie do vymennika, ziskame 1MJ energie na vystupe. Ze je to h.vadina nevadi, ale v katalogu firmy to tak je a pocet vil a za korunu odkupenych pozemkov poraste. Toto vyda firma Ekonomia-Perpetuum vo svojom obezniku, ktory vlastni synovec, za najvacsi objav storocia. Konflikt zaujmov tu nehrozi kedze stryko lesti ritou kreslo v ekoparlamente.Cim z neho vylezie dokazatelne viac pary. Teraz, za dalsej spoluprace s inou firmou Perpetuum Mobile Electric (danove prazdniny), nazenieme tu paru na turbinu, samozrejme produkt dcerskej spolocnosti Perpetuum Mobile Turbines. Tu je jasne, ze nase Kaplanove turbiny su totalny odpad a tie ekobruselske su stejt-ov-di-art. Takze dalsi energeticky zisk. Dalej, toto pustime do super-eko transformatora firmy Perpetuum-Mobile-Transformers a zase bude platit, ze jeho ucinnost bude priamo umerna vyske kont v zahranicnych bankach tzv.nasich politikov a ich tzv.firiem. No a nakoniec, 1% tunajsich nasincov si tu ekokaru (samozrejme ucinnost 190%), bude moct kupit a mozu si vylepsit svoj ekoimidz.Clanok o recyklacii nabuduce.

jean
8. června • 13:48

Ty musíš mať dobrý matroš. A asi budeš nejaký absolvent ekonomickej alebo manažérskej účňovky, ked chceš zahriať vodu nad bod varu :-D. Nakreslíš mi to v is diagrame vodnej pary, alebo vo fázovom diagrame vody?

oh.c!
7. června • 21:09

Mateřský koncern Perpetuum Mobile pěkně prosperuje a pan Newton a jeho kamarádi dostávají pěkně na řiť. Léta páně 2017 :-).

oh.c!
7. června • 18:59

Omlouvám se, ale "zaspamuji" na téma uhlovodíky. Doporučuji: "https://www.youtube.com/watch?v=VQlbiQj_49o" - neřekl bych to lépe. Hodně štěstí alternativní energetici :-). Za mě osobě, do středověku se fakt nevrátím, ani omylem! :-))

runner42
7. června • 15:13

Až na to, že je to jen další ubohoučká elektromobilní lež.Jak se může každý sám lehce přesvědčit, NIO EP9 není sériové street-legal vozidlo a nemá homologaci pro provoz na veřejných komunikacích, tudíž jeho čas nepatří do žebříčku production street-legal vehicle.Takže se může tak maximálně poměřovat s ostatními vozidly bez homologace pro provoz na veřejných komunikacích. A tam čas 6:45 tohoto elektrického speciálu vypadá proti Porsche 956 s časem 6:11 vysloveně komicky.

kkk
7. června • 21:09

Nezdá se vám ten čas jako pohádka,že se tomu za těch cca.30 let nikdo ani nepřiblížil(nezměnilo se za ty roky něco na trati)?O německé propagandě a lhaní ví snad každej,aby to nebylo jako se železem ve špenátu :-D

runner42
7. června • 22:44

Ano trať se zrychlila.
Takže tvrdíte, že časy ve třídě racing jsou podvody?

kkk
7. června • 23:29

To by znamenalo,že to 30 let stagnuje,o podvodech adac,losí testy,auto roku atd jste určitě četl,takže by to nebylo zas takové překvapení

Neurotic
7. června • 12:09

A zvládne to víc jak jedno kolo?:-D

Saman
7. června • 12:19

podle vseho zvladne kola 3 na jedno nabiti, tedy vpodstate totez co kuprikladu Lamborghini Huracan Performante na svou zhruba 80 litrovou nadrz

Colin
7. června • 13:52

Akorát dobít baterky pak zabere x hodin, kdežto Lambo bude mít plnou za pár minut a může pokračovat dál. V neposlední řadě je otázka, jestli by to ty další kola na baterky dalo, aby se systém nepřehřál :)Prostě benzín je benzín :) Samotnýmu by si mi líbilo vlastnit auto ve formě nějakého hybridu, bohužel pro moje použití zatím nic takového nikdo neprodává ... ale sporťák má být zatím pořád benzín :)

Kuk Vykuk
9. června • 7:23

Vono už se na ringu závodí jak rychle se doplní nádrž? Kde jsou tabulky? B-]

Saman
7. června • 16:10

jo to Lambo se jiste po par kolech neprehreje, proto maj zavodni specialy naddimenzovane chlazeninabijeni je vec napeti a technologii baterii pokud to umoznujou, tak jako se v F1 tankovalo za 3-4 vterinz, tak se da nabijet 100kWh baterka za 5 minut, jen je holt potreba pockat az se to dostane behem desetileti do bezneho obehuvetsina lidi beztak neda v kuse ani 2 kola na Ringu, a tady v diskuzich pocitam nebude nikdo takovej, ja mel tu moznost jet Ring v Golfu GTI jako bezny ridic mezi ostatnima beznyma ridicema, a po jednom kole jsem se citil jak po hodine na motokarach, pro netrenovane proste zadna prochazka ruzovou zahradkou :-Dmimochodem BEV jsou seriove na trhu nejakych 7 let, nelze tedy cekat ze se bude dat po 7 letech seriove produkce BEV nabijet vykony ktere budou baterku ladovat v radu minut, kolik benzinek a jakych bylo 7 let potom co se zacali prodavat seriove vyrabena auta? tedy rekneme s nastupem Fordu T ? technologie Lionek taky neni zas tak stara jak se tvari, komercne se lionky prodavaji jen smesnych 28 let, a za tech 28 let udelali rozhodne vetsi skok nez fosilni motorizace, pred 28 lety stala AA baterie s liion technologii $12 a mela 6x nizsi kapacitu nez co maji dnesni liion AA baterie za $2ta doba se proste priblizila a dal pokracuje, do 10-20 let bude bezne ze si BEV se 100kWh baterii dobijeme za 15 minut

oh.c!
7. června • 20:55

100 kWh akumulátor, za 5 minut hmm..docela výzva. To je tak 1.200 kW nabíječka čili 1,2 MW. Pochlubím se, mám 1 - 2 doma na půjčení :-). A elektrická energie leží "zrovínka" vedle té nabíječky. A je zadarmo. Ale, pokus fajn, zkuste to jinak. Za 10-20 let dobijete "běžně" za 15 minut 100 kWh baterii 400 kW dobíječkou. Jenom bude muset v Německu svítit sluníčko a nebo foukat vítr. Jinak uhlí. Jé, já zapomněl na vodu v Norsku a jádro na Slovenku. Hmmm. Ale chápu tomu se říká pokrok. OK :-). A ještě se vedle vás nesmí postavit nikdo s dalším BEV a chtít dobíjet (jako dnes u Tesly). Ale chápu to jsou drobnosti, nepatrné, řekl bych technické detaily. Kvůli kterým si přeci nebudeme rozbíjet ten náš hezký zelený čistý obraz :-). Ještě bych doplnil, že na dobíjení se ještě podílí kromě pana Napětí, paní Technologie i jakýsi pan Proud (no prostě nezajímavý black box). A ještě se jim u toho měří čas. Nejsme tu věčně :-).
A nebo je tu ještě jedna možnost. Můžu natankovat kapalné uhlovodíky, zaplatit cenu paliva včetně výpalného státu (protože pálení uhlovodíků je fakt fuj :-(). A pokračovat v krasojízdě.
P.S. A ano máte pravdu, tamhle vzadu tahá za nitky zlý (prostě kdokoli, kdo se vám nelíbí).

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Saman
8. června • 16:05

pantografove nabijecky pro autobusy dnes zvladaj 800kW, indukcne autobusy zvladaj 80kW, proc by v budoucnu nemohlo bejt nabijeni treba i 1.5MW a treba i pro osobaky? teoreticky pokud bude funkcni indukce na dalnicich a silnicich 1 trid, tak to vlasten nebude ani treba, proste OLEV :-D , to ze spalovaky se zasekli a jejich vyvoj poslednich par desitek let je vpodstate na bodu mrazu a posouvaj se minimalne, neznamena ze BEV ted v rozmachu na svem zacatku se nebudou postupne vyvyjet ve vetsine oblasti ktere vyvyjet potrebujoupred 20 lety ses taky divil ze nekteri jiz uvazuji v GB nabisto v MB jako nekteri? a ze znam i par programatoru co me pred 20 lety tvrdili ze neco jako TB disk nebude snad nikdy komercne k dispozici, pritom dnes ma TB disk kdejaky pidibook v zakladu a zaciname se pomalu blizit dobe kdy takovou kapacitu budou mit bezne i fleshky do fotaku nebo telefony interne :-D

Majkl
8. června • 0:37

Proč mají odpůrci elektromobilů takovou tendenci si představovat to, co bude za x let, za předpokladu, že všechno ostatní (ukládaní energie, rozvodné sítě, elektrárny, ...) bude stejné jako dnes?

oh.c!
8. června • 1:46

Tak dobrá. Můj dotaz tedy zní: Na dobití 100 kWh akumulátoru za 5 minut tedy není/nebyl/nebude potřeba dobíjecí výkon 1,2 MW? Je jedno jestli je to před 100 lety nebo za 100 let. Nebo co se změní? Energie se bude teleportovat? Zdroje si nakreslíme? Celou planetu zakryjí fotovoltaika nebo větrné elektrárny? Postavíme miniaturní slunce na Zemi? Uhlovodíková paliva nemají konkurenci. Poměr ceny/výkon říká vše. Bohužel to má některé stinné stránky. No co se dá dělat. Takže BEV jsou tak akorát na baterky. Že si veřejnost/politici něco přeje? Fajn.. Pan Adolf si taky něco přál a jak to dopadlo :-(.
Ano čekáme na nějakého chytrého chemika/fyzika který omylem při nějakém pokusu objeví jak z CO2 a H2O (třeba) udělat za pomoci nějaké černé magie uhlovodík za 0,01 kč. Něco mi říká, že to nebude nějaký byrokrat zabývající se tvorbou legislativy na "ekodesign" a podobných genialit.

Majkl
8. června • 16:41

Mám na mysli např. tuhle část: "Jenom bude muset v Německu svítit sluníčko a nebo foukat vítr. Jinak uhlí. Jé, já zapomněl na vodu v Norsku a jádro na Slovenku. Hmmm. Ale chápu tomu se říká pokrok.".
Upřímně, já na nějaké dobití baterie za 5 minut celkem kašlu, pokud to bude do půl hodiny, budu spokojenej. :)Nejsem si jistej, jestli někdo zpochybňuje poměr ceny/výkon u uhlovodíkových paliv.
Můj komentář byl pouze o tom, že zde lidé odsuzující elektromobily píší pravidelně svoje hororové scénáře na desítky let dopředu zakládající se na tom, že změní číslo počtu provozovaných elektromobilů, ale vše ostatní zůstane stejné jako dnes (rozvodné sítě, ukládání energie, cokoliv, co vás napadne).Takové myšlení mi přijde naprosto mimo. To je jako kdyby se někdo zabývající se vývojem PC v 70. letech vyjádřil, že je nemožné někdy postavit domácí PC s výkonem 10 TFLOPS, protože by na utáhnutí potřeboval celou elektrárnu. Dnes je takový výkon zcela běžný.

oh.c!
9. června • 7:36

Mě osobně docela fascinuje/vadí jak se lidé upínají k BEV jako ke spasení. Přitom neřeší v podstatě nic. Mám pocit, že se snažíme objevit kolo. To je celé. Soudruzi v Indii se mohou předvést. Do roku 2030 zakáží spalovací motory. Budu je sledovat :-). Elektromobil na baterky nepřináší nic nového, zlomového.
Jen takový detail, určitě bych nesrovnával oblast elektroniky a automobilů. Automobily musí překonávat odpory prostředí, které se tak nějak nemění a zůstávají stejné a pokud se budeme pohybovat na Zemi tak i stejné zůstanou. A je jedno co bude zdrojem energie jestli baterie nebo křeček pod kapotou. Ale takto jste to asi nemyslel.
Spalovací motory jsou likvidovány legislativně bez náhrady. Kromě spalování toho jako lidstvo moc neumíme. Ale na to přijdeme.To co mě uráží je ona arogantní likvidace levných řešení ve prospěch dražších řešení v lepším případě s nulovým nebo dokonce záporným výsledkem. Trošičku mě vadí, že jsem nucen se na těchto "inovacích" podílet. Do skupiny těchto "inovací" můžeme s přehledem hodit takové vychytávky jako vypínání válců za jízdy, start a stop udělátka atd.

Hobit
5. července • 3:26

Mě zase fascinují lidí jako vy. Co si myslí, že když spalovák se vyvíjel 100 let tak elektromobil to musí umět za 5 let. A to želelektromobil tu byl dřív než spalovák neopakujte. protože je to sice pravda, ale taky to bylo jen na chvíli, pak ho převálcoval benzín a elektromobil šel na hodně dlouhou dobu k ledu, protože baterky.
Teď přichází čas baterií, které díky mobilům a elektronice vůbec získali peníze na vývoj a jsou už zase použitelné i pro elektromobily, tak tu nastupuje druhá éra elektrických aut.
Začalo to cca před 10 lety. Nečekejte, že ze tak krátkou dobu budou umět to co spalovák za 100 let. To ví i malé dítě ze základky že to nejde.Dnes jsou nabíječky 50kW a 130 kW. Do 1 až 2 let tu budou nabíječky 300kW.
Proto nemusím být kdoví jaký vševěd, abych s klidem mohl prohlásit, že cca 5-10 let tu budou nabíječky 500kW. Do 20 let klidně i ty 1,5 MW. Ale na druhou stranu, to už bude pro běžný spalovák celkem zbytečný. Asi stejně zbytečný jako stáčet benzín do několika sekund.
Eletroauta potřebují tak 15-25 kW na 100km. Když to přeženu tak 30kWh. To je hodnota, která je nezávislá na kapacitě baterky, tj. jestli ta baterie bude mít 60kWh, 100kWh, nebo 200kWh je jedno. Současná nabíječka pro opravdové eauta s výkonem 130kW nabije na 80% kapacity za cca 40 minut. A na 100% za cca 1 a něco. Ale o to tady tak nejde za kolik to nabije do plna. U elektromobilu jde o to za jak dlouho nabije na pokračovaní v cestě. Např. za 30 minut nabije na další úsek cesty. To je 130 kW nabíječka cca 300 km za půl hodiny. Za 15 minut je to cca 150 km. Do 5 let tu budou nabíječky s 2x větším výkonem, tj. za 15 minut nabije na dalších 300 km. A to už je dostatečný výkon na pohodlné cestování i na dlouhé trasy. Např. z Prahy do Frankfurtu ccca 500 km. Eauto ujede dalniční rychlostí cca 300-350km. Po cestě jsou 3 rychlonabíječky takže stačí jedna krátka zastávka na 15 minut a ječlověk v cíli. Těch 15 minut je na záchod a kafe, co člověk stejně udělá. Nebo se to dá ujet i na jeden zátah, ale ne dálniční rychlostí, ale cca 100-kou tam člověk eautem s baterkou o kapacitě 100kWh dojede i bez zastávky UŽ DNES.
Takže opět není tajemstvím, že za 5 let to bude standard i pro menší auta a eauta ujedou i víc na jeden zátah. Rychlonabíječky budou mít větší výkony. Udivuje mne že naprosto ignorujete fakta. Jako např. Fakt je, že elektromobily jsou nyní na začátku vývoje mají obrovský potenciál pro inovace a zlepšování a děje se to. Každým rokem je vidět obrovský technologický skok v kapacitách baterií, ve výkonu nabíječek, v technologiích indukčního nabíjení atd. O proti tomu spalováky už dávno prošli svým vrcholem a jsou už za zenitem, prakticky jen dožívají. Žádné technologické zlepšení není ani v dohledu. Takový ty syustémy start-stop a vypínání válců jen zesložiťuje celý ssytém, který se tak stává obrovským potencionálně nebezpečným přístrojem, kde je tolik součástí, že je s podivem, že to pohromadě vůbec drží a funguje.
Před 10 lety to bylo pár jednotek elektromobilů. Dnes po světe jezdí cca 2 milióny elektromobilů a výroba a prodeje jdou exponenciálně nahoru. Nemusím ani moc používat představivost, abych dokázal, že za rok tu bude 2x víc elektromobilů než dnes. a za 2 roky 4x víc. Za 10 let? No to už bude "normální běžné auto jako dnes spalovák. A věřte mi, že spalovák v té době už nikdo nebude chtít. Jednoduše proto, že jízda v euatě je klidná, tíchá bez vibrací, nesmrdí, nehlučí, nemusí se měnit olej, dobití je v každé zásuvce, nemusí jezdit na benzínku, v garáži čisto, žádný smrad z benzínu, z výfuků, 2x vetší zrychlení než spalovák, klidnější jízda bez řazení, atd. Fakt je, že baterie se dnes uplatňují i tam kde ještě před pár lety lidi jako vy říkali, to je nemožné to nikdy nebude. Myslím tím například velká auta, náklaky, autobusy.
Fakt je, že dnes například čínská firma BYD prodává elektrobusy po 10-ti tisících, mají dojezd 300-400 km!
Fakt je, že Mercedes a jiné firmy už začínají s elektrickými náklaďáky. Fakt je, že začínají elektrická letadla a lodě.
Začínají se dělat indukční nabíječky, vymýšlejí se pruhy pro nabíjení na dálnicích, troleje v kopci pro náklaďáky a autobusy atd., atd. Fakt je, že je to stále začátek a euata čeká hodně velký vývoj. A opět nemusím být žádný věštec abych mohl s klidem říct, že za 5-10 let tu některé z těch technologií budou, nebo úplně jiné, ale že tu budou elektrobusy místo nafťáků, místo plyňáků, že budou jezdit náklaďáky na elektřinu atd. Nemusím být kdoví jaký vizionář abych na základě dnešních faktů a historie věděl, že elektřina je pro auta budoucnost a ve velmi blízké době budeme všichni jezdit na elektřinu.Jestli tohle nevidíte, tak sorry, ale pak jste slepý.A všimněte si, že jsem se doposud nezmínil o nějaké ekologii. Prootže eko-něco nesnáším a nemám rád, používají to opět pouze lidi jako vy, aby měli nějaký argument proti elektromobilům. O ekologii tu nejde. Eauto je stejně neekologické jako jakékoli jiné auto, stejně neekologické jako jakýkoli jiný elektronický přístroj, stroj, nebo cokoli jiného co člověk postavil. Ale elektromobily mají spousty dalších výhod, které nejdou převádět na peníze.Přitom jedné věci nechápu, vy a ostatní jezdíte například na kole, chodíte pěšky a dýcháte ty jedy z výfuků! Místo abyste byli rádi, že tu někdo rozšiřuje technologii, která tohle řeší a vy, my všichni díky tomu můžeme dýchat čistý vzduch, tak jste proti tomu a kálíte na elektromobily kde jakýma nesmyslama. To je prostě nepochopitelný. Jste sami proti sobě.

Kuk Vykuk
9. června • 13:53

Normální pohřeb spalováků, čemu se divíš?

vana
7. června • 19:38

Saman: no tak holt s nákupem elektromobilu ještě 10-20 počkáme

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Saman
8. června • 15:57

tak ja nepotrebuju mit nabito za par minut, ja si vystacim prez noc s pomalym nabijenim 3-20kW a na cestach s necim jako 50-100kW "rychlo"nabijecky, a tech bude jiste za 5-6 let kdy si schci poridit sve prvni BEV nebo plug-in myslim dostatek :-)

vana
7. června • 19:39

10-20 let

Neurotic
7. června • 17:01

Ono by se dalo zařídit, aby to Lambo mělo plnou nádrž za 3s i na běžné pumpě a to hned zítra nikoliv za možná 10let :-D ale proč by to někdo pro normální použití dělal...Elektrická auta tu byla dřív než benzínová tak proč se místo benzínek nestavěly dobíjecí stanice? Navíc benzínová auta a benzínky se tu objevily bez toho, aby dostali jediný cent jako dotaci:-))

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
kkk
7. června • 17:57

Na benzinky se dotace dávaly a možná to ještě běží ad. těžba surovin dhttp://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energeti... ...

Kuk Vykuk
8. června • 2:00

VW fabrika se taky postavila díky dotaci... od Ády Hitlera ;-)

Kuk Vykuk
8. června • 2:08

Obama v kongresu navrhoval, že už by konečně mohli ukončit ty dotace pro ropnej průmysl co už jim cpou přes 100 let...!
http://www.nytimes.com/2012/03/02/us/politics/ob... ...

Kuk Vykuk
8. června • 2:10

V emerice kdyby přestali dotovat naftu pro zemědělce tak se farmáři půjdou voběsit.

Kuk Vykuk
8. června • 2:10

U nás nejspíš taky.

Kuk Vykuk
8. června • 2:15

Svět dotuje fosilní paliva 10 miliony $ za minutu!Fossil fuels subsidised by $10m a minute, says IMF
‘Shocking’ revelation finds $5.3tn subsidy estimate for 2015 is greater than the total health spending of all the world’s governments
http://www.theguardian.com/environment/2015/may/18/f... ...

vana
8. června • 8:50

Že se to těm ropným šejkům za takových podmínek vůbec vyplatí těžit :-)

Driver
7. června • 11:29

Njn přiznejme si to otevřeně. Spalovací motory to je pravěk. B-]

Joe Doe
7. června • 11:59

Specialne diesle, to je prakticky ziva skamenelina. Cudujem sa, ze kazdeho majitela diesla netrafi meteorit, hned by sa uvolnilo miesto pre vyspelejsie formy zivota tak, ako po vyhynuti dinosaurov :)

Doporučujeme

Články odjinud