Čas na kolo není důležitý: Mustangem Nürburgring raději celý prodriftoval

V případě Severní smyčky Nürburgringu se nejčastěji mluví o rekordních časech na kolo. Americký drifter Vaughn Gittin Jr. měl ale ve svém upraveném Fordu Mustang pochopitelně trochu jiný cíl.

Tohle video od divize Ford Performance není v žádném případě o perfektně zvolené stopě, skvěle trefených apexech nebo pronásledování nejlepšího času na Ringu. Americký profesionální drifter Vaughn Gittin Jr. zde totiž vytáhl svůj upravený Ford Mustang RTR a celé 20,7 kilometru dlouhé „Zelené peklo“ náležitě prodriftoval.

Automobilka se tak ani neobtěžovala zveřejnit, jak dlouho trvalo okruh pokreslit čárami od pneumatik. Na co taky? Hlavním výsledkem má být prohlášení, že Vaughn Gittin Jr. je prvním člověkem, který německý okruh opravdu kompletně projel driftem od startovní čáry po cíl. I když mohou někteří fanoušci jistého Stefana Rosera a Rufu CTR Yellowbird třeba nesouhlasit.

Ford Fiesta ST-line dostal edici Red&Black. S rychlými pruhy a akční cenou

Ford Fiesta ST-line dostal edici Red&Black. S rychlými pruhy a akční cenou

Ford zatím vypustil jen kratší sestříhané video a další verze driftovací jízdy má v plánu zveřejnit později. Snad se tak dočkáme i plné varianty natočené z interiéru. Gittin Jr. nicméně na svém Instagram účtu prozradil, že během natáčení bylo spáleno hned několik sad pneumatik. Lze očekávat, že jízda byla natáčena na několik částí, vždy s čerstvým obutím.

Driftovací Ford Mustang RTR samozřejmě nemá problém pneumatiky likvidovat velice rychlým způsobem. Jeho pětilitrový osmiválec přeplňovaný kompresorem je totiž vyladěn na 671 kW (912 koní). Maximálně pak Mustang uháněl rychlostí přes 240 km/h, přičemž některé rychlé zatáčky projížděl driftem na šestý převodový stupeň.

„Zelené peklo jsem neznal tak dobře, jak jsem si myslel. Když jsem zdejší zatáčky projížděl takovou rychlostní bokem, všechno najednou vypadalo jinak,“ přiznal nakonec Gittin Jr.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků