Čas na kolo není důležitý: Mustangem Nürburgring raději celý prodriftoval

V případě Severní smyčky Nürburgringu se nejčastěji mluví o rekordních časech na kolo. Americký drifter Vaughn Gittin Jr. měl ale ve svém upraveném Fordu Mustang pochopitelně trochu jiný cíl.

Tohle video od divize Ford Performance není v žádném případě o perfektně zvolené stopě, skvěle trefených apexech nebo pronásledování nejlepšího času na Ringu. Americký profesionální drifter Vaughn Gittin Jr. zde totiž vytáhl svůj upravený Ford Mustang RTR a celé 20,7 kilometru dlouhé „Zelené peklo“ náležitě prodriftoval.

Automobilka se tak ani neobtěžovala zveřejnit, jak dlouho trvalo okruh pokreslit čárami od pneumatik. Na co taky? Hlavním výsledkem má být prohlášení, že Vaughn Gittin Jr. je prvním člověkem, který německý okruh opravdu kompletně projel driftem od startovní čáry po cíl. I když mohou někteří fanoušci jistého Stefana Rosera a Rufu CTR Yellowbird třeba nesouhlasit.

Ford Fiesta ST-line dostal edici Red&Black. S rychlými pruhy a akční cenou

Ford Fiesta ST-line dostal edici Red&Black. S rychlými pruhy a akční cenou

Ford zatím vypustil jen kratší sestříhané video a další verze driftovací jízdy má v plánu zveřejnit později. Snad se tak dočkáme i plné varianty natočené z interiéru. Gittin Jr. nicméně na svém Instagram účtu prozradil, že během natáčení bylo spáleno hned několik sad pneumatik. Lze očekávat, že jízda byla natáčena na několik částí, vždy s čerstvým obutím.

Driftovací Ford Mustang RTR samozřejmě nemá problém pneumatiky likvidovat velice rychlým způsobem. Jeho pětilitrový osmiválec přeplňovaný kompresorem je totiž vyladěn na 671 kW (912 koní). Maximálně pak Mustang uháněl rychlostí přes 240 km/h, přičemž některé rychlé zatáčky projížděl driftem na šestý převodový stupeň.

„Zelené peklo jsem neznal tak dobře, jak jsem si myslel. Když jsem zdejší zatáčky projížděl takovou rychlostní bokem, všechno najednou vypadalo jinak,“ přiznal nakonec Gittin Jr.

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 122 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků