Čas na kolo není důležitý: Mustangem Nürburgring raději celý prodriftoval

V případě Severní smyčky Nürburgringu se nejčastěji mluví o rekordních časech na kolo. Americký drifter Vaughn Gittin Jr. měl ale ve svém upraveném Fordu Mustang pochopitelně trochu jiný cíl.

Tohle video od divize Ford Performance není v žádném případě o perfektně zvolené stopě, skvěle trefených apexech nebo pronásledování nejlepšího času na Ringu. Americký profesionální drifter Vaughn Gittin Jr. zde totiž vytáhl svůj upravený Ford Mustang RTR a celé 20,7 kilometru dlouhé „Zelené peklo“ náležitě prodriftoval.

Automobilka se tak ani neobtěžovala zveřejnit, jak dlouho trvalo okruh pokreslit čárami od pneumatik. Na co taky? Hlavním výsledkem má být prohlášení, že Vaughn Gittin Jr. je prvním člověkem, který německý okruh opravdu kompletně projel driftem od startovní čáry po cíl. I když mohou někteří fanoušci jistého Stefana Rosera a Rufu CTR Yellowbird třeba nesouhlasit.

Ford Fiesta ST-line dostal edici Red&Black. S rychlými pruhy a akční cenou

Ford Fiesta ST-line dostal edici Red&Black. S rychlými pruhy a akční cenou

Ford zatím vypustil jen kratší sestříhané video a další verze driftovací jízdy má v plánu zveřejnit později. Snad se tak dočkáme i plné varianty natočené z interiéru. Gittin Jr. nicméně na svém Instagram účtu prozradil, že během natáčení bylo spáleno hned několik sad pneumatik. Lze očekávat, že jízda byla natáčena na několik částí, vždy s čerstvým obutím.

Driftovací Ford Mustang RTR samozřejmě nemá problém pneumatiky likvidovat velice rychlým způsobem. Jeho pětilitrový osmiválec přeplňovaný kompresorem je totiž vyladěn na 671 kW (912 koní). Maximálně pak Mustang uháněl rychlostí přes 240 km/h, přičemž některé rychlé zatáčky projížděl driftem na šestý převodový stupeň.

„Zelené peklo jsem neznal tak dobře, jak jsem si myslel. Když jsem zdejší zatáčky projížděl takovou rychlostní bokem, všechno najednou vypadalo jinak,“ přiznal nakonec Gittin Jr.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

24.  1.  2021 | Richard Herbich | 97 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 83 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků