Čas na kolo není důležitý: Mustangem Nürburgring raději celý prodriftoval

V případě Severní smyčky Nürburgringu se nejčastěji mluví o rekordních časech na kolo. Americký drifter Vaughn Gittin Jr. měl ale ve svém upraveném Fordu Mustang pochopitelně trochu jiný cíl.

Tohle video od divize Ford Performance není v žádném případě o perfektně zvolené stopě, skvěle trefených apexech nebo pronásledování nejlepšího času na Ringu. Americký profesionální drifter Vaughn Gittin Jr. zde totiž vytáhl svůj upravený Ford Mustang RTR a celé 20,7 kilometru dlouhé „Zelené peklo“ náležitě prodriftoval.

Automobilka se tak ani neobtěžovala zveřejnit, jak dlouho trvalo okruh pokreslit čárami od pneumatik. Na co taky? Hlavním výsledkem má být prohlášení, že Vaughn Gittin Jr. je prvním člověkem, který německý okruh opravdu kompletně projel driftem od startovní čáry po cíl. I když mohou někteří fanoušci jistého Stefana Rosera a Rufu CTR Yellowbird třeba nesouhlasit.

Ford Fiesta ST-line dostal edici Red&Black. S rychlými pruhy a akční cenou

Ford Fiesta ST-line dostal edici Red&Black. S rychlými pruhy a akční cenou

Ford zatím vypustil jen kratší sestříhané video a další verze driftovací jízdy má v plánu zveřejnit později. Snad se tak dočkáme i plné varianty natočené z interiéru. Gittin Jr. nicméně na svém Instagram účtu prozradil, že během natáčení bylo spáleno hned několik sad pneumatik. Lze očekávat, že jízda byla natáčena na několik částí, vždy s čerstvým obutím.

Driftovací Ford Mustang RTR samozřejmě nemá problém pneumatiky likvidovat velice rychlým způsobem. Jeho pětilitrový osmiválec přeplňovaný kompresorem je totiž vyladěn na 671 kW (912 koní). Maximálně pak Mustang uháněl rychlostí přes 240 km/h, přičemž některé rychlé zatáčky projížděl driftem na šestý převodový stupeň.

„Zelené peklo jsem neznal tak dobře, jak jsem si myslel. Když jsem zdejší zatáčky projížděl takovou rychlostní bokem, všechno najednou vypadalo jinak,“ přiznal nakonec Gittin Jr.

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

včera | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků