Čas na kolo není důležitý: Mustangem Nürburgring raději celý prodriftoval

V případě Severní smyčky Nürburgringu se nejčastěji mluví o rekordních časech na kolo. Americký drifter Vaughn Gittin Jr. měl ale ve svém upraveném Fordu Mustang pochopitelně trochu jiný cíl.

Tohle video od divize Ford Performance není v žádném případě o perfektně zvolené stopě, skvěle trefených apexech nebo pronásledování nejlepšího času na Ringu. Americký profesionální drifter Vaughn Gittin Jr. zde totiž vytáhl svůj upravený Ford Mustang RTR a celé 20,7 kilometru dlouhé „Zelené peklo“ náležitě prodriftoval.

Automobilka se tak ani neobtěžovala zveřejnit, jak dlouho trvalo okruh pokreslit čárami od pneumatik. Na co taky? Hlavním výsledkem má být prohlášení, že Vaughn Gittin Jr. je prvním člověkem, který německý okruh opravdu kompletně projel driftem od startovní čáry po cíl. I když mohou někteří fanoušci jistého Stefana Rosera a Rufu CTR Yellowbird třeba nesouhlasit.

Ford Fiesta ST-line dostal edici Red&Black. S rychlými pruhy a akční cenou

Ford Fiesta ST-line dostal edici Red&Black. S rychlými pruhy a akční cenou

Ford zatím vypustil jen kratší sestříhané video a další verze driftovací jízdy má v plánu zveřejnit později. Snad se tak dočkáme i plné varianty natočené z interiéru. Gittin Jr. nicméně na svém Instagram účtu prozradil, že během natáčení bylo spáleno hned několik sad pneumatik. Lze očekávat, že jízda byla natáčena na několik částí, vždy s čerstvým obutím.

Driftovací Ford Mustang RTR samozřejmě nemá problém pneumatiky likvidovat velice rychlým způsobem. Jeho pětilitrový osmiválec přeplňovaný kompresorem je totiž vyladěn na 671 kW (912 koní). Maximálně pak Mustang uháněl rychlostí přes 240 km/h, přičemž některé rychlé zatáčky projížděl driftem na šestý převodový stupeň.

„Zelené peklo jsem neznal tak dobře, jak jsem si myslel. Když jsem zdejší zatáčky projížděl takovou rychlostní bokem, všechno najednou vypadalo jinak,“ přiznal nakonec Gittin Jr.

TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

16.  12.  2018 | Jan Mička | 45 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 22 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků