Chcete mít doma Fiat 500 ostrý jako břitvu a nechce se vám čekat na verzi Abarth? Pak se zde nabízí jedna možnost.
Carrozzeria Castagna není u nás zrovna známý pojem, ale přesto za touto společností stojí opravdu povedená díla. Různé úpravy světoznámých luxusních a výkonných vozů nyní doplní malý Fiat 500.
Samotný styling vozu je velmi decentní. Ostatně proč zasahovat do něčeho, co je již z výroby povedené a sklízí úspěchy. Nový je tak pouze zadní spoiler, koncovky výfuku a lakování.
A jelikož často prodává design, tak se úpravce zaměřil i na interiér. Ten dostal do výbavy čalounění z alcantary a jako doplňky bude sloužit pravý karbon. Ostatně karbon provází celý vůz a Castagna nabízí zákazníkovi možnost volby, zda bude chtít všechny karosářské díly z plechu, nebo zda některé nahradí lehčím karbonem.
Úpravce na to šel pořádně. I když Fiat 500 prozatím nenabízí žádnou ostrou verzi, Castagna, již ano. Sériový motor o objemu 1,4 s výkonem 74 kW totiž vybavil nízkotlakým turbodmychadlem. Ten doplnil o mezichladič, přidal novou řídící jednotku, upravil sání, vylepšil proudění z výfuku a máme tu rázem Fiat 500 s výkonem 114 kW (155 k) a točivým momentem 170 Nm.
Stovku pak má tento prcek zvládnout okolo 9 sekund a maximální rychlost se bude pohybovat okolo 200 km/h. Hodnoty na podobného prcka vcelku solidní, ale s ohledem na nízkou hmotnost není dynamika zrovna nejlepší.
Každopádně tomu všemu sekunduje podvozek, který poslal pětikilo o 30 mm blíže k zemi a také brzdový systém dodaný „domácím” Brembem.
Carrozzeria Castagna Fiat 500