Carlsson ML 320 CDI: Exkluzivní základ

Známý tuner Carlsson se tentokrát nezaměřil na vrcholnou verzi modelu, ale na nejprodávanější motorizaci. Jaký je výsledek?

Mercedes a Carlsson, dvě nerozlučná jména jména. Ano, právě Carlsson patří spolu s Brabusem a Lorinserem mezi nejlepší úpravce automobilky. Ale to neznamená, že vždy musí jít o to nejdražší a nejexkluzivnější, co v dané řadě Mercedes nabízí. Příkladem toho může být právě toto ML, které si Carlsson pro své úpravy vybral ve verzi s třílitrovým nafťákem pod kapotou a nazval ho CD 32.

Ano, můžete namítat, že o nejslabší verzi nejde, na trhu je ještě ML 280 CDI, jenomže je to stejný třílitr, jen se sníženým výkonem o 35 koní. Verze 320 CDI dává v základu výkon 165 KW/225 k při 3800 ot./min., točivý moment pak vrcholí na hodnotě 510 Nm dostupných v pásmu 1600-2800 otáček. Díky přeprogramované řídící jednotce se podařilo z motoru vydolovat dalších 44 koní navíc, takže ve výsledku máme k dispozici výkon 198 kW/269 k, točivý moment pak vzrostl na 612 Nm.

Další úpravy zahrnují nové koncovky výfuku, obrovitá 22“ kola nebo zcela přepracované nárazníky. Je třeba říct, že „emelku“ to sluší a tuner to v žádném směru nepřeplácal, jak je tomu někdy (hlavně u jiných úpravců) zvykem. Technickou lahůdkou je také nový systém odpružení C-Tronic, který je regulovatelný, ale v nejnižším nastavení je vůz až o 40 mm blíž k silnici. Carlsson nezapomněl ani na interiér, kde si našly místo jen ty nejkvalitnější materiály – kůže, alcantara, karbon nebo dřevo.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Carlsson CD 32

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků