Carlsson CLS AMG je o 90 koní silnější než Mercedes CLS AMG

Známá německá firma Carlsson, která už dlouho profesionálně upravuje vozy Mercedes-Benz, si teď vzala do parády novinku: Mercedes-Benz CLS AMG.

Srdcem CLS je kompresorem přeplňovaný osmiválec o objemu 5,5 litrů. Výkon vzrostl na 560 koní a nejvyšší kroutící moment je o 80 Nm vyšší. Aby Carlsson dosáhl těchto hodnot, museli zapracovat na kompresoru, hnací řemenici, změnili sání a časování ventilů. Přeprogramované řídící jednotce odpovídá nový výfukový systém, převodovka dostala nový software a zmizel omezovač rychlosti na 250 km/h. Maximální rychlost je tak na hranici 320 km/h a sprint z nuly na stovku udělá za 4,4 sekund.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Na masce auta se zvětšil otvor pro lepší sání vzduchu do chladiče. Bylo také zlepšeno chlazení a odvětrávání vrtaných kotoučových brzd. Kontakt s povrchem vozovky zajišťují sportovní tlumiče a devatenáctipalcové disky z lehkých slitin s šestnácti paprsky jsou obuty do pneumatik o rozměrech 245/35 vpředu a 285/30 na zadní ose.

  Mercedes CLS AMG Carlsson CLS AMG
Motor V8 5,5 litrů, kompres. V8 5,5 litrů, kompres.
Výkon 476 koní 560 koní
Max. krouťák 700 Nm. 780 Nm. / 2600 ot.
Max. rychlost 250 km/h (omez.) 320 km/h
0-100 km/h 4,7 sekund 4,4 sekund
Kola litá, 18" litá, 19"
Přední pneu 225/40 245/35
Zadní pneu 285/35 285/30
Cena 96 164 Euro Nestanovena

Carlsson má v plánu upravit i slabší verzi, Mercedes-Benz CLS 500 (310 koní), který bude pravděpodobně osazen motorem CK50K o výkonu 430 koní. S tímto silnějším motorem by CLS 500 zajelo sprint 0-100 km/h za 4,9 sekund, což je výrazné zrychlení oproti původním 6,1 seknud.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 4 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků