Carlsson CLS AMG je o 90 koní silnější než Mercedes CLS AMG

Známá německá firma Carlsson, která už dlouho profesionálně upravuje vozy Mercedes-Benz, si teď vzala do parády novinku: Mercedes-Benz CLS AMG.

Srdcem CLS je kompresorem přeplňovaný osmiválec o objemu 5,5 litrů. Výkon vzrostl na 560 koní a nejvyšší kroutící moment je o 80 Nm vyšší. Aby Carlsson dosáhl těchto hodnot, museli zapracovat na kompresoru, hnací řemenici, změnili sání a časování ventilů. Přeprogramované řídící jednotce odpovídá nový výfukový systém, převodovka dostala nový software a zmizel omezovač rychlosti na 250 km/h. Maximální rychlost je tak na hranici 320 km/h a sprint z nuly na stovku udělá za 4,4 sekund.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Na masce auta se zvětšil otvor pro lepší sání vzduchu do chladiče. Bylo také zlepšeno chlazení a odvětrávání vrtaných kotoučových brzd. Kontakt s povrchem vozovky zajišťují sportovní tlumiče a devatenáctipalcové disky z lehkých slitin s šestnácti paprsky jsou obuty do pneumatik o rozměrech 245/35 vpředu a 285/30 na zadní ose.

  Mercedes CLS AMG Carlsson CLS AMG
Motor V8 5,5 litrů, kompres. V8 5,5 litrů, kompres.
Výkon 476 koní 560 koní
Max. krouťák 700 Nm. 780 Nm. / 2600 ot.
Max. rychlost 250 km/h (omez.) 320 km/h
0-100 km/h 4,7 sekund 4,4 sekund
Kola litá, 18" litá, 19"
Přední pneu 225/40 245/35
Zadní pneu 285/35 285/30
Cena 96 164 Euro Nestanovena

Carlsson má v plánu upravit i slabší verzi, Mercedes-Benz CLS 500 (310 koní), který bude pravděpodobně osazen motorem CK50K o výkonu 430 koní. S tímto silnějším motorem by CLS 500 zajelo sprint 0-100 km/h za 4,9 sekund, což je výrazné zrychlení oproti původním 6,1 seknud.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků