Carlsson CK35 K je rychlejší a krásnější SL 350

Německá firma Carlsson Autotechnik GmbH je známá nejen svými špičkovými úpravami zejména luxusních vozidel, mezi nimiž se specializuje především na auta Mercedes-Benz, ale také vysokou kvalitou svých produktů. Krédem, kterého se firma známá i ze závodních okruhů drží, je naprostá individualita a přizpůsobení se zákazníkům, což ostatně symbolizuje firemní slogan: „Jděte svou vlastní cestou“. O tom, že tato slova mají opodstatnění, svědčí mimo jiné i vlastní vývojové centrum, vybavené nejnovějšími technologiemi a týmem zkušených inženýrů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz SL 350

Jejich poslední novinkou je úprava vozu Mercedes-Benz SL 350 (popř. S 350), kde toto kupé dostalo nový přepracovaný motor V6 o objemu 3,7 litrů. Přidán byl předělaný kompresor s mezichladičem vzduchu. Technici změnili sání a přeprogramované řídící jednotce odpovídá také nový výfukový systém.

Takto upravený motor s kompresorem přidá k původní síle 245 koní nových 85 koníků a maximální točivý moment se zvedne o 70 Nm na 420 Nm. Carlsson CK 35 K se svými 330 koňskými silami zvládne sprint z nuly n 100km/h za 6,2 sekund a maximální rychlost se vyšplhá na 268 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Carlsson CK35 K; motor V6 o obejmu 3,7 a silou 330 koní

Úpravy se lehce dotkly i karoserie a podvozku. Vpředu je nový spoiler s xenonovými mlhovkami a přidány byly sportovnější tlumiče kol. Všechny kovové doplňky jsou pochromované a naleznete na nich emblém firmy Carlsson.

Za zmínku rozhodně stojí i krásná litá kola. Výroba těchto ráfků z lehkých slitin je jedno celé odvětví firmy Carlsson. Musíte si však sáhnout hluboko do kapsy, protože např. luxusní sada dvacetipalcových ráfků Vás příjde zhruba na 330.000 korun.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků