Carlsson CK 55 RS: hřmotné SL 55 AMG

Německá firma Carlsson se s vozy Mercedes Benz vůbec nemazlí. Nekonvenční a zároveň pohledný tuning můžeme pozorovat na modelu SL 55 AMG, který sám o sobě má už téměř 500 koní (přesněji 476 k, 350 kW). Kontrolka prokluzu kol bliká ještě při sešlápnutí plynu na trojku... Ale Carlsson zašel ještě o krok dále.

Přepracovaný osmiválec CK 55 RS disponuje silou 588 koní a maximální točivý moment dosáhl na špičkových 782 Nm při 2 700 ot. Aby Carlsson dosáhl takového výkonu, zapracoval na kompresoru, hnací řemenici, změnil sání a časování ventilů. Přeprogramované řídící jednotce odpovídá nový výfukový systém, převodovka dostala nový software a zmizel omezovač rychlosti na 250 km/h. Díky tomu CK 55 dosahuje maximálky přes 320 km/h. Sprint na stovku zvládne za 4,2 sekund.

Za zmínku rozhodně stojí i krásná 20" kola. Výrobě kol z lehkých slitin se věnuje celé jedno odvětví firmy Carlsson. Luxusní sada těchto dvacetipalcových ráfků příjde zhruba na 330 000 korun. A pokud se rozhodnete se svým SL 55 zajet do Carlssonu, přestavba motoru vás bude stát kolem 650 000 korun.

Pravdou zůstává fakt, že Carlsson CK 55 RS bude rychlejší a dravější než SL 55 AMG, ale na dvanáctiválec CL 65 AMG stačit nebude. Na druhou stranu ale CL 65 není takovou raritou a kouskem pro fajnšmekry.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků