Carlsson C25: první vlastní práce

Německá ladičská firma Carlsson v Ženevě prezentuje svůj první vůz vlastní konstrukce. I když to tak na první pohled nemusí vypadat.

Ladičské projekty značky Carlsson, takřka výhradně vycházející ze sériových vozů Mercedes-Benz, vám na stránkách AutoRevue.cz představujeme průběžně, ale Carlsson nyní ve svém působení postoupil do nového levelu: přichází s modelem C25 Super GT, jenž je i přes jistou, nejspíš setrvačností danou vzhledovou podobností s Mercedesy čistě interní konstrukční záležitostí. Tento stroj se vyznačuje agresivním vzhledem a luxusním interiérem, přičemž má podle Carlssonu kombinovat „nejvyšší jízdní výkony s unikátním designem a prvotřídní exkluzivitou“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon této novinky se stará vidlicový šestilitrový dvanáctiválec, jenž díky dvojitému přeplňování dosahuje výkonu 753 koní (554 kW) při 5 000 ot./min. a točivého momentu až 1 320 Nm při 3 750 ot./min. V kombinaci s pětistupňovou automatickou převodovkou Speedshift je při pohotovostní hmotnosti 1 950 kg (u Carlssonu si s hmotností evidentně velkou hlavu nedělali) schopen zrychlit z klidu na 100 km/h za 3,7 s a dosáhnout rychlosti 352 km/h.

Těmto schopnostem by měl odpovídat i podvozek, jenž je osazen aktivním tlumením C-Tronic. Podle výrobce je schopen „samočinně rozpoznat povahu vozovky a návyky řidiče a průběžně tomu přizpůsobovat nastavení podvozku. To neústí jen v příjemné cestování na dlouhé vzdálenosti, ale zároveň drží náklony vozu C25 na minimální úrovni i při průjezdu ostrých zatáček. Díky tomu má vůz „dosahovat perfektních jízdních vlastností v každé situaci a v řidiči vzbuzovat pocit dokonalé kontroly nad jeho strojem.“ Dvacetipalcové ráfky obouvají pneumatiky s rozměrem 265/30 vpředu a 325/25 vzadu. Přední kotouče mají rozměry 405 x 34 mm a ty zadní 380 x 28 mm, vpředu je zpomalují šesti a vzadu pak čtyřpístkové třmeny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jméno Carlssonu C25 v soubě skrývá náznak výjimečné exkluzivity, neboť vyrobeno má být jen 25 automobilů tohoto typu. Základní cena činí 429 000 Euro bez daně, ale lze ji ještě dále řádně navýšit. V seznamu příplatkové výbavy totiž najdeme například audiosystém Focal (18 860 Euro), interiér zdobený čtyřiadvacetikarátovým zlatem (156 000 Euro), skrytý hlásič radarů Valentine One (1 950 Euro) nebo podobně stylizovaný Smart ForTwo (45 000 Euro). 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Carlsson C25
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 26 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky