Carlsson C25: první vlastní práce

Německá ladičská firma Carlsson v Ženevě prezentuje svůj první vůz vlastní konstrukce. I když to tak na první pohled nemusí vypadat.

Ladičské projekty značky Carlsson, takřka výhradně vycházející ze sériových vozů Mercedes-Benz, vám na stránkách AutoRevue.cz představujeme průběžně, ale Carlsson nyní ve svém působení postoupil do nového levelu: přichází s modelem C25 Super GT, jenž je i přes jistou, nejspíš setrvačností danou vzhledovou podobností s Mercedesy čistě interní konstrukční záležitostí. Tento stroj se vyznačuje agresivním vzhledem a luxusním interiérem, přičemž má podle Carlssonu kombinovat „nejvyšší jízdní výkony s unikátním designem a prvotřídní exkluzivitou“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon této novinky se stará vidlicový šestilitrový dvanáctiválec, jenž díky dvojitému přeplňování dosahuje výkonu 753 koní (554 kW) při 5 000 ot./min. a točivého momentu až 1 320 Nm při 3 750 ot./min. V kombinaci s pětistupňovou automatickou převodovkou Speedshift je při pohotovostní hmotnosti 1 950 kg (u Carlssonu si s hmotností evidentně velkou hlavu nedělali) schopen zrychlit z klidu na 100 km/h za 3,7 s a dosáhnout rychlosti 352 km/h.

Těmto schopnostem by měl odpovídat i podvozek, jenž je osazen aktivním tlumením C-Tronic. Podle výrobce je schopen „samočinně rozpoznat povahu vozovky a návyky řidiče a průběžně tomu přizpůsobovat nastavení podvozku. To neústí jen v příjemné cestování na dlouhé vzdálenosti, ale zároveň drží náklony vozu C25 na minimální úrovni i při průjezdu ostrých zatáček. Díky tomu má vůz „dosahovat perfektních jízdních vlastností v každé situaci a v řidiči vzbuzovat pocit dokonalé kontroly nad jeho strojem.“ Dvacetipalcové ráfky obouvají pneumatiky s rozměrem 265/30 vpředu a 325/25 vzadu. Přední kotouče mají rozměry 405 x 34 mm a ty zadní 380 x 28 mm, vpředu je zpomalují šesti a vzadu pak čtyřpístkové třmeny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jméno Carlssonu C25 v soubě skrývá náznak výjimečné exkluzivity, neboť vyrobeno má být jen 25 automobilů tohoto typu. Základní cena činí 429 000 Euro bez daně, ale lze ji ještě dále řádně navýšit. V seznamu příplatkové výbavy totiž najdeme například audiosystém Focal (18 860 Euro), interiér zdobený čtyřiadvacetikarátovým zlatem (156 000 Euro), skrytý hlásič radarů Valentine One (1 950 Euro) nebo podobně stylizovaný Smart ForTwo (45 000 Euro). 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Carlsson C25
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 81 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků