Carlos Ghosn rezignoval na svou vedoucí pozici v Renaultu. Už má náhradu

Šéf aliance Renault-Nissan-Mitsubishi zatím nadále pobývá ve vazbě v Japonsku. Jakožto zadržený za údajné finanční podvody nyní Carlos Ghosn oficiálně odstupuje i ze své vedoucí funkce v Renaultu.

Carlos Ghosn, vedoucí aliance Renault-Nissanu-Mitsubishi, je nadále vyšetřován za údajné finanční podvody. Jeden z nejvlivnějších mužů celé společnosti již byl dočasně nahrazen na místě předsedy správní rady Nissanu. Nyní však Ghosn z vazby oznamuje, že sám oficiálně rezignuje i na svou vedoucí pozici v Renaultu.

Rezignace Ghosna přichází po dvou měsících od začátku vyšetřování, kdy se na veřejnost dostaly zprávy, že čtyřiašedesátiletý vedoucí nezákonně nakládal s finančními prostředky společnosti a měl ve svých finančních výkazech zamlčovat a uměle snižovat své příjmy včetně odměn.

Takhle se propaguje systém pohonu všech kol! Nissan obul sedanu Altima pásy

Takhle se propaguje systém pohonu všech kol! Nissan obul sedanu Altima pásy

V rámci vyšetřování byl ze své funkce zástupce ředitele dříve odvolán i Greg Kelly, který má být do finančních podvodů Ghosna zapleten také. Japonské úřady oznámily, že pokud se obvinění šéfa aliance potvrdí, bude je považovat za „vážný zločin“. Podle dosavadních zjištění kontrolních orgánů Nissanu měl Ghosn během pěti let zatajit příjmy ve výši kolem pěti miliard jenů, tedy asi miliardy korun.

Na funkci předsedy správní rady francouzské značky bude nejspíše jmenován dřívější šéf Michelinu Jean-Dominique Senard, zatímco na pozici výkonného ředitele Renaultu se již chystá současně zastupující Thierry Bollore.

Renault Kadjar po faceliftu dorazil do Česka. Už v základu má 140 koní

Renault Kadjar po faceliftu dorazil do Česka. Už v základu má 140 koní

Japonské orgány již několikrát zamítly Ghosnovy žádosti o propuštění na kauci, kdežto minulý týden žalobci přednesli tokijskému soudu další řadu obvinění o údajných prohřešcích šéfa aliance. Kauce byla zamítnuta, jelikož se vyšetřující obávají nad jeho případným odcestováním a manipulaci s důkazy.

Pokud se dosavadní obvinění potvrdí, Ghosnovi hrozí až deset let vězení a jistá finanční pokuta. Vysoko postavený šéf však nadále prohlašuje, že je nevinný a jeho obvinění nejsou ničím podložena.

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

včera | Petr Schnagl | 26 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků