Carlos Ghosn byl formálně obviněn z podvodů. Lítá v tom i sám Nissan

Dopustit se finančního podvodu v Japonsku by zkusil jen naprostý šílenec. Tamní zákony jsou totiž velmi striktní. O to větší dopad bude tato kauza mít.

Carlos Ghosn, nyní již bývalý šéf Nissanu, byl formálně obviněn z finančních podvodů, kterých se dopustil během svého působení v automobilce. Není v tom však sám. Jeho spoluviníkem je vysoce postavený manažer Greg Kelly a lítá v tom i samotný Nissan.

Ghosn s Kellym se měli v letech 2011 až 2015 dopustit finančního podhodnocení svých příjmů. Ghosn podle informací ČTK uváděl o polovinu nižší příjmy svých kompenzací, než byly v přepočtu skutečné dvě miliardy korun. Podle stále probíhajícího vyšetřování se podvodů mohli dopustit i v jiných letech.

Carlos Ghosn byl oficiálně odvolán z pozice předsedy Nissanu. A nekončí sám

Carlos Ghosn byl oficiálně odvolán z pozice předsedy Nissanu. A nekončí sám

První zprávy o nezákonných činnostech se objevily 19. listopadu letošního roku. Ještě ten den byl Ghosn propuštěn a uvalen do vazby. Podle obvinění měl japonské orgány obrat na daních celkem o 35 milionů dolarů. Je také obviněn z toho, že si za peníze společnosti Nissan platil soukromé dovolené a nakupoval nemovitosti.

„Nissan tuto situaci bere velmi vážně. Používání falešných informací ve výročních zprávách o cenných papírech značně poškozuje integritu zveřejňovaných informací společnosti,“ okomentovala automobilka v krátkém prohlášení. „Nissan bude i nadále pokračovat ve snaze o posílení správy a dodržování předpisů.“

Renault jmenoval dočasné vedení, čeká na výsledky vyšetřování Ghosna

Renault jmenoval dočasné vedení, čeká na výsledky vyšetřování Ghosna

A to by určitě měli, protože japonská komise pro dohled nad cennými papíry uvedla, že na Ghosna, Kellyho a celou automobilku Nissan podala trestní oznámení. Podle japonských zákonů totiž kromě jednotlivce může být obviněna i firma, pro kterou pracuje.

Podle zpravodajství CNN je sto procent obžalovaných v Japonsku také odsouzeno. Nemůže se tak stát, že by se kterýkoli pachatel nějak vykroutil. Podle závažnosti obvinění zřejmě čeká Ghosna a jeho společníka pěkných pár let za mřížemi. Jaký dopad to ale bude mít na celý Nissan?

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 45 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků