Carlos Ghosn byl znovu zatčen. Tentokrát jde o znehodnocení peněz Nissanu

I přes neustálá obvinění Ghosn tvrdí, že je nevinný. I když jsou dosavadní obvinění nepodložená, přidalo se k nim nyní další.

Kauza kolem Carlose Ghosna, bývalého šéfa aliance Renault-Nissan-Mitsubishi, začala pomalu chladnout. Jen pro rychlé připomenutí: čtyřiašedesátiletý Ghosn byl obviněn, že nezákonně nakládal s finančními prostředky společnosti a měl ve svých finančních výkazech zamlčovat a uměle snižovat své příjmy včetně odměn.

Šéf Nissanu Carlos Ghosn byl v Japonsku zatčen! Pro finanční podvody

Šéf Nissanu Carlos Ghosn byl v Japonsku zatčen! Pro finanční podvody

Chvíli po tom, co se objevila zpráva, že Ghosn dostane finanční kompenzaci za rok 2018 ve výši jednoho milionu eur, ovšem putuje opět do vazby. Již počtvrté! Tentokrát je obviněn z toho, že zaplatil jistému dealerovi částku 5 milionů eur z peněz Nissanu a část této sumy využil pro své vlastní potřeby.

Carlos Ghosn byl formálně obviněn z podvodů. Lítá v tom i sám Nissan

Carlos Ghosn byl formálně obviněn z podvodů. Lítá v tom i sám Nissan

„Mé dnešní zadržení je pobuřující a despotické. Je to pouze další pokus lidí z Nissanu mě umlčet klamáním státních zástupců. Proč mě neustále zadržují, chtějí mě snad zlomit? Mě nikdy nezlomí. Jsem nevinný z těchto přízemních obvinění“, sdělil Ghosn přes svého tiskového mluvčího.

Carlos Ghosn rezignoval na svou vedoucí pozici v Renaultu. Už má náhradu

Carlos Ghosn rezignoval na svou vedoucí pozici v Renaultu. Už má náhradu

To ještě není všechno. Celá kauza se totiž může brzy dotknout i Evropy. Renault totiž dokončuje interní vyšetřování, a zatím to sice nevypadá, že by se Ghosnovy aktivity dostaly až sem, ale některé procesy jsou stále diskutabilní.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků