Caresto V8 Speedster, návrat do minulosti

První polovina minulého století přinesla řadu nezapomenutelných vozů. Hlavně ty sportovní se vyznačovaly jedinečným designem. Ve stejných stopách jde i Caresto.

Není to až tak dávno, co švédský úpravce přišel s přepracovaným Volvem, které dostalo název Caresto T6 Roadster. Čas ovšem běží neúprosně dál a tak jsme se dočkali dalšího díla ve stejném duchu. Na rozdíl od toho minulého má však otevřenou střechu a trochu silnější motor.

Tip: O Carestu T6 Roadster si můžete přečíst v našem starším článku.

V8 Speedster je pokračovatelem tradice švédské společnosti a opět se odkazuje na sportovní auta dávných let. Exteriér i interiér se nesou v duchu jednoduchých linií s minimem detailů a Caresto tak zůstává designově čistým krasavcem.

Základem auta je karbonová karoserie doutníkového tvaru, která je postavena na hliníkovém rámu. Pod kapotou se skrývá osmiválec z produkce Volva o objemu 4,4 l a výkonu 315 koní při 5 850 ot/min. Jeho základní potravou je natural, ale je schopen jezdit i na alternativní E85. O přenos výkonu na zadní kola se stará automatická šestistupňová převodovka Geartronic, která má opět původ u Volva.

O zpomalení 1 200 kg těžkého vůzu se starají velké přední kotouče o průměru 355 mm kombinované se čtyřpístkovými brzdiči s nápisem Brembo. Ty jsou schovány za obrovskými 20" koly z lehké slitiny s pneu o rozměrech 245/30 R20. Vzadu jsou ještě větší, 22" kola obouvající pneu 295/45 R22.

Na závěr se můžeme zeptat na cenu takového exota. Máte kontě volných 350 000 dolarů (přibližně 8,1 mil. Kč)? Pak o něm můžete začít uvažovat. Za tyhle peníze získáte nejen auto zaručeně poskytující nezapomenutelné zážitky za volantem, ale také obrovskou míru exkluzivity. Bude jich totiž vyrobeno jen pár kousků. Ono se ostatně není čemu divit, protože kdo by si za tyhle peníze koupil něco tak podivného v hnědomodré kombinaci. Kojenecká modř a hnědá barva k tomu, to nenabízí příliš lákavé asociace... 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Caresto V8 Speedster
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků