Caresto V8 Speedster, návrat do minulosti

První polovina minulého století přinesla řadu nezapomenutelných vozů. Hlavně ty sportovní se vyznačovaly jedinečným designem. Ve stejných stopách jde i Caresto.

Není to až tak dávno, co švédský úpravce přišel s přepracovaným Volvem, které dostalo název Caresto T6 Roadster. Čas ovšem běží neúprosně dál a tak jsme se dočkali dalšího díla ve stejném duchu. Na rozdíl od toho minulého má však otevřenou střechu a trochu silnější motor.

Tip: O Carestu T6 Roadster si můžete přečíst v našem starším článku.

V8 Speedster je pokračovatelem tradice švédské společnosti a opět se odkazuje na sportovní auta dávných let. Exteriér i interiér se nesou v duchu jednoduchých linií s minimem detailů a Caresto tak zůstává designově čistým krasavcem.

Základem auta je karbonová karoserie doutníkového tvaru, která je postavena na hliníkovém rámu. Pod kapotou se skrývá osmiválec z produkce Volva o objemu 4,4 l a výkonu 315 koní při 5 850 ot/min. Jeho základní potravou je natural, ale je schopen jezdit i na alternativní E85. O přenos výkonu na zadní kola se stará automatická šestistupňová převodovka Geartronic, která má opět původ u Volva.

O zpomalení 1 200 kg těžkého vůzu se starají velké přední kotouče o průměru 355 mm kombinované se čtyřpístkovými brzdiči s nápisem Brembo. Ty jsou schovány za obrovskými 20" koly z lehké slitiny s pneu o rozměrech 245/30 R20. Vzadu jsou ještě větší, 22" kola obouvající pneu 295/45 R22.

Na závěr se můžeme zeptat na cenu takového exota. Máte kontě volných 350 000 dolarů (přibližně 8,1 mil. Kč)? Pak o něm můžete začít uvažovat. Za tyhle peníze získáte nejen auto zaručeně poskytující nezapomenutelné zážitky za volantem, ale také obrovskou míru exkluzivity. Bude jich totiž vyrobeno jen pár kousků. Ono se ostatně není čemu divit, protože kdo by si za tyhle peníze koupil něco tak podivného v hnědomodré kombinaci. Kojenecká modř a hnědá barva k tomu, to nenabízí příliš lákavé asociace... 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Caresto V8 Speedster

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 83 187 km
Cena: 316 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 110 855 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 61 840 km
Cena: 430 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků