Caresto V8 Speedster, návrat do minulosti

První polovina minulého století přinesla řadu nezapomenutelných vozů. Hlavně ty sportovní se vyznačovaly jedinečným designem. Ve stejných stopách jde i Caresto.

Není to až tak dávno, co švédský úpravce přišel s přepracovaným Volvem, které dostalo název Caresto T6 Roadster. Čas ovšem běží neúprosně dál a tak jsme se dočkali dalšího díla ve stejném duchu. Na rozdíl od toho minulého má však otevřenou střechu a trochu silnější motor.

Tip: O Carestu T6 Roadster si můžete přečíst v našem starším článku.

V8 Speedster je pokračovatelem tradice švédské společnosti a opět se odkazuje na sportovní auta dávných let. Exteriér i interiér se nesou v duchu jednoduchých linií s minimem detailů a Caresto tak zůstává designově čistým krasavcem.

Základem auta je karbonová karoserie doutníkového tvaru, která je postavena na hliníkovém rámu. Pod kapotou se skrývá osmiválec z produkce Volva o objemu 4,4 l a výkonu 315 koní při 5 850 ot/min. Jeho základní potravou je natural, ale je schopen jezdit i na alternativní E85. O přenos výkonu na zadní kola se stará automatická šestistupňová převodovka Geartronic, která má opět původ u Volva.

O zpomalení 1 200 kg těžkého vůzu se starají velké přední kotouče o průměru 355 mm kombinované se čtyřpístkovými brzdiči s nápisem Brembo. Ty jsou schovány za obrovskými 20" koly z lehké slitiny s pneu o rozměrech 245/30 R20. Vzadu jsou ještě větší, 22" kola obouvající pneu 295/45 R22.

Na závěr se můžeme zeptat na cenu takového exota. Máte kontě volných 350 000 dolarů (přibližně 8,1 mil. Kč)? Pak o něm můžete začít uvažovat. Za tyhle peníze získáte nejen auto zaručeně poskytující nezapomenutelné zážitky za volantem, ale také obrovskou míru exkluzivity. Bude jich totiž vyrobeno jen pár kousků. Ono se ostatně není čemu divit, protože kdo by si za tyhle peníze koupil něco tak podivného v hnědomodré kombinaci. Kojenecká modř a hnědá barva k tomu, to nenabízí příliš lákavé asociace... 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Caresto V8 Speedster
První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 193 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků