Car of the Year 2002: Třetí titul pro Peugeot

Včera mezinárodní odborná porota vyhlásila výsledky již 39. ročníku této prestižní soutěže nazvané Car of th Year 2002 neboli Auto roku 2002.
Car of the Year 2002: Třetí titul pro Peugeot
Padesát pět členů odborné poroty, zastupujících 21 evropských zemí, posuzovalo 29 automobilů několika evropských, amerických i asijských automobilek (jednalo se o Audi A4, BMW Compact, BMW řada 7, Chrysler Sebring, Chrysler Voyager, Citroën C5, Daihatsu YRV, Fiat Stilo, Fiat Dobló, Ford Maverick/ Klepněte pro větší obrázekMazda Tribute, Honda Civic, Honda Stream, Hyundai Matrix, Jaguar X-Type, Jeep Cherokee, Kia Magentis, Lexus RX300, Mercedes-Benz C Sportcoupe, Mercedes-Benz SL500, Mini, Nissan X-Trail, Peugeot 307, Renault Avantime, Renault Laguna, Subaru Impreza, Suzuki Ignis, Suzuki Liana, Toyota Avensis Verso, Volkswagen Polo).

Na prvním místě se umístil zástupce francouzské automobilky Peugeot model 307.  Za jeho zády zůstaly automobily jako Fiat Stilo nebo Jaguar X-Type. Budeme-li konkrétní, tak pořadí na prvních sedmi místech má tuto podobu:

Na prvním místě skončil se ziskem 286 bodů Peugeot 307, jako druhý se umístil Renault Laguna se ziskem 244 bodů. Na třetím místě skončil, se ztrátou jednoho bodu, na Renault Laguna, Fiat Stilo (celkem tedy 243 bodů).

Čtvrtá příčka a zisk 213 bodů patří nástupci slavného automobilu nesoucího označení Mini. Na pátém místě stačil zisk 174 bodů a právě tolik jich dostala Honda Civic, šestý Citroen C5 získal 119 bodů. Na sedmém místě skončil Jaguar X-Type se ziskem 96 bodů.

Ocenění „Car of the Year“ bylo značce Peugeot uděleno potřetí. Poprvé získal tuto prestižní cenu Peugeot 504 v roce 1969 a poté model 405 v roce 1988. Získaný titul je pro značku Peugeot významný i proto, že jej získal model řadící se do segmentu nižší střední třída, tedy do jednoho z nejdůležitějších segmentů evropského trhu.

Při této příležitosti se hodí připomenout, že nabídka modelu 307 bude v roce 2002 rozšířena o model 307 SW, který byl představen na letošním frankfurtském autosalonu.
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků