Caparo T1 Race Extreme: ještě blíže F1

Nechává vás Caparo T1 chladným? Pak se vás výrobce pokusí rozpálit ještě jednou. A s verzí Race Extreme by se mu to mohlo podařit.

Vozu Caparo T1, dá-li se tato kreatura ještě vůbec nazvat vozem, jsme se na AutoRevue.cz věnovali již mnohokrát. Nejpodrobněji v roce 2007, kdy byl tento stroj za cenu 190 000 britských liber uveden do prodeje. Jeho ambicí nebylo nic menšího, než přiblížit řidičovi pocity pilota formule 1.

Ač to byl cíl více než odvážný, nedá se říci, že by mu vývojáři zůstali na hony vzdáleni - s výkonem 575 koní, kombinovaným se suchou hmotností pouhých 550 kg, dosahuje vůz naprosto fantastických hodnot zrychlení a dovolí vám zažít extrémní přetížení při brzdění i v zatáčkách, až 3 g. Pro srovnání - v běžném autě zažijete okolo 0,9 g a opravdu špičkové supersporty zvládnou něco kolem 1,3 g. S takovými parametry nepřekvapí, že vůz snadno překonal rekord testovacího okruhu britského pořadu Top Gear, kde strčil do kapsy i podobně extrémní Ultimu GTR. Jiné oficiální časy vozu bohužel nejsou známy. Od doby představení T1 ale uběhly již téměř dva roky a firma Caparo Technlogies, jak si výrobce tohoto stroje říká, se rozhodla posunout jeho schopnosti ještě dále. Na trh tak v těchto dnech uvádí verzi  Race Extreme, která už tak neuvěřitelné parametry posouvá ještě dále.

Srdce vozu, atmosféricky plněný motor V8 o objemu 3,5 litru přímo z dílen Capara, bylo posíleno na úchvatných 620 koní, dosahovaných při 10 500 ot./min. Litrový výkon se tak začíná nebezpečně blížit 200 koním, což zní stejně fantasticky jako hodnota 1000 koní na tunu v případě vozu naplněného všemi nezbytnými provozními kapalinami... T1 Race Extreme dále dostalo nový, plně nastavitelný podvozek a nové brzdy s keramickými kotouči o průměru 355 mm, doplněné o odlehčené hliníkové třmeny s šesti resp. čtyřmi titanovými pístky vpředu a vzadu. Při starém nezůstala ani elektronika motoru a řazení, která nyní dovoluje plně individuální nastavení dle představ zákazníka.

Tyto změny se pochopitelně nijak nedotky hmotnosti, která dále zůstává na hodnotě 550 kilogramů. Vůz tak dosáhne rychlosti 100 km/h za 2,8 sekundy, 160 km/h za 5,8 sekundy a maximální rychlost činí 333 km/h. Přetížení, kterému vás T1 Race Extreme vystaví, pak bere dech - 4 g při brzdění a 3,5 g v zatáčkách.

Trochu úsměvnou třešinkou na dortu je, že si do vozu nyní můžete za příplatek 3 750 liber přikoupit klimatizaci. Ano, T1 má i ve verzi Race Extreme homologaci pro běžný provoz...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Caparo T1

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků