Canoo chce změnit expresní rozvážkovou službu. Ročně má ušetřit až 250 tisíc

Typická americká dodávka má stále ještě osmiválec a obrovskou spotřebu. Není tak divu, že se na tamním trhu chystají zajímavé elektrické alternativy.

S americkou značkou Canoo jsme se poprvé setkali loňský podzim, kdy přišla se zajímavým elektrickým minibusem, kterému propůjčil design tvůrce vozů BMW i3 a i8. Jmenuje se jednoduše canoo a má sloužit jako alternativa k SUV. Nyní je tu další model. Tentokrát však nejde o rodinné auto, ale o vůz pro expresní dodávkové služby. 

Jmenuje se MPDV (Multi-Purpose Delivery Vehicle) a k dispozici je ve dvou provedeních - jednoduše 1 a 2. Liší se od sebe především velikostí nákladového prostoru. Větší provedení pak vzhledem k elektrické koncepci ujede méně kilometrů. Výrobce uvádí, že dojezd na jedno nabití vyššího modelu MPDV2 je 145 až 306 km.

Zřejmě nejslavnější dodávka na světě bude na prodej. Fanoušci vyhlíží konec ledna

Zřejmě nejslavnější dodávka na světě bude na prodej. Fanoušci vyhlíží konec ledna

Záleží vždy na vytížení a zvolené velikosti baterie, které jsou k dispozici tři - 40, 60 a 80 kWh. V případě menšího modelu MPDV1 (uveze až 900 kg) pak činí dojezd 210 až 371 km. Rozhodně tak nejde o žádná ořezávátka, na elektromobily to jsou slušná čísla. Dobití z 20 na 80 % pak proběhne do půl hodiny.

Elektromotor dává dodávkám výkon 200 koní a 320 N.m točivého momentu. Podle Canoo ušetří expresní služby s těmito vozy v přepočtu až 250 tisíc korun za rok. Berou to ale samozřejmě podle svého trhu, kde má typická dodávka ještě stále benzinový osmiválec. 

Elektrický Ford Transit je tady: Elektrárna na kolech ujede až 350 km, má 198 kW

Elektrický Ford Transit je tady: Elektrárna na kolech ujede až 350 km, má 198 kW

Canoo je také levnější. MDPV1 startuje na částce 33.000 dolarů, zatímco třeba Chevrolet Express Van stojí 39.698 dolarů. Velikostně jsou si oba vozy podobné, ale do Canoo se toho vzhledem ke koncepci vejde více. Vzhled je minimalistický a futuristický, stejně jako interiér. První kousky se už dají objednávat.

TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

včera | Jan Mička | 36 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
Dacia Duster na LPG vládne všem. Byl o ni největší zájem, porazila i novou Octavii

Nejčtenější testy roku 2020

Nikde není psáno, že největší zájem musí být o pecky za miliony. Letos to v redakčních testech všem nandala Dacia Duster na LPG!

19.  1.  2021 | Jan Mička | 158 příspěvků