Callaway C16: špeciálna Corvette

Pán Callaway s tímom si vzal do parády Corvette C6. Motor dostal kompresor a 616 koní je na svete.
Callaway C16: špeciálna Corvette

U amerických áut bol vždy prvoradý objem motora a jeho výkon. Ten sériový u C6 sa zrejme zdal ľuďom pána Callawaya príliš nízky, a tak vsadili na kompresor. Okrem neho sa Corvette dočkala úplne nového výfuku. Posilnený šesťlitrový osemvalec tak teraz dáva výkon slušných 453 kW (616 k) pri 6200 ot./min. a točivý moment 790 Nm pri 4750 ot./min.

Tieto hodnoty stačia na to, aby silnejšia Corvette zdolala stovku za 3,3 sekundy, 400-metrový šprint pokorila za 10,9 s a pokračovala až k rýchlosti 331 km/h. Úctyhodné výkony.

Úpravám sa ale podrobil aj podvozok. Nové tlmiče a pružiny už bývajú u podobných kúskov samozrejmosťou. Callaway ale zašiel ďalej a C16 dostala kompletne nastaviteľný podvozok, vrátane odklonu kolies. Pozornosť sa ale venovala aj brzdnej sústave, ktorá dostala nové kotúče s priemerom 355 mm, šesťpiestikové strmene vpredu a štvorpiestikové vzadu. Tie sa ukrývajú za 19 resp. 20-palcovými kolesami, vyrobenými špeciálne z magnézia a karbonu.

Na výber budú mať zákazníci dve prevodovky – prvou z nich je klasický šesťstupňový manuál so skrátenými prvými štyrmi stupňami, alternatívou je automat s rovnakým počtom stupňov a radením pádlami pod volantom.

Zaujímavosťou je, že pôvodná nezostala ani karoséria. Vyznávači klasickej Corvetty možno budú sklamaní, ale dobrou správou je, že bude možné zakúpiť diely jednotlivo. To znamená, že vzhľad môže zostať nedotknutý.

V interiéri si našli miesto výborné sedačky Recaro Pole Position. Farebné prevedenie interiéru (i exteriéru) a voľba jednotlivých prvkov zostáva v rukách zákazníka, v tomto smere Callaway medze nekladie.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Callaway C16

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků