Callaway C16: špeciálna Corvette

Pán Callaway s tímom si vzal do parády Corvette C6. Motor dostal kompresor a 616 koní je na svete.
Callaway C16: špeciálna Corvette

U amerických áut bol vždy prvoradý objem motora a jeho výkon. Ten sériový u C6 sa zrejme zdal ľuďom pána Callawaya príliš nízky, a tak vsadili na kompresor. Okrem neho sa Corvette dočkala úplne nového výfuku. Posilnený šesťlitrový osemvalec tak teraz dáva výkon slušných 453 kW (616 k) pri 6200 ot./min. a točivý moment 790 Nm pri 4750 ot./min.

Tieto hodnoty stačia na to, aby silnejšia Corvette zdolala stovku za 3,3 sekundy, 400-metrový šprint pokorila za 10,9 s a pokračovala až k rýchlosti 331 km/h. Úctyhodné výkony.

Úpravám sa ale podrobil aj podvozok. Nové tlmiče a pružiny už bývajú u podobných kúskov samozrejmosťou. Callaway ale zašiel ďalej a C16 dostala kompletne nastaviteľný podvozok, vrátane odklonu kolies. Pozornosť sa ale venovala aj brzdnej sústave, ktorá dostala nové kotúče s priemerom 355 mm, šesťpiestikové strmene vpredu a štvorpiestikové vzadu. Tie sa ukrývajú za 19 resp. 20-palcovými kolesami, vyrobenými špeciálne z magnézia a karbonu.

Na výber budú mať zákazníci dve prevodovky – prvou z nich je klasický šesťstupňový manuál so skrátenými prvými štyrmi stupňami, alternatívou je automat s rovnakým počtom stupňov a radením pádlami pod volantom.

Zaujímavosťou je, že pôvodná nezostala ani karoséria. Vyznávači klasickej Corvetty možno budú sklamaní, ale dobrou správou je, že bude možné zakúpiť diely jednotlivo. To znamená, že vzhľad môže zostať nedotknutý.

V interiéri si našli miesto výborné sedačky Recaro Pole Position. Farebné prevedenie interiéru (i exteriéru) a voľba jednotlivých prvkov zostáva v rukách zákazníka, v tomto smere Callaway medze nekladie.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Callaway C16

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků