Callaway C16: špeciálna Corvette (nové foto)

U amerických áut bol vždy prvoradý objem motora a jeho výkon. Ten sériový u C6 sa zrejme zdal ľuďom pána Callawaya príliš nízky, a tak vsadili na kompresor. Okrem neho sa Corvette dočkala úplne nového výfuku. Posilnený šesťlitrový osemvalec tak teraz dáva výkon slušných 453 kW (616 k) pri 6200 ot./min. a točivý moment 790 Nm pri 4750 ot./min.

Tieto hodnoty stačia na to, aby silnejšia Corvette zdolala stovku za 3,3 sekundy, 400-metrový šprint pokorila za 10,9 s a pokračovala až k rýchlosti 331 km/h. Úctyhodné výkony.

Úpravám sa ale podrobil aj podvozok. Nové tlmiče a pružiny už bývajú u podobných kúskov samozrejmosťou. Callaway ale zašiel ďalej a C16 dostala kompletne nastaviteľný podvozok, vrátane odklonu kolies. Pozornosť sa ale venovala aj brzdnej sústave, ktorá dostala nové kotúče s priemerom 355 mm, šesťpiestikové strmene vpredu a štvorpiestikové vzadu. Tie sa ukrývajú za 19 resp. 20-palcovými kolesami, vyrobenými špeciálne z magnézia a karbonu.

Na výber budú mať zákazníci dve prevodovky – prvou z nich je klasický šesťstupňový manuál so skrátenými prvými štyrmi stupňami, alternatívou je automat s rovnakým počtom stupňov a radením pádlami pod volantom.

Zaujímavosťou je, že pôvodná nezostala ani karoséria. Vyznávači klasickej Corvetty možno budú sklamaní, ale dobrou správou je, že bude možné zakúpiť diely jednotlivo. To znamená, že vzhľad môže zostať nedotknutý.

V interiéri si našli miesto výborné sedačky Recaro Pole Position. Farebné prevedenie interiéru (i exteriéru) a voľba jednotlivých prvkov zostáva v rukách zákazníka, v tomto smere Callaway medze nekladie.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Callaway C16

Foto: Autoblog

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků