Cadillac zavede poloautonomní řízení do dvou let

Cadillac zavede poloautonomní řízení do dvou let

Cadillac je jen krůček od zavedení částečného autonomního řízení vozidel. Systém nazvaný Super Cruise se poprvé představí v chystanám vlajkovém modelu značky, pravděpodobně velkém luxusním sedanu. Na trhu se takové auto objeví v roce 2016. Nicméně už současné vozy Cadillac mají techniku, která implementaci tohoto systému umožňuje.

Test: Cadillac ATS 2.0L AWD – americké (skoro)BMW  

Test: Cadillac ATS 2.0L AWD – americké (skoro)BMW  

Systém Super Cruise je pokročilá funkce adaptivního tempomatu, která už od řidiče nevyžaduje vůbec žádné zásahy do řízení, tedy ani ruce položené na volantu, což dnes systémy pro udržování v jízdním pruhu vyžadují.

V zásadě jde o to, že si řidič nastaví cílovou rychlost a auto ji bude udržovat, samozřejmě v závislosti na okolním provozu. Radarové senzory pak udržují bezpečnou vzdálenost od ostatních aut a také směr jízdy ve zvoleném jízdním pruhu. Jízdní pruhy ještě systém plně automaticky bez vůle řidiče měnit neumí.

Autonomní vozidla budou nebezpečná a nespolehlivá, myslí si řidiči

Autonomní vozidla budou nebezpečná a nespolehlivá, myslí si řidiči

K funkci adaptivního tempomatu je tak přidána i funkce plně automatického ovládání řízení vozidla v jízdním pruhu. Systém ještě není nastaven tak, aby zvládnul prudké zatáčky, ale očekává se, že řidič systém Super Cruise bude používat pouze na dálnici s velikým poloměrem zatáček.

Podle Cadillacu je právě tohle správná cesta, jak naučit zákazníky zvykat si na plně autonomní vozidla. A to ne jen na jejich existenci, ale i na jejich ovládání.

Video: Mercedes třídy S může jet úplně sám. Potřebuje jen plechovku

Video: Mercedes třídy S může jet úplně sám. Potřebuje jen plechovku

Cadillac také zavádí systém pro vzájemnou komunikaci mezi auty. Jednotlivá vozidla budou znát polohu, rychlost a směr ostatních aut v okolí, a tak budou moci včas zabránit případné kolizi. Podobně funguje třeba systém TCAS v dopravních letadlech. Problémem je ovšem fakt, že stejný systém musí mít i ostatní auta na silnici. Bude tedy trvat, než se vzájemná komunikace aut stane realitou a třeba se skutečně dočkáme i nějakých povinných černých skříněk.

bazar

BMW 1 1,6
Rok výroby: 2005
Stav: 231 865 km
Cena: 120 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2013
Stav: 51 351 km
Cena: 600 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2012
Stav: 120 517 km
Cena: 360 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2002
Stav: 238 083 km
Cena: 100 000 Kč
BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 177 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků