Cadillac zavede poloautonomní řízení do dvou let

Cadillac zavede poloautonomní řízení do dvou let

Cadillac je jen krůček od zavedení částečného autonomního řízení vozidel. Systém nazvaný Super Cruise se poprvé představí v chystanám vlajkovém modelu značky, pravděpodobně velkém luxusním sedanu. Na trhu se takové auto objeví v roce 2016. Nicméně už současné vozy Cadillac mají techniku, která implementaci tohoto systému umožňuje.

Test: Cadillac ATS 2.0L AWD – americké (skoro)BMW  

Test: Cadillac ATS 2.0L AWD – americké (skoro)BMW  

Systém Super Cruise je pokročilá funkce adaptivního tempomatu, která už od řidiče nevyžaduje vůbec žádné zásahy do řízení, tedy ani ruce položené na volantu, což dnes systémy pro udržování v jízdním pruhu vyžadují.

V zásadě jde o to, že si řidič nastaví cílovou rychlost a auto ji bude udržovat, samozřejmě v závislosti na okolním provozu. Radarové senzory pak udržují bezpečnou vzdálenost od ostatních aut a také směr jízdy ve zvoleném jízdním pruhu. Jízdní pruhy ještě systém plně automaticky bez vůle řidiče měnit neumí.

Autonomní vozidla budou nebezpečná a nespolehlivá, myslí si řidiči

Autonomní vozidla budou nebezpečná a nespolehlivá, myslí si řidiči

K funkci adaptivního tempomatu je tak přidána i funkce plně automatického ovládání řízení vozidla v jízdním pruhu. Systém ještě není nastaven tak, aby zvládnul prudké zatáčky, ale očekává se, že řidič systém Super Cruise bude používat pouze na dálnici s velikým poloměrem zatáček.

Podle Cadillacu je právě tohle správná cesta, jak naučit zákazníky zvykat si na plně autonomní vozidla. A to ne jen na jejich existenci, ale i na jejich ovládání.

Video: Mercedes třídy S může jet úplně sám. Potřebuje jen plechovku

Video: Mercedes třídy S může jet úplně sám. Potřebuje jen plechovku

Cadillac také zavádí systém pro vzájemnou komunikaci mezi auty. Jednotlivá vozidla budou znát polohu, rychlost a směr ostatních aut v okolí, a tak budou moci včas zabránit případné kolizi. Podobně funguje třeba systém TCAS v dopravních letadlech. Problémem je ovšem fakt, že stejný systém musí mít i ostatní auta na silnici. Bude tedy trvat, než se vzájemná komunikace aut stane realitou a třeba se skutečně dočkáme i nějakých povinných černých skříněk.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků