Cadillac XTS s plně grafickými „budíky“ v praxi

A je tu nový trend: namísto konvenčních přístrojových štítů se před řidičem začínají objevovat plně grafické displeje. Je to celkem zvrhlé, ale nabízí to další možnosti individualizace, což ocení zvláště ti, kteří si za volantem rádi hrají…

Stávající úroveň zobrazovací techniky umožňuje celkem efektivně nahrazovat dosavadní analogové ukazatele grafikou velkoplošných displejů LED. V posledních letech jsme se stali svědky již celé řady pokusů o propojení klasických „rafiček“ s displeji, jejichž plocha roste takovým tempem, že bylo jen otázkou času, kdy konvenční ciferníky zcela ustoupí ve prospěch digitálního pokroku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Cadillac XTS - jednoduché zobrazení

Během uplynulého měsíce vzbudily rozruch informace o tom, že čistě grafický, v širokém spektru konfigurovatelný přístrojový štít bude k dispozici ve vozech BMW 5 a 7 modelového roku 2013, přičemž se proslýchá, že s podobným řešením přijde také nová generace velkého sedanu Mercedes-Benz S-Class.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Cadillac XTS - více informací
 

A jak to bude vypadat v praxi? To si můžete prohlédnout na přiložených snímcích a videu vztahujících se ke zcela novému sedanu Cadillac XTS, který je opatřen právě zařízením tohoto druhu. U modelu XTS, jak jsme vás již informovali v dřívějších článcích, půjde o barevný displej s úhlopříčkou 312 mm, jenž nabízí čtyři přednastavené konfigurace sahající od nejjednodušší obrazovky s minimem nejdůležitějších údajů až po „komplet“ včetně ukazatelů teploměru chladicí kapaliny a palivoměru.

Cadillac XTS na desítkách nových snímků

Cadillac XTS na desítkách nových snímků

A ještě čerstvá osobní zkušenost. Minulý týden jsem jel na Nürburgring a zpět s vozem Range Rover TDV8 opatřeným podobným monitorem namísto konvenčního štítu s rafičkami. Ano, současné Range Rovery tímto zařízením běžně disponují i bez většího reklamního humbuku. Zkušenost to byla zajímavá, kontrast displeje je dostatečný i při různých druzích osvětlení včetně „slunce v zádech“ a záhy si zvyknete.

Klepněte pro větší obrázek
Range Rover a jeho plně grafický přístrojový štít

Poněkud komicky však působí zejména „rafička“ otáčkoměru. Při prudkém sešlápnutí či uvolnění plynového pedálu je její zrychlený pohyb poněkud cukavý. Jde o projev omezené rychlosti digitálního zobrazování a celek do značné míry zesměšňuje, ale jsme přeci jen na začátku tohoto trendu.

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 1 000 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků