Cadillac XTS s plně grafickými „budíky“ v praxi

A je tu nový trend: namísto konvenčních přístrojových štítů se před řidičem začínají objevovat plně grafické displeje. Je to celkem zvrhlé, ale nabízí to další možnosti individualizace, což ocení zvláště ti, kteří si za volantem rádi hrají…

Stávající úroveň zobrazovací techniky umožňuje celkem efektivně nahrazovat dosavadní analogové ukazatele grafikou velkoplošných displejů LED. V posledních letech jsme se stali svědky již celé řady pokusů o propojení klasických „rafiček“ s displeji, jejichž plocha roste takovým tempem, že bylo jen otázkou času, kdy konvenční ciferníky zcela ustoupí ve prospěch digitálního pokroku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Cadillac XTS - jednoduché zobrazení

Během uplynulého měsíce vzbudily rozruch informace o tom, že čistě grafický, v širokém spektru konfigurovatelný přístrojový štít bude k dispozici ve vozech BMW 5 a 7 modelového roku 2013, přičemž se proslýchá, že s podobným řešením přijde také nová generace velkého sedanu Mercedes-Benz S-Class.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Cadillac XTS - více informací
 

A jak to bude vypadat v praxi? To si můžete prohlédnout na přiložených snímcích a videu vztahujících se ke zcela novému sedanu Cadillac XTS, který je opatřen právě zařízením tohoto druhu. U modelu XTS, jak jsme vás již informovali v dřívějších článcích, půjde o barevný displej s úhlopříčkou 312 mm, jenž nabízí čtyři přednastavené konfigurace sahající od nejjednodušší obrazovky s minimem nejdůležitějších údajů až po „komplet“ včetně ukazatelů teploměru chladicí kapaliny a palivoměru.

Cadillac XTS na desítkách nových snímků

Cadillac XTS na desítkách nových snímků

A ještě čerstvá osobní zkušenost. Minulý týden jsem jel na Nürburgring a zpět s vozem Range Rover TDV8 opatřeným podobným monitorem namísto konvenčního štítu s rafičkami. Ano, současné Range Rovery tímto zařízením běžně disponují i bez většího reklamního humbuku. Zkušenost to byla zajímavá, kontrast displeje je dostatečný i při různých druzích osvětlení včetně „slunce v zádech“ a záhy si zvyknete.

Klepněte pro větší obrázek
Range Rover a jeho plně grafický přístrojový štít

Poněkud komicky však působí zejména „rafička“ otáčkoměru. Při prudkém sešlápnutí či uvolnění plynového pedálu je její zrychlený pohyb poněkud cukavý. Jde o projev omezené rychlosti digitálního zobrazování a celek do značné míry zesměšňuje, ale jsme přeci jen na začátku tohoto trendu.

Cadillac

Cadillac je americký výrobce luxusních automobilů. Vznikl v roce 1902, název pochází ze jména zakladatele Detroitu. Vlastníkem společnosti je už od roku 1909 General Motors. Cadillac je druhá nejstarší – stále fungující – americká automobilka.

Cadillac ATS • Cadillac CTS • Cadillac XTS • Cadillac XT4 • Cadillac XT5 • Cadillac Escalade • Cadillac CT4 • Cadillac CT5

TEST Audi Q5 Sportback 40 TDI quattro: Stylu hodně, válců málo? Ne tak docela

Audi Q5 SB 40 TDI quattro

Stylovější souputník klasické Q5 útočí na city, ale použitelnost bere smrtelně vážně. Kompromisů má opravdu málo.

17.  10.  2021 | Richard Herbich | 12 příspěvků
Nový VW Golf R Variant je pořád božsky všestranný a je s ním sranda. I na dráze!

VW Golf R Variant

Novou generaci Volkswagenu Golf R Variant jste si mohli prohlédnout už na konci prázdnin na výstavě Světa motorů Auta na náplavce. My jsme se však poprvé svezli až o měsíc později v Německu a dalo nám to víc, než jsme si vůbec dokázali představit.

15.  10.  2021 | Jan Mička | 24 příspěvků
TEST SsangYong Musso Grand Premium 2.2 e-XDI: Fachman za cenu brigádníka

SsangYong Musso Grand

Korejský pick-up prošel omlazením, které poznáte na první pohled. Pod novou tváří se toho ale moc nezměnilo. Stačí to k udržení kroku s ostatními?

14.  10.  2021 | Vladimír Kadera | 4 příspěvky