Cadillac XTS Platinum: okno do budoucnosti

Studie XTS Platinum Concept naznačuje, kam by mohl směřovat vývoj luxusních sedanů Cadillac v nejbližších letech

A to by nás mohlo zajímat o to více ve světle informace, že General Motors vážně zamýšlí vrhnout na evropské trhy celou paletu nových vozů Cadillac. Střízlivé tvary studie Cadillac XTS Platinum ve firemním stylu Art and Science naznačují, že by tento automobil nemusel být příliš vzdálen od sériové výroby, na každý pád se jedná o zajímavý stroj obsahující řadu novátorských řešení. Alespoň pro značku Cadillac.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

XTS Platinum Concept je dlouhý 5 170 mm a pod kapotou ukrývá hybridní pohonnou soustavu umožňující provoz na čistě elektrický pohon. Z běžné domácí sítě lze údajně akumulátory li-ion plně dobít za pouhých pět hodin, ale pro jistotu se na palubě nachází i konveční zážehový spalovací motor. Je jím vidlicový šestiválec s objemem 3,6 l a přímým vstřikováním naladěný na výkon 354 koní (260 kW) a točivý moment až 400 Nm, který se přenáší na kola obou náprav. Studie stojí na prodvozku s rozvorem náprav 2 837 mm, široká je 1 900 a vysoká 1 500 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Při stavbě interiéru se tvůrci zřejmě nechali inspirovat v přírodě. Středová konzole je totiž vyrobena z pravého dřeva, podobně jako obkladové doplňky na palubní desce, dveřích i volantu, přičemž jejich zpracování koresponduje s kvalitním béžovým koženým čalouněním. Cadillac se zřejmě snaží připojit k dalším výrobcům luxusních automobilů v otázce snižování počtu tlačítek a dalších ovladačů s ohledem na usnadnění ovládání a „uklizený“ vzhled interiéru, tomu odpovídá i zapuštění dotykového displeje navigační soustavy. Konvenční tlačítka byla nahrazena dotykovými jednotkami organických diod (O-LED). Přístrojový štít hostí prosvětlený displej namísto běžných analogových ukazatelů.

Exteriér zdobí dvacetipalcové, jedenáctipaprskové lité ráfky nazouvající pneumatiky Bridgestone, hlavní adaptivní světlomety jsou složeny ze soustav LED. Robustní příď, malá zpětná zrcátka nebo decentní spoiler na víku zavazadlového prostoru, to jsou prvky, jež by mohly naznačovat stylistický jazyk cadillaců budoucnosti. Celý vůz byl postaven tak, aby řidiči zajistil snadné ovládání a dobré jízdní vlastnosti a výkony bez omezení komfortu, prostoru a funkčnosti.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Cadillac XTS Platinum
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

včera | Stanislav Kolman | 58 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků